Tristus`- Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hei.. Jeg har en 16 Portes HUB på rom 1 der veggkontakten fra veggen er ! Der står også PC 1.. På rom 2 , står PC 2 Uten internett ! Hva Trenger Jeg Vis Jeg Skal Ha Internett Tråløst På PC 2 ? Hva Koster Det ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 to trådløse nettverkskort og en basestasjon, trenger du ruter trenger du en gateway basestasjon eller hva det heter (telenor osv krever dette) Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Du trenger ikke to nettverkskort (hvor fikk han det fra). Det vil koste rundt 1300 kr. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...9&GrpID=15&s=pl og http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...&GrpID=15&s=kom Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 du har rett der, tenkte ikke på at du kan koble pcn til basen... Lenke til kommentar
Tristus`- Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har bestilt dette no.. men , når jeg tar pc 2 inn på rom 1 og kobler sammen med Jensen 16portes HUB , virker ikke ADSL på pc 2 ! Jeg har telenor ADSL ! Hva må jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 du må montere to nettverkskort i den ene pcn og switchen til det ene og modemet til den andre så må du dele internett med den. cnet tror jeg ikke er et bra merke så på linkene nå... spør litt rundt omkring om noen har greie på det. har hørt noe negativt om merket nemlig deling med huben er slik Teknisk modem l nettverkskort1 (pc1) Nettverkskort2 (pc1) l Nettverkskort1 (pc2) Instillinger på pcr pc1 Kort1 ip 10.0.0.1 subnetmask 255.0.0.0 Workgroup MSHOME (eller lignende) kort2 ip 192.168.0.1 subnetmsk 255.255.255.0 Høyreklikk internettilkobling-avansert, masrker at tilkoblingen skal deles og at pc2 skal få kontroll over den om det er det trengs (har att dette på) pek så at den skal deles på nettverkskortet mot det interne nettverk Pc2 Kort 1 ip 192.168.0.2 Subnetmask 255.255.255.0 standard gateway 192.168.0.1 Doretrukken dns-server 192.168.0.1 Workgroup, må være nøyaktig den samme som på pc1, her MSHOME Lenke til kommentar
Tristus`- Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Høyreklikk internettilkobling-avansert, masrker at tilkoblingen skal deles og at pc2 skal få kontroll over den om det er det trengs (har att dette på) pek så at den skal deles på nettverkskortet mot det interne nettverk Når jeg høyreklikker på internett-koblingen kommer det "koble til " og "avistalere telenor ADSL " ! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå