Gå til innhold

Angrer du på at du kjøpte Nintendo Wii?


lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I stede for å lage en ny tråd, siden denne passa her så lurt æ på ka e fair pris på en brukt Wii.

Har 2 komplette kontroller og 2 spill Super mario galaxy og metroid prime 3 pluss wii sport da og komponent kabel. Tenkte nå at riktig pris er vel rundt 2,5 og 3k, tenkt å lempe den ut på nettet snart så.

 

Wiien va morro med en gang den komm i hus og det va noen stilige spill æ ville ha. Men nu har vest ps3en overtatt og kommer tel å være nr 1 i lang tid ser det ut til her i gården med mange bra og billige spill.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Tror du ikke får mer en 2000kr for den

Jeg solgte Wiien med 4 spill og fikk kun 2100kr ;)

Du skal være heldig å få 2000kr for den

 

Men kjenner jeg savner Wiien litt nå, savner den pga Super Mario Galaxy :love::cry:

hehe, Galaxy e jo dritt kult da. dog etter 240 stjerner så va æ drittlei.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Wii har vært en enorm skuffelse for min del. Etter min mening er det den dårligste tv-spill konsollen Nintendo noen sinne har lansert.

 

Konsollen må eies for å oppleve de ekslusive Nintendo-seriene; Mario, Zelda, Metroid etc. Men Wii har virkelig utfordret tålmodigheten min.

 

- Grafikken:

Er på ingen måte noen grafikkhore. Spiller eksempelvis regelmessig på min gamle NES. Når man går inn i en ny spillgenerasjon forventer man imidlertid noe nytt og imponerende. HD Zelda hadde vært herlig. Det vi fikk servert var imidlertid NØYAKTIG samme grafikk som på Gamecube. Mario Galaxy er *litt* penere, men det skyldes de små arealene - lite krevende for konsollen.

 

- Kontrollen:

I starten var det litt interessant, men nå HATER jeg Wii-kontrollen. Jeg vil slappe av i godstolen når jeg spiller. Ikke veive og riste på armene hele tiden. Det hjelper lite at kontrollen er temmelig unøyaktig. Wario Land er et av mange eksempler som ble et mareritt å spille for min del. Samtidig er det alt for få knapper på kontrollen. Det irriterer også å måtte ha den fæle plastikk-sensoren foran TV'en. Resultatet er; når det er mulig bruker jeg Gamecube- eller classickontrollen.

 

- Web:

Wii har syltynne muligheter når det gjelder internett. Å kunne laste ned gamle titler er bra, men det er det eneste. WiiWare er ok, men ingen harddisk begrenser mulighetene. Online spilling fungerer for det meste tungvindt og dårlig. Her har ikke Nintendo fulgt med på utviklingen.

 

- Harddisk:

500mb harddisk i 2009?! Sier ikke mer. Dette begrenser mulighetene ekstremt.

 

- Spillene:

Nintendo har sine ekslusiviteter: Mario, Zelda, Metroid osv. Men hva annet er det? Kun No More Heroes og Zack & Wiki kan godkjennes - resten er mer eller mindre søppel. Grunnen er åpenbart at de gode utviklerne ikke gidder å lage spill på en konsoll med så begrensede muligheter. I denne situasjonen er det ekstra skremmende at Nintendo selv i større og større grad prioriterer party- og familiespill til konsollen.

 

- Konklusjon:

Tidligere har Nintendo vært nr. 1 for min del. Denne generasjonen er imidlertid konsollen der bare for å kunne spille de ekslusive spillene fra Nintendo. PS3 eller 360 er helt nødvendig. Samtidig kunne man like godt bare gjort Wii-kontrollen kompatibel med Gamecube - ingen hadde merket forskjell. Wii er en utkledd Gamecube.

 

Hvorfor er så Wii en slik stor suksess? Jeg tror disse grunnene er avgjørende:

- Lekkert design. Apple-stilen er tiltrekkende. Wii er utvilsomt den lekreste konsollen utseendemessig.

- WiiSports som alle får med konsollen ser ekstremt moro og nyskapende ut. Helt til man har spilt i en time og oppdager hvor syltynt det er.

- Prisen. Særlig ved lansering var Wii mye, mye billigere enn sine alternativer. Også i dag er 2000-2500 lite skremmende.

 

Håper inderlig at vi snart får lansert en ny HD-konsoll fra Nintendo, med en god gammeldags kontroll - om ikke annet som et alternativ til veiving.

 

Men angrer jeg på at jeg kjøpte en Wii? Kan egentlig ikke si det, da jeg Mario, Zelda og Metroid er blant mine favorittserier og helt nødvendig...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Tror du ikke får mer en 2000kr for den

Jeg solgte Wiien med 4 spill og fikk kun 2100kr ;)

Du skal være heldig å få 2000kr for den

 

Men kjenner jeg savner Wiien litt nå, savner den pga Super Mario Galaxy :love::cry:

Hehe, var det ikke du som klagde og var ganske sur på Nintendo etter E3 i fjor? :p Hørtes ikke ut som om du kom til å savne den da.

