Gå til innhold

Guitar Hero: Metallica - Diskusjonstråd.


NightKeeper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du bruker egne trommestikker, er det best ja. Jeg stjålte broren min sine.. ;)

 

Herregud så rett du hadde :p tok frem egne stikker nå, merker at det er en hel del flere treff som registreres nå som jeg spiller med tyngre stikker. Slipper å slå så jævlig hardt for at slaget skal registreres.

 

Forøvrig merker jeg at trommedelen er utrolig mye vanskeligere her enn i World Tour. WT drar jeg gjennom Hard med 4 stjerner i snitt, no problem, greier en del på Expert også, men her sliter jeg med sangene allerede i første settet på hard (whipa på Boys Are Back In Town... :( ) Menmen. Øvelse gjør mester, som alltid :)

Lenke til kommentar

Yay,ble band pack + gh:m solo guitar på meg også. 5 gitarer nå så jeg solgte de to nye for 300kr stk :p

 

Ang trommer.

 

Jeg klarer meg helt greit på medium, får mange 5 stjerners osv, noen 4 og 3..

Men jeg takler faen ikke "off beat" eller hva det heter, som feks Dyers Eve. Noen tips?

Samma hvis pedalen kommer mellom høyrehånda, høyrebeinet+hånda er linka oppe i hodet mitt.. Frustrerende.. Bare å øve det inn så de blir uavhengige? :p

Lenke til kommentar

Det er bare å øve ja ;) Nå er det snart ti år siden jeg begynte å piske skinn for første gang, så har litt erfaring med det, men en del av sangene med synkope (at slaget kommer i mellom taktslagene, f.eks 1 OG 2 3 OG 4 1 2 OG 3 OG 4), det sliter jeg med også... Første sangen jeg merket dette skikkelig på var The Boys Are Back In Town, som nevnt lenger opp, men jeg trommer stort sett på Hard, men jeg tror jeg skal innse fakta og trappe ned til Medium før jeg knekker stikkene :p

Lenke til kommentar
Åh, fornøyd nå. Orion på Hard på bass, og 5 stjerner på første forsøk :love::woot:

 

Så det er noen som spiller bass altså, annet enn når man blir tvunget til det f.eks på fest o.l?

 

Liker spillet godt, men synes tredjepartssangene (fra andre band) er ganske tragisk dårlige. Til nå har jeg bare likt Michael Schenker-sangen og "Boys are back in town". Spillet er forøvrig ganske vanskelig, i alle fall sammenlignet med GH: WT og Rock Band. Men klarer det meste.

 

Battery er den eneste jeg ikke klarer, faktisk!

Lenke til kommentar
Så det er noen som spiller bass altså, annet enn når man blir tvunget til det f.eks på fest o.l?

 

 

Hehe, ja faktisk :)

 

Jeg er en 100%-junkie da, som liker å gå gjennom alle karrierene for alle unlocks osv :p

 

Og i et sånt spill, der en god del av bass-linjene er skrevet av en av tidenes beste bassister (RIP Cliff Burton), så er det jo faktisk et must å spille gjennom bass-karrieren...

Lenke til kommentar
Liker spillet godt, men synes tredjepartssangene (fra andre band) er ganske tragisk dårlige. Til nå har jeg bare likt Michael Schenker-sangen og "Boys are back in town". Spillet er forøvrig ganske vanskelig, i alle fall sammenlignet med GH: WT og Rock Band. Men klarer det meste.

Er ganske enig i at de andre sangene har et ganske dårlig utvalg. Skuffende at det bare er en sang fra de fleste band som er nevnt, hadde likt fler av Corrosion of Conformity, en annen Foo Fighters sang, fler Judas Priest, en annen fra Mastodon... Men poenget er vel at de også velger sanger som har hatt innflytelse på de og som de har covra.

 

 

 

Orion er forsåvidt et av de morsomste sangene å spille. Hvilket mesterverk.

Lenke til kommentar

Heldt på å skaffe meg spelet. Synd det tar så lang tid.

Har klart alle sangane på GH:3 på expert, på guitar, så satser på at eg klarar meg gjennom dette spelet og.

Har og klart "Beat it" på GH:WT på expert drums, men spelar vanlegvis på medium/hard på trommane på GH:WT.

Korleis kjem eg til å klare drums på dette spelet? Medium?

Lenke til kommentar
Zeph, spiller du på 360 eller PS3?

360.

 

Håpar eg kjem meg opp på Expert på trommer etter kvart. Har ein snikande følelse av at det er betydeleg vanskelegare enn på gitar. Klarer det meste på medium, men må klare alle før eg prøver meg på Hard.

Lenke til kommentar
Har og klart "Beat it" på GH:WT på expert drums, men spelar vanlegvis på medium/hard på trommane på GH:WT.

Korleis kjem eg til å klare drums på dette spelet? Medium?

 

Beat It er planke trommemaskin, ikke noe spess med den. Vil tro Hard på de "enkle" sangene og medium på Pre-Black Album :)

 

 

Håpar eg kjem meg opp på Expert på trommer etter kvart. Har ein snikande følelse av at det er betydeleg vanskelegare enn på gitar. Klarer det meste på medium, men må klare alle før eg prøver meg på Hard.

 

Personlig mening: Trommer er enklere enn gitar. Det er mulig det er fordi jeg er mer vant med trommer, men jeg mener at de 6 knappene man skal treffe med to armer og ett bein er enklere å få til kjapt og med alle samtidig, i forhold til gitaren hvor det er 5 knapper med 4 fingre...

Lenke til kommentar

At du kan tromme frå før av hjelper nok veldig. Det har noko med takt og halde forskjellig takt med to hender og ein fot. På gitar er det ikkje så vanskeleg. Det må være lettare å spele kjapt på gitar der du har fingrane på plass heile tida enn trommer. Du har ein finger meir, men det er lettare å koordinere alle fingrane på ei hand enn to hender og ein fot. Imo.

 

Er det nokon som har dobbel basspedal forresten? Nokon som ikkje har spelt trommer før?

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om trommesettet mitt er halvveis defekt. Det hadde jo vært typisk. Må hvertfall slå ganske hardt for at den røde skal reagere. Eller, når det er KUN rød, så trenger jeg ikke slå hardt. Men si det er gul+rød så gul så gul+rød så gul (den takta, hvertfall), så må jeg slå hardt på den røde.

 

jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...