Szmekken Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Kommer selvsagt til å kjøpe en ny Wii når neste Zelda kommer. Om det er Zelda da selvsagt, og ikke en blek casualkopi. Lenke til kommentar
joko Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det verste med Wiien er at den selger utrolig bra, så Nintendo vil aldri finne på å gå vekk fra denne wii mote spillemåten. Skulle ønske Nintendo kunne produsere to konsoller, en Wii og en etter den gamle suksessoppskriften. Personlig så solgte jeg Wiien for en stund tilbake og har i dag gått til innkjøp av en Super Nintendo, mye bedre underholdning. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) herrejemini.. Går jo an å lage en konsoll med mulighet for både wiimote og vanlig kontroller.. Er nintendo smarte blir neste maskin slik.. ps Endret 17. januar 2009 av husgutt Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Herrejemini x2. Wii har jo allerede to kontrollmuligheter: Wiimote og Gamecube kontroller på toppen. Får selvsagt ikke bruk for dem i vanlige Wii spill, men de er nå en mulighet. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Skal lage en post om et år eller to: Angrer du på at du solgte din wii?? Vi får se hvem som angrer da.. Har du tenkt å leve 2 år til? :!: Lenke til kommentar
joko Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Herrejemini x2. Wii har jo allerede to kontrollmuligheter: Wiimote og Gamecube kontroller på toppen. Får selvsagt ikke bruk for dem i vanlige Wii spill, men de er nå en mulighet. Snakk om selvmotsigende innlegg, hjelper jo lite med at man kan ha Gamecube kontroll når 95% Wii spillene ikke støtter dette. Nei, Nintendo trenger nok ikke lage to konsoller, men de bør absolutt støtte to spillemåter. Wiimote kontroll bør være second kontrollen til Nintendo, ikke hovedkontrollen. Endret 18. januar 2009 av joko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg angrer definitivt på at jeg kjøpte Nintendo Wii Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg kjøpte Wii`n for 1250,- og den er ikke verdt mer for å si det sånn. Har brukt den veldig lite. Men den kan være interessant når det gjelder "homebrew". Har ikke så stor interesse for spillene til Wii. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kjøpte min for ca. 1 år siden eller no, og angrer litt ja. Kjøpte den, chippet den, spilte Zelda og Mario, for så å ikke spille noe mer. Så nå ligger den pakket ned på kottet i vente på et nytt Zelda spill. Kan ta tid, men sikkert verdt å vente på. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nei, gjør egentlig ikke det. Spiller dog mye mindre enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Spill som har gitt mye glede er: Wii Sport( boksing og golf) Guitar Hero3( men det er jo like bra på alle konsoller) Residen Evil4( veldig gøy med Wii kontrollene) Shaun White( fantastisk med balansebrettet) Etter å ha eid en Wii i over ett år, så burde jo den listen vært lenger. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Snakk om selvmotsigende innlegg, hjelper jo lite med at man kan ha Gamecube kontroll når 95% Wii spillene ikke støtter dette. Nei, Nintendo trenger nok ikke lage to konsoller, men de bør absolutt støtte to spillemåter. Wiimote kontroll bør være second kontrollen til Nintendo, ikke hovedkontrollen. Det DU sier er en selvmotsigelse. Problemet er at Produsenten kan finne på å bare lage til 1 av kontrollene. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Thanks for backing me up, pal. Spillprodusentene burde virkelig tenke å ta i bruk GC kontrollen også. Ellers støtter jo Wii GC spill. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Vil ikke si jeg angrer. Selvsagt blir x360en min mer brukt, den har jo vært ute litt lenger og har rett og slett et fantastisk spillbibiliotek. Men WIien har vært mer i bruk enn PS3en f.eks ... Jeg er helt enig i at det har kommet ALT for få bra spill i 2008, og for å være ærlig er det ingen spill jeg gleder meg nevneverdig til, unntatt de obligatoriske nye iterasjonene av de kjente Nintendonavnene. Dette er jo trist, men av erfaring nekter jeg å selge en så ung konsoll, du vet nemlig aldri hva som dukker opp av spill. Spesielt DS, men også PS2 er eksempler på konsoller med etterhvert fantastisk spillutvalg, til tross for trege starter. Du vet aldri når det plutselig ramler inn et par storspill. Det sagt, jeg er også redd for at det motsatte skal skje, og at vi hardcore-gamere blir helt forlatt, og at hvert eneste spill fra nå blir rettet mot casuals. Men dette er allikevel ikke noe jeg virkelig frykter, av en enkel grunn: Selv om store utviklere/utgivere som EA og faktisk Nintendo, bare er opptatt av å tjene penger, finnes det mindre spillselskaper der ute som har en visjon. Hadde det vært tilsvarende problem på en av "neste-generasjonskonsollene" hadde jeg vært mer bekymret, men å utvikle spill til WIi trenger ikke være så dyrt! Derfor kan også litt mindre utviklere med kreative og unike ideer slippe