Sollid Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg har planlagt å bygge meg en ny PC. Jeg har aldri bygd en PC før og har dermed begrensede Kunnskaper om hva jeg trenger og hva jeg ikke trenger, men har allerede lagd et Opsett som ibegynnelsen var basert på Hardware.no's anbefaling "Spilleren". Du kan finne opsettet her https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=89524 Jeg lurer nå på om alle delene passer sammen og om det er noen deler jeg kan bytte ut for å spare penger(Så lenge det ikke går så mye på bekostning av ytelsen). Jeg vil helst ha en PC med nok kraft til å kjøre "Crysis" og det meste annet som kommer til PC i 2009 på fullt. På forhånd takk. Mvh. Sondre. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Bytte prosessor i en E8400= bedre ytelse i de fleste tilfeller. Trenger neppe lydkortet, finnes på hovedkort. Synes egentlig at et skjermkort til over 4000 er galskap, men selvfølgelig... Ati 4870 er et alternativ. Tror det finnes en nyere versjon av brenneren. Alle PC6400 4GB settene vil gjøre samme jobb og du kan spare noen kroner Ellers så er det greit Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Er det store ytelsesforkjeller imellom 1 GB og 2 GB versjonene av 4870? Edit: Har funnet ut at jeg trenger et 64 Bits OS for og utnytte all RAM-en og lurer på hvordan program kompatibiliteten er? Endret 20. desember 2008 av Zollid Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Du trenger ikke mer enn 1GB syns nå jeg, hadde 512 selv men retunerte p.g.a de var defekt. (Dette var 2 kort med samme feil, "lucky me".....) Endret 20. desember 2008 av MadsFN Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Er det bedre Ytelse ved 2 512 GB kort i CrossFire enn det er med et 1 GB kort? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Nei, tror nå ikke det. Men det er ikke nødvendig med 2gb Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Ok skal få erstattet 2 GB kortet med et 1 GB kort. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 2 GB kortet erstattet med et Sapphire Radeon HD 4870 1024 MB Kort Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Har nå byttet ut en god del deler så nå er PC'en mye billigere, men lurer på om dette opsettet vil klare åkjøre monster spill som Crysis og andre spill som vil komme i 2009? Og lurer fortsatt på om det er noe jeg kan bytte ut for bedre ytelse. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har nå byttet ut en god del deler så nå er PC'en mye billigere, men lurer på om dette opsettet vil klare åkjøre monster spill som Crysis og andre spill som vil komme i 2009?Og lurer fortsatt på om det er noe jeg kan bytte ut for bedre ytelse. Kan fint kjøre slike spill ja . Men ikke forvent å kjøre det på absolutt maks selv om tilnærmet maks skal gå bra . Du kan dog bytte ut hovedkortet med et X38/X48 siden du da har mulighet til å kjøpe et ekstra HD 4870 1 GB senere og kjøre de i crossfire. Dette vil da tilsvare et HD 4870x2 som yter veldig bra og vil greie Crysis med alt på fullt med en helt grei FPS. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Det HKet jeg har valgt skal ha CrossFire Støtte. Det er brukt i Hardware.no's anbefaling "Spilleren" som kjører Crossfire med to 4850 kort. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det HKet jeg har valgt skal ha CrossFire Støtte. Det er brukt i Hardware.no's anbefaling "Spilleren" som kjører Crossfire med to 4850 kort. Jo, den har det, men den støtter ikke det fullt ut, dvs 16x på begge portene. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Har skiftet Hk til et x48 kort, men vil alle delene mine passe sammen og være kompatible? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har skiftet Hk til et x48 kort, men vil alle delene mine passe sammen og være kompatible? Alt vil passe sammen ja . Hvis du vurderer overklokking og vil ha bedre lyd kan du vurdere Asus Rampage Formula som er et mer ekstremt kort med veldig god bios. Har det selv og er veldig fornøyd . Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Trur jeg holder meg til X48 Kortet siden jeg ennå ikke har noen planer om å overklokke. Vil jeg trenge noen ekstra vifter? Og kan noen anbefale noen tøffe kabinetter? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Trur jeg holder meg til X48 Kortet siden jeg ennå ikke har noen planer om å overklokke. Vil jeg trenge noen ekstra vifter? Og kan noen anbefale noen tøffe kabinetter? Spørs hva man ser på som tøft. Selv har jeg en Antec Performance One P182 som jeg er veldig fornøyd med. Andre alternativer er Antec 1200 som er en oppgradert versjon av Antec 900 med blant annet støvfilter noe som er veldig bra å ha. Ellers så har du Antec 300 som er en litt nedstripet versjon av Antec 900 (som absolutt er et bra alternativ). Endret 21. desember 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Er det noe mer jeg trenger av vifter? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Er det noe mer jeg trenger av vifter? Kommer ann på hva slags kabinett du velger, men jeg vil nesten svare nei på det spørsmålet. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Har tatt Antec 900 som kabinett. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har tatt Antec 900 som kabinett. Er nok ikke noe vits, men hvis du vil kan du kjøpe et par ekstra vifter til det siden det har et par ledige vifteplasser . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå