akle Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei Har noen spørsmål om kabler til hjemmekino! 1. Har hørt at jeg kan kjøpe den billigste hdmi kabelen jeg finner bare den støtter full-hd. Men bør den være gull belagt? 2. Bør alle kabler jeg kjøper være gull belagte? 3. Skal også ha noen høytaler kabler, men har det noe og si om ledningen til for eksempel venstre front er lngere en høyre front? Og bør jeg kjøpe dyre eller billige høytaler kabler? Mvh akle Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 digital = billige kabler (signalene kommer frem eller ikke, manglende bilde er resultat av for dårlige kabler (Evt hakking). Kjøpte selv på clas til en billig penge. analog = her kan det være lurt å bruke litt penger for å få en god dimensjon på dem, ser mange liker biltema sine men aner ikke hva budsjettet er Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 1. Har hørt at jeg kan kjøpe den billigste hdmi kabelen jeg finner bare den støtter full-hd. Men bør den være gull belagt? Det stemmer, sett at du bare skal ha en kort kabel. På lengre strekk er kvaliteten på kabelen mer kritisk. Byggeteknisk kvalitet er jo også noe å tenke på, de aller billigste kablene kan fort gå i stykker hvis du kobler de til og fra endel ganger. 2. Bør alle kabler jeg kjøper være gull belagte? De fleste kabler av litt ok kvalitet er forgylte da gull ikke oksiderer samt er ganske mykt så det gir en god tilkobling. Men du merker neppe noen forskjell uansett så jeg ville ikke hengt meg oppi akkurat det punktet. 3. Skal også ha noen høytaler kabler, men har det noe og si om ledningen til for eksempel venstre front er lngere en høyre front? Og bør jeg kjøpe dyre eller billige høytaler kabler? Nei det har ingenting å si, det må være ganske ekstreme forskjeller for at du skal kunne få et problem med dette. Jeg ville kjøpt noen helt ok kabler prismessig sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå