Gå til innhold

[Løst]Feil Hz på Intel core 2 Quad q9650


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær obs på at om du sjekker i f.eks. CPU-Z eller lignende profram hva frekvensen din er på mens maskinen ikke belastes så vil verdien rapporteres til å være lavere enn normalt. Dette er pga. Intels speedstep teknologi som klokker ned CPUen når den ikke brukes (for å spare strøm). Men en gang du bruker mer og dermed trenger den fulle ytelsen så skrus den automatisk opp igjen innen en brøkdel av et sekund.

 

Du bør også se tallet endre seg i CPU-Z for eksempel, om du belaster maskinen med prime95 i bakgrunnen, eller lignende program.

 

Anngådne overklokking så må du spørre om noe mer spesifikt. Hvis grunnen til at du tilsynelatende spør hjelt åpent er at du ikke kan noe som helst om overklokking så er det mye bedre at du leser en av dusinvis med gode guider som finnes på temaet fremfor at vi skal gjennta alt her for deg.

 

Bare google på eksempelvis "core 2 overclocking guide" så vil du få ørten treff med meget gode guider.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Vær obs på at om du sjekker i f.eks. CPU-Z eller lignende profram hva frekvensen din er på mens maskinen ikke belastes så vil verdien rapporteres til å være lavere enn normalt. Dette er pga. Intels speedstep teknologi som klokker ned CPUen når den ikke brukes (for å spare strøm). Men en gang du bruker mer og dermed trenger den fulle ytelsen så skrus den automatisk opp igjen innen en brøkdel av et sekund.

 

Du bør også se tallet endre seg i CPU-Z for eksempel, om du belaster maskinen med prime95 i bakgrunnen, eller lignende program.

 

Anngådne overklokking så må du spørre om noe mer spesifikt. Hvis grunnen til at du tilsynelatende spør hjelt åpent er at du ikke kan noe som helst om overklokking så er det mye bedre at du leser en av dusinvis med gode guider som finnes på temaet fremfor at vi skal gjennta alt her for deg.

 

Bare google på eksempelvis "core 2 overclocking guide" så vil du få ørten treff med meget gode guider.

 

-Stigma

 

 

Takk for hjelpen, da forstår jeg litt mer:)

 

Når jeg ikke gjør så mye på PC'en er klokke hastigheten 2000 Mhz, men så når jeg f.eks kjører en ytelses test går cpu'en opp til 2666 Mhz og da er alle kjernene på 100 %. Men jeg den går aldri opp til 3000 Mhz som jeg faktisk har :S

Lenke til kommentar
ikke du som har klokka den ned da satt ned hver multiplier eller noe, gjorde det samme selv en gang, men fant jo fort ut av det :p

 

Hehe, jeg tror ikke det:p endra bare volten og Hx på rammen i bios for å få riktige instillinger på den, men vet ikke om det har noe å si for prosessoren?

 

Takk for interessen folkens:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...