 

Nei, personlig angrer jeg ikke på kjøpet. Savner dog flere gode spill. Har støvet ned det siste året.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at den er et Wiirus. Man prøver en i festlig lag hos venner, syns det er flotte greier, kjøper en selv, finner ut at det egentlig er litt få og dårlige spill, og så blir man lei. Men så skal man selv ha festlig lag, finner frem wiimoten, sportsspill og øl, og alle syns dette er flotte greier. Etter festen blir Wii'en skjøvet lengst inn i racket igjen, mens flere av de som var på besøk allerede er på Elkjøp med bankkortet klart... Bra for statistikken til Nintendo, dårlig for andre...

Lenke til kommentar
Det stemmer nok at den er et Wiirus.

Morsomt at det selges flere spill per Wii enn det gjør per PS3 da. Betyr det at PS3 også er et virus? Nei, jeg mener ikke at PS3 er et virus. Det jeg vil få frem er at det ikke går an å fremheve Wii på den måten når PS3 har dårligere attache rate.

 

Jeg er for øvrig utrolig irritert over at folk fortsatt syter over E3 08. Nintendo planla aldri å vise frem de mest juicy annonseringene sine der. Miyamoto har sagt at Nintendo ser på E3 som en mulighet til å vise frem spill til et bredere publikum. Sjekk forskjellen mellom E3 08 og oktober-konferansen til Nintendo. Det er en enorm forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg angrer ikke, egentlig, selv om xboxen blir brukt mer. Angrer mer på kjøpet av PS3, for den er det ingensom bruker til annet enn blu-ray-filmer.

 

Feil.

 

Nei, jeg angrer ikke. Men kunne GODT tenkt meg at det hadde vært mange flere interessante nyheter til Wii enn det er per dags dato.

Lenke til kommentar
Virtual Console var også en av grunnene til at jeg kjøpte konsollen, men da jeg fant ut at jeg må bytte kabel hver gang jeg skal spille det (fordi spillene ikke støtter 480p og Nintendo gidder ikke fikse det), så dreit jeg i det og.

Dette kan ordnes! Du må slå av såkalt non-interlacing modus ved å gå inn i operations guide og trykke A+2+Z. (Dette må gjøres for hvert enkelt spill rett etter du starter det, kun en gang pr spill.)

 

Super mario har aldri sett så bra ut! Det er vannvittig forskjell i kvaliteten, hvertfall når man viser på 40"+ og har en ok oppskalering.

 

Se link for info: http://www.computerandvideogames.com/forum...pic.php?t=32854

 

Jeg fant det ikke nødvendig å skifte til 60hz tv, min wii står på 480P. Super mario starter også uten classic-controller, så det var heller ikke nødvendig å plugge den i først.

Lenke til kommentar

Spurte også i ein annen tråd her, men hva menere dere er forsvarlig og ta for dette ;

 

Wii konsoll( chippet med wiikey)

3 komplette kontroller sett

2 classic kontrollere

Freeloader disc

 

6 spill:

Twilight Princess

Red Steel

Resident Evil: UC

MOH: Vanguard

MOH: Heroes 2

Wii Sports (seff)

 

Komponent kabel

RGB-kabel

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Dette kan ordnes! Du må slå av såkalt non-interlacing modus ved å gå inn i operations guide og trykke A+2+Z. (Dette må gjøres for hvert enkelt spill rett etter du starter det, kun en gang pr spill.)

 

Niks, dette funker kun på utvalgte spill, så det fungerer ikke på de spillene jeg har kjøpt. Det finnes ei liste over de spillene som støtter dette, men jeg finner den ikke akkurat i skrivende stund. Skal se om jeg får fiska den frem senere.

Lenke til kommentar

Angrer paa at jeg ikke kjöpte Nintendo Wii jeg. Har sinnsykt lyst til aa spille Super Mario Galaxy jeg :p

Spill som Mario Kart, Super Smash Brothers, Metroid og Zelda frister ogsaa, men maa si meg enig at utvalget av spill om vi ser bort hva Nintendos egne spill er rimelig labert. Spiller ofte gamle Mario-spill paa Nintendo 64, noe blir man aldri lei.

 

Ser paa det som positivt for min del at mange selger, kanskje jeg kan faa meg en billig en ^^

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

2009 blir et bra år for wii, så forstår ikke folk som selger sin wii nå. blir som å løpe maraton, og gi seg når man ser målstreken foran seg ;) Har man vært tålmodig så lenge, kan man jo vente litt til. dessuten, hva skader det å ha en maskin man ikke bruker så mye? Er jo fint å ha muligheten til å spille de godspillene som kommer..

 

Tviler på at de her som selger wiien sin benytter pengene til å sette inn på høyrentekonto for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Nei, angrer på ingen måte. RE 4, RE UC, Galaxy, Metroid Prime og Mario Kart spillene gjør at den har blitt brukt nok til å forsvare kjøpet.

 

Men - de siste månendene er det stort sett Mario Kart som blir spilt - venter på noen flere intressante titler......

 

Men det er klart - sammenligner jeg den med 360en så rekker den ikke langt. Jag skaffet Wii før xboxen og har 14 spill til Nintendoen - og over 30 stk til xboxen.

 

Satser på at det etterhvert kommer flere toptitler til Wiien slik at den blir mer brukt - gjerne mer Resident Evil, Zelda, Pikmin og Mario.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...