Gå til innhold

prisguiden, hva skjer?


Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget en del feil i de siste i prisguiden :cry: f. eks Asus V8200 GeForce3 64MB DDR DELUX som ifølge prisguiden skal være på 2399,- hos databutikken, noe de ikke har engang, og hos itbutikken (2043 prisguiden) er det på 3634! . Jeg sier ikke det er HW sin feil, de oppgir yo det de for av butikkene, men i de siste er jeg blitt så avhengig av prisguiden at det er veldig irriterende å få en pris på prisguiden og en annen hos butikkene.

 

Da blir jeg mistenksom på alt jeg finner på prisguiden og må dobbel sjekke prisene eller se i andre butikker for at det kan hende de har det billigere (back to squar one :grin:.

 

hilsen

jj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for tilbakemeldingen. Det vil "alltid" være rom for feil i prisguiden. Noen ganger er det vår skyld og andre ganger ligger feilen et annet sted.

 

Vi har hatt for lite kapasitet til å oppdatere prisguiden i det siste og derfor er ikke alt like bra som vi hadde håpet... Dog kan du bruke fritekstsøket og da slipper du problemet. Jeg holder for tiden på med å oppdatere harddisker som også er dårlig oppdatert og skal se på grafikkort etterpå tror jeg...

 

Ellers om det er noen som ønsker å hjelpe til å oppdatere prisguiden er det bare å si i fra! Send en mail til peroivind @ hardware.no med litt informasjon om deg selv.

Lenke til kommentar

Quote:


j_j skrev (2002-01-18 03:27):

Jeg har oppdaget en del feil i de siste i prisguiden
:cry:
f. eks Asus V8200 GeForce3 64MB DDR DELUX som ifølge prisguiden skal være på 2399,- hos databutikken, noe de ikke har engang, og hos itbutikken (2043 prisguiden) er det på 3634! . Jeg sier ikke det er HW sin feil, de oppgir yo det de for av butikkene, men i de siste er jeg blitt så avhengig av prisguiden at det er veldig irriterende å få en pris på prisguiden og en annen hos butikkene.


 

Takk for tilbakemelding. Dessverre klarer vi ikke å feilsjekke automatisk, eller feilsjekke alt manuelt, så vi oppfordrer ALLE om å melde ifra om slike feil til [email protected]. Da kan vi raskt få sett på problemene.

 

Quote:


Da blir jeg mistenksom på alt jeg finner på prisguiden


 

Antar at du leser butikkenes originaltekst for varen. Da ser man raskt hvorvidt det er snakk om riktig produkt.

 

Quote:


se i andre butikker for at det kan hende de har det billigere (back to squar one
:cry:
).


 

Vi kan aldri garantere for at vi til enhver tid fanger opp alle prisene, men i de absolutt fleste tilfellene har vi nok rimelig bra dekning.

 

Quote:


En annen ting er at på en del varer er det ikke oppgitt pris og 0 treff, hva er det egentlig ? har dere ikke prisen eller varen? hva er vitsen å ha det med da?


 

Når det er 0 treff betyr det at det er ingen webshoper som har denne varen. Dette oppstår oftest dersom vi er tidlig ute med å legge inn produktet i vår database, eller om vi ikke fjerner produkter som er gått ut av produksjon. Det kan selvsagt også skje at vi legger inn et produkt som ingen webshoper faktisk har.

Gamle produkter forsøker vi selvsagt å luke ut etterhvert, men det er ikke alltid vi klarer å følge opp dette like nøye (for lite ressurser som Per Øivind nevner).

 

Quote:


Vil til slutt takke dere for innsatsen
:grin:
.


 

Vi synes det er gøy å lage slike tjenester, og interessen blir ikke mindre med slike tilbakemeldinger. En takk til alle dere som bruker prisguiden også! :smile:

Og ikke minst en takk til de som tipser oss om nye produkter (https://prisguiden.no/forslag), og rapporterer om feil.

 

Ha en god helg!

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...