Miromurr Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei! Vell, helt siden forrige jul eller noe, har jeg lagt merke til grafikkproblemer når jeg spiller spill (da spesielt i WoW). Litt før sommerferien begynte dette problemet å angå nesten alle 3D-spill jeg har, og det begynner å bli ganske (veldig) irriterende. Problemene er i form av at polygoner strekkes ut, at texturene får merkelige lilla flekker (noen ganger forsvinenr texturene helt), vell, det er veldig mange ting, jeg gidder ikke å ramse opp alt (skal forresten nevnes at problemene forsvinner hvis jeg minimerer vinduet, og deretter maksimerer det igjen, men da starter de opp igjen etter ti sekund eller noe). Som tittelen tilsier har jeg et nVIDIA GeForce 7900 GS, som jeg har hatt i to til tre år nå. Jeg har lurt på om det kanskje kan være at temperaturen til kortet blir for høy, men dessverre aner jeg ikke hvordan jeg får sjekket det, heller ikke hva vanlig temperatur for et slikt kort er. Litt før sommerferien begynte også et annet problem (merk at dette kun skjer i WoW). Dette problemet er at mens jeg spiller WoW, så fryser plutselig skjermen helt, musikken fortsetter å spille, etc., men skjermbildet er helt fryst. Jeg har nesten ikke noen annen mulighet enn å restarte datamaskinen, siden jeg får jo ikke gjort en ting. Men noen ganger (en av tjue ganger, kanskje) Får jeg til å minimere WoW-vinduet etter litt iherdig trykking på windows-knappen. Da har alt for stor oppløsning, feil farger, etc., helt til jeg klarer å få lukket WoW. Det er også en error-boks som sier at det er en feil med filen 'nv7_disp.dll' eller noe. Denne feilen kan inntreffe alt fra flere timer etter at jeg skrudde på spillet, til rett etter at jeg har skrevet inn passord og brukernavn. De siste gangene jeg har prøvd å skru på WoW, har jeg ikke en gang fått tid til å skrive inn brukernavn før dette skjer! Her er en liten liste med noen spill jeg har lagt merke til disse problemene i: World of Warcraft Vanguard: Saga of Heroes Demoen av Crysis Demoen av Tomb Raider: Underworld EVE-online Og en god del andre... Er det noen som har en anelse hva jeg kan gjøre? Disse feilene begynner å bli så ille at jeg knapt kan spille spill lenger . Beklager hvis innlegget ble ganske rotete, men begynner å bli desperat... Miromurr Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hvis du har prøvd en formatering, reinstall av Xp samt har de nyeste driverne må kortet ditt være defekt. Du finner temperaturen på GPU inne i Nvidia Controlpanel. Tror du må velge "avansert view mode" eller noe først. Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Har blitt nødt til å reinstallere XP en god del ganger, uten noe særlig resulat. Har også mange ganger prøvd å lastet ned og installere de nyeste driverne, heller ikke til noen nytte. Kan ikke finne temperaturen ved hjelp av nVIDIA kontrollpanelet heller.. Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Det var nok noe med skjermkortet som forårsaket problemene. Fikk en Gainward BLISS 9600GT til jul, og alle problemene ser ut til å ha forsvunnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå