Gjest g22 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei, Et lite spørsmål bare. Våkna opp i dag uten å huske noe nesten fra gårsdagen, noe jeg syns var litt ekkelt. Husker starten av kvelden, men så er det helt svart hvert fall de siste par timene. Var med noen venner, så det gikk greit og sånn, men likevel. Er ikke personen som drikker spesielt ofte, men i går ble det en 8-9-10 øl i løpet av 4-5-6 timer. Er vel ikke så veldig mye egentlig? De andre jeg var med drakk omtrent like mye og husker alt sammen. Er dette normalt, å våkne opp totalt uten minner om et par timer etter "kun" det antallet øl? Var ikke noe spesielt dårlig når jeg våkna i dag ellers, så reagerte ikke noe veldig sånn sett. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Dette avhenger fra person til person hvor mye man glemmer, og etter hvor mye alkohol, men ja, det er vanlig. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Mest sannsynlig kan du være glad du ikke husker noe. Sånn bruker det å være for meg iallefall. Lenke til kommentar
Gjest g22 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Vel, jeg hadde visst oppført meg, ehm.. full den tiden, hehe. Men syns uansett det er litt ekkelt å ikke huske noe som helst. Følte meg ikke spesielt full frem til da jeg ikke lengre husker noe heller, så jeg syns det var litt merkelig. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg satt igjen med den samme følelsen dagen etter 18årsdagen min (hadde kastet i meg en hel flaske bacardi lamon). Dette er nok helt vanlig. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Hvis du ikke har drikket så mye før så er det helt vanlig, ja, om du drakk så mye øl. Hvor mye alkohol du tåler kommer an på: * Hvor mye du veier * Hvor ofte du har drukket tidligere * Hvor høy alkoholforbrenning du har * Hvor mye mat du har i magen * Gener.. (?) Hvertfall individuellt, noen er klarere ved 2 i promille en andre * Hvor god form du er i Du må ikke prøve å holde følge med vennene dine hvis du nesten aldri har drukket før, da skjer det som skjedde for deg her, med blackout, fyllesjuke osv... Drikk i det tempo du føler for, og husk at du må ikke drikke for mye for fort. Husk at rusen stiger også en viss tid etter du har sluttet å drikke da alkoholen fremdeles taes opp. Råder deg heller til å ta det med ro neste gang, drikk kanskje 6 stk, så slipper du å drite deg ut, så kan du heller øke litt for hver gang, så vil du finne ut hvor grensen er uten at det driter seg. Husk også å være ekstremt forsiktig med sprit og brennvin, det er sterkere saker enn du tror som oftest. Det jeg gjør hvertfall: Spiser meg god og mett først. Drikker ca 4-5 halvlitere med 4.7% på vors over 2-3 timer (cider). Så blir det så mange drinker jeg føler jeg har råd til på by'n seinere. Når det var fri bar i forbindelse med julebord gikk det ned omtrent 7 drinker med 4cl brennvinn (40%) over omtrent 6 timer. Så spiser jeg ute, fex en kebab før jeg stikker hjem, det er veldig viktig. Resultat: Full til ca kl 14 dagen etterpå (slutta å drikke kl 1), men ikke kvalm eller fyllesjuk i det heletatt. Ikke vondt i hodet engang. Husker det meste, men mangler mange detaljer og noe er blurret, så derfor jeg ikke er helt sikker på hvor mange drinker det blei, men husker 7 av de hvertfall. Endret 21. desember 2008 av ChrML Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Var sånn med meg og den første gangen.. husker ikke den dritt. Drakk vel 3/4 flaske med Hammer Vodka. Siste delen av vodkaen ble styrtet, og det ble også en hel flaske hvitvin rett etterpå Lenger husket jeg ikke. Våkna med trynet full i spy dagen derpå. Men de senere gangene husker jeg som regel det meste.. ikke blir jeg fyllesyk heller Lenke til kommentar
xersess Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Som sagt, så avhenger mengde og kor mykje ein husker alt fra person til person. Men nei det er ikkje heilt vanlig å få så stor "effekt" av 10 øl på 6 timer. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Så ikke drikk. Alt med måte sier nå jeg. Er jo morro å være full sålenge man ikke er av typen som blir aggressiv og kjepphøy når man får i seg litt. Fyll er ikke nødt til å bety at man må ligge i grøfta å kave og spy hele dagen etterpå. