Bone Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Heisann! Har en del bilder liggende som er tegnet og inspirert av Tolkiens Middle-Earth, men sitter igjen men noen her som jeg ikke klarer helt å finne ut hvem som har tegnet.. Kanskje dere vet? Visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle plassere tråden i.. men, det er jo film (også), så litt riktig er nå allikevel! Dessuten treffer jeg vel rette folkene her inne også.. Noen av bildene jeg har er lagret under filnavnet G_LeeXX.jpg, f.eks.. Hvem er det? Jeg kjenner til Alan Lee, men ikke G. Lee (om G. i hele tatt skal stå for et fornavn, da!?) Takker så meget for hjelp! Håper noen vet svaret! Here goes.. EDIT: Bildene som har navn ved seg, er navn som har blitt "oppklart"! Takk.. Bilde 1) - Hildebrandt Bilde 2) - J.R.R. Tolkien Bilde 3) - J.R.R. Tolkien Bilde 4) Bilde 5) Bilde 6) Bilde 7) Bilde 8) Bilde 9) Bilde 10) - Hildebrandt Bilde 11) - Alan Lee Bilde 12) - Alan Lee Bilde 13) Bilde 14) - Ted Nasmith Bilde 15) - J.R.R. Tolkien Bilde 16) Bilde 17) Bilde 18) Bilde 19) Bilde 20) Bilde 21) Takk, takk! Endret 21. desember 2008 av Bone Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 11 og 12 er iallfall Alan Lee, dei andre veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Ah.. Tusen takk! Mente kanskje at 11 kunne være det, men 12'ern var jeg veldig i tvil om.. Er også usikker på om #20 kan være John Howe, eller Ted Nasmith.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Du kan jo bla gjennom galleria til dei nemnte kunstarane. På sida til Alan Lee finn du ma. 11 og 12. John Howe: http://www.john-howe.com/portfolio/gallery/ Ted Nasmith (Her finn du iallfall nr. 14, som er frå Silmarillion.): http://www.tednasmith.com/tolkien.html Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Takker så meget, igjen! Skal sjekke ut sidene! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ein siste ting eg gløymde å nemne: Tolkien teikna ein del sjølv, og det ser ut som nokre av desse er verk av han. Nummer 5, 16 og 17 minner forresten litt om stilen synst eg, men der kan eg sjølvsagt ta feil. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 *weeee* Thenk you! Ja, et par der er definitivt av de jeg lurer på.. Takker igjen!! Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Du kan jo gjerne oppdatere førsteposten med å skrive hvem som har laget hvert bilde, etterhvert som du finner det ut. Blir litt tungvindt å se gjennom alle postene for å finne ut hvem du har funnet ut og ikke. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 God idé! Gjort nå.. Takk! Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 9 har eg sett på ein eller anna ringenes herre bok eller film(gammel versjon) "er jo film" eg vil no heller påstå at det er ein bok, eventuelt ein film basert på bok. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Ja, 9'ern er fra LotR-filmen fra '78, eller deromkring.. Filmen som fikk meg hektet på Ringenes Herre i førsteomgang, faktisk da jeg så den for 16 år siden, eller noe.. Det skulle stå "er jo film (også)", ..det er nok mer en bok ja, men litt egoistisk så ble den plassert i filmforumet (da valget sto litt mellom bok eller tegne -delen av forumet), siden jeg garantert får med "tittere" her, og derav forhåpentligvis mer hjelp.. EDIT: Men vet allikevel ikke hvem som har tegnet coveret til filmen.. EDIT2: 10ern er kanskje Hildebrandt!? (Ikke hørt om før.. anyone?) Endret 21. desember 2008 av Bone Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Google Hildebrandt Tolkien art: http://www.brothershildebrandt.com/tolkien.htm http://www.timefold.com/snapsite/hildebros/ Nr. 10 er frå 76-kalendaren, nr. 1 frå 77-kalendaren. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Tusen takk! Oppdatert! Fant også noen Hildebrandt-bilder når jeg søkte.. stusset bare fordi jeg liksom aldri helt hadde hørt om han.. Ikke at jeg kan påstå at jeg har blodpeil på alle tegnere til Tolkien, eller noe -langt ifra.. Men, når jeg så bildene så var det mange jeg kjente godt igjen, og syntes det var litt pussig at jeg ikke hadde snappet opp navnet.. Men, takk igjen! Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 fyr som har laget ein del frå mange tolkienbøker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå