Gå til innhold

Guitar Hero: Metallica - Diskusjonstråd.


NightKeeper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klar over det, men sidan den koster nokre kronasjer var det verd eit forsøk. Uansett greit å få bekrefta at eg må skifte trommene. Kabelen kan eg kjøpte utanom. Vil ha dei ganske følsomme, men ikkje så mykje at det blir ekstratreff.

 

Eg fant ein MIDI-kabel til 450,- kroner på Procom, nokon billigare?

Lenke til kommentar

Usikker på hvor de finnes billigere, vet en kompis av meg kjøpte på en musikkbutikk her i byen forrige uke, husker ikke hvor mye han betalte dog.

 

Jeg merker spesielt hvor trommesettet sliter: Alternating rød/gul i kjapp takt. Pussig nok er det ingen problemer der man slår 2/4-takt med rød-gul (altså gul - gul/rød - gul - gul/rød) i hurtig tempo, men settet registrerer ikke treff hvis det er alternating.

 

Forøvrig; Hvis dere er på jakt etter en sang å prøve Expert Pluss på, kan jeg anbefale Wherever I May Roam, som vel er den "enkleste" på Expert Plus (fordi det er svært lite dobbel basspedal, unntatt på slutten)

Lenke til kommentar

Jojo, det er sant.

 

Forøvrig, begge pedalene funker jo helt fint hele tiden, går fint å spille på f.eks Easy med begge pedalene.

 

Nytt trommetips, denne gangen angående dobbelpedal:

Velg en sang med en del basstrommepedal men som ikke er på Expert Pluss, f.eks The Memory Remains, vanskelighetsgrad Expert (dette er et viderekommende tips ;) ), og spill låten, men forsøk å slå annenhver gang på hver pedal. Dette for å venne føttene på alternating bassdrum-strokes, som kan hjelpe der det kommer MANGE slag alternating på Expert Plus (eks; det hurtige partiet i One, Dyers Eve-verset, etc)

Lenke til kommentar

Kvar kan ein forresten få tak i pedal nummer to?

 

Angåande min sak med Activision og reklamasjon så har eg fått beskjed om å scanne kvitteringen og sende til dei. Eg vil då få tilsendt eit erstatningssett. Spurte om eg måtte sende noko tilbake, men sto ikkje noko om det. No har eg sjølvsagt ikkje kvitteringen tilgjengeleg før om tre veker, men skal sende den inn og sjå kva som skjer.

 

Bestillte forresten ein USB-MIDI-kabel på Dealextreme til ein billig penge, satsar på at den fungerer.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg har sett at Spaceworld selger ekstrapedal løst. Er ikke noe spesielt med den ifht den som følger med settet, er kliss lik, og så følger det logisk nok med en splitter.

 

Jeg har forresten funnet ut i min hardtslående trommejourney at det jeg trenger å øve på er lange sekvenser av konstante alternating slag som ikke er superraske, slik som outroen i Orion er (forresten synes jeg å merke at basstrommelinja er annerledes i GH:Metallica enn den faktisk er i virkeligheten, men det kan bare være meg)

 

Jeg får ikke noe svar av Activision. Forsøkte å klikke "glemt passord" og få tilsendt nytt passord, men jeg får ikke noe svar på mailen min. Får forsøke å sende på nytt.

 

EDIT: Heh, de hadde visst ikke registrert den forrige henvendelsen. Registrerte på nytt, og siden jeg tydeligvis var så lur at jeg ga dem TRE epostadresser, fikk jeg TRE bekreftelser (en til hver epost). Spenstig.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Argh! 97% på Fade To Black, Expert Plus.

 

Følte at outroen gikk ganske bra (det er der dobbelbassen kommer) helt til jeg fikk krampe i begge beina, måtte sette låta på pause, og kom ikke inn i rytmen etterpå... :(

 

Angåande min sak med Activision og reklamasjon så har eg fått beskjed om å scanne kvitteringen og sende til dei. Eg vil då få tilsendt eit erstatningssett. Spurte om eg måtte sende noko tilbake, men sto ikkje noko om det. No har eg sjølvsagt ikkje kvitteringen tilgjengeleg før om tre veker, men skal sende den inn og sjå kva som skjer.

 

Heh, samme beskjeden fikk jeg. Synes det er litt utr0lig at de velger å bytte sett fremfor å faktisk gi fra seg den kabelen de tilbyr. Jeg mner at det blir å feie problemet under teppet.

Lenke til kommentar

Hallois eksperter...

Jeg kjøpte meg Guitar Hero WT pakka nå med Metallica spillet.

Jeg har GH 3 fra før, og spilt det endel.

Men når jeg nå spiller så er det noe galt som skjer.

Når jeg går inn på quick play, og velger en sang, så får jeg problemer. Sangen starter, og det kommer ned en 3 - 4 "toner" og plutselig så fryser spillet.

Dvs bildet fryser, men lyden går videre, hører hele sangen og publikum. Men bildet er fryst, og ingen av knappene på gitaren eller kontrollen virker.

Jeg må reastarte hele maskinen.. :(

 

Dette har skjedd alle gangene jeg har prøvd til nå, har til og med vært på Elkjøp og fått nytt spill. Har nyeste firmware på min PS3..

 

Noen som kan hjelpe en i nød??

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe meg det innen de neste to ukene, og gleder meg som en unge :D

Men jeg lurer på om RB-trommer funker på GH:M, og om de isåfall er vert å spille på GH:M?

 

Noe som hadde vært drit-tøft, er Bloodbath som gjesteartist. Tenk fks. Eaten, med growling på vokal, og de basstrommene :w00t:

Lenke til kommentar

Takker for svar, Zeph ;)

 

Er det noen mulighet til å få kjøpt RB2-trommesettet i våre nærmeste naboland? Har researcha litt, og fant ut at RB2-settet har pedal med metallplate + at pad'ene er roligere, noe som jeg liker veldig godt ;D

Jeg spiller på PS3, btw.

 

Ble litt off-topic dette her, men det går vel greit? (a)

Endret av Liiland
Lenke til kommentar

Nå har jeg runda det på xpert på gitar og jobber med å få alle stjernene. Er i rank 8 nå. Den siste sangen gikk overaskende lett, det var den eneste sangen jeg fikk 5* på første forsøk lol.

 

Jeg har fått et tilbud fra en jeg kjenner: Hele GH:WT pakka for bare 1000 kr. Er det lurt å kjøpe det? Jeg vil jo gjerne ha trommer, mikk og en gitar til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...