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Man må ikke utelukke det psykiske aspektet her. Jeg har en følelse av de som forventer blackout får det oftere enn de som ikke gjør det. Har en oppfatning av at det spesielt i 14 til 18-årsalderen er kult å få blackouts. Husker godt på videregående når folk snakket om hvor full de var i helgen, og hvor lite de husket fra kvelden. Placebo-effekter er rare ting, men har ganske stor virkningskraft. Nå sier jeg ikke at dette nødvendigvis var tilfellet ved din opplevelse. Men tror denne kan gjelde for en del folk. Endret 21. desember 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) For meg er 4-5 pils nok til at jeg ikke orker mer. Så 8-9-10 på 6 timer er definitivt way off the chart for min del. Men ja, jeg tror også denne blackout-greia er psykisk betinget. Det virker som ungdom som drikker for å få blackout, gjerne later som de har hatt det dagen etterpå fordi det er "kult". Akkurat som fjortisjentene vi serverte brus til på fest, lot dem tro det var drinker, og de ble like "fulle" som de andre som drakk øl. Hun ene gikk tilogmed så langt at hu lata som hun måtte på do og kaste opp. Av brus. Endret 21. desember 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Noen vil nok til og med lyve på seg blackouts. Tviler ikke på det. Men skal ikke se bort ifra at placeboeffekten faktisk fører til en reell blackout, selv om alkoholmengden ikke på langt nær er høy nok. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) For meg er 4-5 pils nok til at jeg ikke orker mer. Så 8-9-10 på 6 timer er definitivt way off the chart for min del. Men ja, jeg tror også denne blackout-greia er psykisk betinget. Det virker som ungdom som drikker for å få blackout, gjerne later som de har hatt det dagen etterpå fordi det er "kult". Akkurat som fjortisjentene vi serverte brus til på fest, lot dem tro det var drinker, og de ble like "fulle" som de andre som drakk øl. Hun ene gikk tilogmed så langt at hu lata som hun måtte på do og kaste opp. Av brus. Har hørt om noe lignende. Det er rett og slett tragisk i min mening , når man kommer over 18 år så skjønner man at det bare blir for dumt å drikke for å få blackout/ikke huske noe, og atpåtil late som det hvis det ikke skjedde. Tipper de jentene ble passe driti ut etter den festen . Noe som var til pass for dem . Endret 21. desember 2008 av ChrML Lenke til kommentar
Gjest g22 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Bare så det er sagt er jeg noen år over 18 og vil slett ikke lyve på meg noe blackouts, hehe. Bare spør siden jeg ikke syns det var noe særlig og gjerne vil slippe det igjen. Men det er vel bare å ta det litt rolig neste gang, siden jeg ikke har så veldig mye erfaring med større mengder alkohol. Takk for svar alle sammen. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Bare så det er sagt er jeg noen år over 18 og vil slett ikke lyve på meg noe blackouts, hehe. Bare spør siden jeg ikke syns det var noe særlig og gjerne vil slippe det igjen. Men det er vel bare å ta det litt rolig neste gang, siden jeg ikke har så veldig mye erfaring med større mengder alkohol. Takk for svar alle sammen. Vel, det er slett ikke vanskelig. Drikk til du føler deg beruset, og stopp. De femten minuttene det tar før resten av alkoholen setter inn er nok til å få deg forholdsvis godt beruset. Du blir kanskje ikke full, men etter femten minutter kan du (om du ikke allerede er småfull), fylle på med mer alkohol. På den måten holder du deg hele tiden til en optimal akoholverdi. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Det som kan være skummelt, spesiellt med "tulledrinker" med paraply og slikt, er at man føler seg glassklar i hodet, så bare smeller det inn neste minutt og du går og raver rundt og spyr på dass. Ikke bland 3 forskjellige typer alkohol (øl, vin, sprit). De liker seg ikke i magen på en gang i store mengder. Det er skummelt med julebord, der man vanligvis får servert både øl, akevitt og vin til maten og "må" drikke alt sammen. Jeg stopper å drikke ved 3-4 pils stort sett, for da vet jeg det går en halvtime så er jeg dritings hvis jeg ikke stopper. Bedre å ha en grei buzz i hodet enn å ikke klare å gå. Alkohol er gift for kroppen. Kroppen vil bli kvitt det fortest mulig. Leveren gjør den jobben over tid, men å kaste opp er kjappeste måten for kroppen å bli kvitt faenskapen på. Endret 21. desember 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ikke bland 3 forskjellige typer alkohol (øl, vin, sprit). De liker seg ikke i magen på en gang i store mengder. Dette er veldig viktig ja . Sist jeg drakk så var det på julebord med jobben og da drakk jeg alt som var der (øl, champagne, vin, sprit, akkehvitt, konjakk og baylies) greide å spy når jeg kom hjem og var helt jævlig kvalm dagen etter. Lenke til kommentar
Gjest g22 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Vel, det er slett ikke vanskelig. Drikk til du føler deg beruset, og stopp. De femten minuttene det tar før resten av alkoholen setter inn er nok til å få deg forholdsvis godt beruset. Du blir kanskje ikke full, men etter femten minutter kan du (om du ikke allerede er småfull), fylle på med mer alkohol. På den måten holder du deg hele tiden til en optimal akoholverdi. Skjønner dette, men følte meg aldri spesielt beruset frem til punktet hvor jeg ikke lengre husker så mye. Dette kommer vel mest sansynlig av at jeg ikke har så mye erfaring med dette og ikke helt vet hvor mye jeg selv tåler og hvor lang tid det tar før jeg merker skikkelig hvor beruset jeg er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå