Gå til innhold

stuepc / htpc på budsjett

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å oppgradere stua litt med en htpc. Og da beveger jeg meg inn i et nytt teritorium og mange spørsmål. Jeg har en Panasonic plasma tv med vga, rgb og hdmi, samt parabol bra Canal digital som jeg ønsker å få mer ut av.

Hva slags løsning er det som vil fungere best??

Kan jeg kjøre lyden fra parabolen inn i en htpc og få lyden ut via høytalere koblet til htpc?

Dette er et veldig åpent spørsmål, så her kommer en del begrensninger.

- dette skal være en ren media center pc, så den må være stillegående. Ytelse til spill og tunge aplikasjoner har jeg andre løsninger til :thumbup:

- jeg har et håp om å ikke brenne av mer enn 6000,- på utstyr

- jeg har harddisker liggende (hvis jeg får mest for pengene ved å bygge en pc selv)

- jeg trenger høytalere, men vil helst ha noe ala Bose Companion 5 for å unngå masse høytalere spredt rundt i min lille stue, selv om jeg ser at budsjettet kanskje sprekker...

Er det noen som har noen gode forslag til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86875

CPU: AMD Phenom 8650 evt 8750 BE en god 3 kjerners prosessor fra AMD. Phenom pga HT3.0 støtte gir bedre bildekvalitet for det integrerte skjermkortet.

Kabinett: Antec Fusion 430 er et godt kabinett bygget for god luftflyt, med 2 120mm vifter i siden av kabinettet. Det følger med en forholdsvis god 430W strømforsyning.

Minne: 4 Gb DDR2 minne

PSU: Følger med kabinettet.

Optisk: LG blueray spiller, for å holde deg under budsjett kan du erstatte denne med DVD brenner

HK: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AMD 780g er referansehovedkortet innen HTPC pga lavt energi forbruk, og innebygget GPU som dekoder 1080p film.

GPU: Radeon HD3200 på hovedkortet

Kjøling: Scythe Ninja Mini er "spesiallaget" for dette kabinettet. Kan brukes passivt for minimalt støy.

Nexus 120mm Real silent, er av de mest stillegående viftene på markedet.

TV kort: TerraTec Cinergy S2

https://prisguiden.no/product.php?product_id=88810

I tillegg til TV kortet trenger du CA modul.

Kan jeg kjøre lyden fra parabolen inn i en htpc og få lyden ut via høytalere koblet til htpc?

Ja, pcen vil også fungere som PVR og du kan ta pause i TV sendingene.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...