spill til konsollen. Dette blir enda mer et faktum nå som WiiWare eksisterer. Alt i alt ser jeg ganske lurt på fremtiden, jeg tror bare vi må være tålmodige. Og til forskjell fra mange andre her har jeg faktisk fortsatt troen på WIi-ens kontrollsystem. Ja, det finnes en haug med crappy spill med elendige kontroller. Men det vi må huske er at denne måten å spille på fortsatt er helt ny! Hvis du skal virkelig se på hva slags potensiale kontrollen har, må du se på Nintendos egne spill. Det er bare de som klarer å utnytte Wiimoten i nevneverdig grad. Og selv om det er sant at spill som Mario Galaxy, Zelda TP og Metroid Prime 3 kanskje kunne ha fungert med vanlig gamepad, så hadde det vært en gimped og redusert versjon. Og jo Toman, logisk sett er FPS-kontroll raskere og mer presist på Wii. Det er vel omtrent fastslått som et faktum ... At du selv ikke klarer å få grepet på kontrollen får være ditt eget problem, da mangler du nok trening, eventuelt er ikke COD4 godt nok gjennomført på Wii (min personlige erfaring er basert på MP3 og MoH: Heroes 2) Lenke til kommentar
joko Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Snakk om selvmotsigende innlegg, hjelper jo lite med at man kan ha Gamecube kontroll når 95% Wii spillene ikke støtter dette. Nei, Nintendo trenger nok ikke lage to konsoller, men de bør absolutt støtte to spillemåter. Wiimote kontroll bør være second kontrollen til Nintendo, ikke hovedkontrollen. Det DU sier er en selvmotsigelse. Problemet er at Produsenten kan finne på å bare lage til 1 av kontrollene. hæ? Endret 20. januar 2009 av joko Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Snakk om selvmotsigende innlegg, hjelper jo lite med at man kan ha Gamecube kontroll når 95% Wii spillene ikke støtter dette. Nei, Nintendo trenger nok ikke lage to konsoller, men de bør absolutt støtte to spillemåter. Wiimote kontroll bør være second kontrollen til Nintendo, ikke hovedkontrollen. Det DU sier er en selvmotsigelse. Problemet er at Produsenten kan finne på å bare lage til 1 av kontrollene. hæ? his callin ya a retarded mofo! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Angrer ikke at jeg kjøpte Wii. Ikke spilt så mye på konsoll som jeg har gjort nå. Ihvertfall ikke siden 8-bit. Angrer derimot på at jeg kjøpte en PS2 for noen år siden, men det er vel en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Wii'en står for det meste og støver ned, men jeg angrer ikke akkurat. Jeg har hatt utrolig mye gøy med Resident Evil 4, og dette nesten rettferdigjør innkjøpet. Kanskje jeg har for mye penger? For min del har både Super Mario Galaxy og Metroid skuffet og ikke blitt spilt så mye. Jeg kjøpte også Zelda TP, selv om jeg aldri har vært noe fan av serien, for å se om dette spillet kunne ovende meg. Men dette skjedde heller ikke. Jeg har hatt det litt gøy med noen VC spill, og særlig Super Metroid. Men nå er det ingen spill som frister og jeg er ikke så potimistisk for Wii dette året, selv om noe ser litt lovende ut. I mine øyne er problemet at det utvikles alt for mange spill for casuals og for lite for oss som vanker på dette forumet. Jeg fikk nærmest vondt da jeg så Nintendos presentasjon under E3 08 som knapt var beregnet på spillere. Videre lages det en rekke spill som ikke er godt nok utviklet. Jeg tror Wii tiltrekker seg en rekke utviklere som først og fremst er ute etter å tjene penger, og da går kvaliteten ut av vinduet. Ellers er jeg enig med Jakoozie at det er stort potensiale i kontrollen. Dette synes jeg kommer bra fram i en rekke spill (SMG, RE4, Zelda og Metroid). Men kontrollen har ikke blitt implemnetert så godt i alle spill. Så jeg kan si at Wii ikke har levd opp til forventningene i det hele tatt. Tror jeg brukte den sist gang i november. Men enn sålenge beholder jeg den i tilfelle spillutvalget tar seg kraftig opp. Lenke til kommentar
asmund93 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg angrer egentlig ikke. Og det spås at det kommer mange gode spill til wii i år, f.eks. the conduit, madworld, dead rising, house of the dead, wii motion plus ++ 2008 var et crappy wii år utenom No more heroes, mario kart og Brawl. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 2008 var et crappy wii år utenom No more heroes, mario kart og Brawl. Jeg må bare legge til at shaun white, som er glimrende implementert mot balansebrettet, er veldig bra. Det viser virkelig potensialet til Wii kontrollene, og den inovative Wii tanken med å aktivisere spillerne mer. Jeg kan aldri tenke meg at opplevelsen av Shaun White på Xbox eller PS3 er i nærheten av hva den er på Wii( med balansebrettet selvsagt). Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hadde ikke solgt den hvis ikke :!: Kjøpte og kjøpte spill til den sånn at den skulle overbevise meg at den var faktiks en bra konsoll med gode undeholdene spill, men måtte bare gi opp til slutt og selge hele dritten.. må være noe av det smarteste jeg har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå