Lefse Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei, jeg har en Toyota Carina E 93 mod., som jeg har et ørlite problem med. Mulig det bare er jeg som er dum eller blind, men jeg får ikke til å ta ned seteryggene bak. Jeg har kikka og bladd i instruksjonsboka uten å bli noe klokere. Jeg kan rett og slett ikke klare å finne knappen eller spaken til å løsne seteryggene med. Hvis noen har peiling og kan forklare det for meg, så hadde jeg vært takknemlig. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Og dette skal være mulig ..? Ikke sikkert den har muligheten, men det ville vært rart om den ikke hadde det. De fleste biler jeg har vært borti har jo en spake eller knapp mellom C-stolpen og nakkestøtten. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Instruksjonsboka er for Carina E, og den forklarer flere måter å ta ned seteryggene på, både for coupe og sedan. Problemet er at jeg ikke kan finne noen av spakene eller hendlene som er beskrevet i instruskjonsboka. Trodde også at dette var en funksjon som var standard på alle personbiler. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Tja, kan jo være en elkjipo-utgave som er bruktimportert, det meste utstyr er tilegg på det laveste utstyrsnovået fra fabrikk. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Vipp opp seteputene i bakkant, så legger du ned bakseteryggene etterpå. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Skal prøve det. Takk for rådet. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg prøvde å ta opp seteputene, fant ut at hverken de eller seteryggen bak er hengslet, så det går ikke an, rett og slett. Lenke til kommentar
frankS2 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 jo det går, det er en knapp på skulderen på setet trykk ned og riv setet nedover Lenke til kommentar
umy Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 jeg har en 95modell, 5-dørs coupè. der er det en knapp på hvert sete på toppen, mot vinduet, som skal trykkes ned(hvis jeg ikke husker gæli), knappene sitter ihvertfal der oppe. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Nå har jeg konstatert at seteryggen bak ikke er hengslet, men er fastmontert. Endret 24. desember 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå