Gå til innhold

G5 slår seg av og på til tider...

Anbefalte innlegg

Hei, min G5 begynte å slå seg av og på med jevne mellomrom for noen dager siden. Det kan variere fra 2 sekunder til flere minutter mellom dette, samtidig som sensen går opp og ned, noe som er veldig irriterende. Selv har jeg prøvd å innstallere drivere på nytt, prøvd uten drivere og tatt en opprydning i registeret på maskinen. Jeg har også prøvd musen på en annen datamaskin, da fungerte den helt greit. Så da er det vel datamaskinen det er noe galt med? Noen som har hatt samme problem som meg, eller som har en anelse om hva som kan være galt OG/eller vil hjelpe meg i å løse problemet?

-Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått lånt ei anna mus enda, men måtte formatere pga. andre problemer. Skjer det samme(bruker XP nå, var VISTA på maskinen når jeg begynte tråden. Jeg har prøvd å koble musen til en usb hub med separat strøminntak fra vegg. Det funket heller ikke. Har også prøvd ei trådløs mus og den funka fint(usb). Eneste jeg kan tenke meg er at usb portene ikke liker musa mi ;P Men skal se om jeg får prøvd ei annen G5 mus iløpet av det neste døgnet.

Lenke til kommentar
Eneste jeg kan tenke meg er at usb portene ikke liker musa mi ;P
Jeg har prøvd å koble musen til en usb hub med separat strøminntak fra vegg. Det funket heller ikke.

Ser ut som om det er noe feil med musen din da, kanskje skaffe deg ny?

En venn av meg (SaitekQ her) hadde samme problem, og der måtte ny mus til siden den ikke fungerte på noen PC`er... Var faktisk værst på hans egen PC

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Nå slokna musa helt(på min pc hvertfall) Skal sjekke om den funker på en annen maskin, visst ikke drar jeg til butikken jeg kjøpte den på mandagen.

EDIT: Sjekka på min bærbare nå, musa funka av og til men slo seg av og på i eningen. Tipper d er dårlig kontakt en eller annen plass.

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Noen som kan si meg hva jeg har krav på når jeg går inn i den lokale datasjappa på mandag? Ny mus, pengene tilbake? Musa har ikke blitt tuklet med, bare vanlig slitasje som litt skrift under den som er slitt bort...

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Vel, den datasjappa er kjent for å være dyr om kansje lyge litt til kundene sine. Så skal de beholde kundene burde de hværtfall vise god service. Jeg skal i hvertfall kreve bevis fra de om musen ikke blir godkjent hos levrandøren deres.

Lenke til kommentar

Jeg skal si deg riktig svar jeg :)

Jeg hadde G5, den koblet seg ut til tider akkurat som din. Feilen er mellom musa, og ledningen.

Dette skjer på fleere Hundre g5'er, alle jeg kjenner som har hatt G5 har det skjedd med..

Når min ble ødelagt, gikk jeg med den til data butikken, sa at den koblet seg ut, så skulle de se om de fikk fiksa det, så venta jeg en dag, så ringte jeg osv, så sa de at den var ikke til å fikse.. Så spurte jeg snilt om jeg kunne bytte til en mx518 siden G5'ene pleier å bugge seg, og da var han snill og gjorde det :) SÅ nå er jeg glad med mx518, som ikke er no feil med :D

Btw, de kan ikke si at en "skrue var løs", du kan si at du har behandlet den godt, og ikke smasha den i gulvet... Hvis en jævla skrue er løs, så er den FAEN ikke skrudd ordentlig på heller! Det kan du bare si dem.

Deretter får de sippefjes, og du legger på at det er 5 års garanti! :):D

Good luck :)

Lenke til kommentar

Skruen var ikke løs, men selve forseglingen som beskytter skruen var bøyd innover, om dere ser under deres mus så finner dere sikkert noe lignende bare forsglet på en måte. Kan ha skjedd når den lå i bagen på tur til et lan. Syns det er rart om jeg må betale for den ne fordi databutikken ikke får igjen for det fra leverandøren. Skal kreve bevis eller noe om de krever at jeg betaler for den nye musa.

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...