Gå til innhold

Angrer du på at du kjøpte Nintendo Wii?

lektroluv

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min Wii for ca ett år siden (Wii + mote + chuck + 1 spill + komponentkabel = 4295kr, drit billig!) og den har stått og støvet ned i ca 3/4 av den tiden. Er det flere som syntes at det kanskje ikke var den beste investeringen å gjøre?

Jeg har 4 spill (inkludert Wii Play og Sports) og jeg har egentlig ikke blitt interessert i noen nye spill som har kommet. Jeg trodde jeg ville komme til å kjøpe Mario Kart og Smash Bros (Var faktisk litt av grunnen til jeg gjorde "impulskjøpet"), men den tanken visnet vekk da de kom. Jeg hadde rett og slett ikke interesse for de mer, og det var spill på andre konsoller som var mer interessante. Jeg tror grunnen til det er fordi jeg rett og slett ikke greier å få den gleden av kontrollene som alle prater om. Hver gang jeg spiller et spill, så lengter jeg tilbake til den "vanlige" kontrollen. Jeg holdt på å kjøpe meg en classic controller, men tenkte at det var greit å ikke kaste bort mer penger på den konsollen..

Jeg føler rett og slett at kontrollene ikke er nøyaktige nok, at det ender opp med at man vifter den rundt som en idiot, noe som sikkert er drit gøy om man er 5 år, men jeg føler personlig at jeg trenger litt mer finesse enn som så.

Så når jeg leser/ser reviews av de spillene jeg vil ha og de sier at man like greit burde bruke classic controlleren.. da er på en måte hele Wii greia borte for meg. Det er kun ett spill som kan redde denne konsollen for meg og er vel den eneste grunnen til at jeg ikke har solgt den allerede, og det er Mad World. Flopper det spillet, da er Wii'en solgt.

Jeg trodde faktisk også, naiv som jeg er, at online delen ville være bedre enn den er. For den er jo en vits, enkelt og greit.

Virtual Console var også en av grunnene til at jeg kjøpte konsollen, men da jeg fant ut at jeg må bytte kabel hver gang jeg skal spille det (fordi spillene ikke støtter 480p og Nintendo gidder ikke fikse det), så dreit jeg i det og.

Så for meg har Wii egentlig vært en gedigen skuffelse, men det kan jo virke som om jeg er alene om det.

Er ikke tilfeldigvis flere som har samme følelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrer ikke nei, selv om min xbox 360 blir brukt mye mer. Men har kost meg noe jævlig med Metroid prime 3, zelda, super mario galaxy,okami, super paper mario,mario kart, at allerede er den verdt de pengene jeg ga for den.

Også har jeg veldig trua på 2009 for wii. Kommer mange kule spill og med wiimotion, blir forhåpentligvis styringa mye bedre.. Gleder meg til Tiger woods 2010 for å si det sånn.

Punch out, the conduit er ihvertfall to spill jeg skal kjøpe i 2009..

Lenke til kommentar
Punch out, the conduit er ihvertfall to spill jeg skal kjøpe i 2009..

Punch Out kan jo være interessant, men The Conduit virker bare litt.. "just another FPS with worse graphics". Jeg ser rett og slett ikke helt greia med å kjøpe en middelmådig FPS til Wii når jeg kan kjøpe et bra et til 360 eller PS3.

Eller er det noe nytt og spennende ved The Conduit jeg ikke vet om? Jeg har bare følelsen av at "greia" med det er at det ser bra ut for å være til Wii.

Lenke til kommentar

Hvilke to *andre* spill har du egentlig? Wii Sports og Wii Play er syltynne spill som absolutt ikke bør få deg til å dømme konsollen.

For min egen del er Wii et must. Nintendos ekslusive serier MÅ spilles. Bortsett fra disse faller imidlertid konsollen fullstendig gjennom foreløpig, så det trengs en 360 eller PS3 ved siden av.

Anbefaler på det sterkeste å skaffe Zelda Twilight Princess, Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Mario Kart Wii og Smash Bros Brawl. Disse vil fjerne din tvil dersom du liker dennne type spill. Super Paper Mario, Wario Land og Wario Ware er også solide titler.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Punch Out kan jo være interessant, men The Conduit virker bare litt.. "just another FPS with worse graphics". Jeg ser rett og slett ikke helt greia med å kjøpe en middelmådig FPS til Wii når jeg kan kjøpe et bra et til 360 eller PS3.

Eller er det noe nytt og spennende ved The Conduit jeg ikke vet om? Jeg har bare følelsen av at "greia" med det er at det ser bra ut for å være til Wii.

Dårligere grafikk betyr ikke at spillet blir middelmådig.

Man kan jo snu argumentet og kalle kommende fps-spill til HD-konsollene "just another fps with worse controls".

Litt fakta om The Conduit:

-MotionPlus støtte

-Online multiplayer

-Voice chat.

-Mulighet til å endre hva du vil med kontrollene. Du kan bruke de forskjellige knappene til det du vil. Det skal å an å kalibrere sensitiviteten mens man spiller.

Lenke til kommentar

Beskrivelsen du gav lektroluv traff egentelig meg ganske så godt. Wii var stort i starten, artige kontrollere og tjohei. Men det varte liksom kun ein liten stund så savnet eg å legge hendene omkring 360 kontrollen.

Wii blei i hovudsak kjøpt for TP...og de nye kontrollene fristet jo. Men spillet kunne eg lett ha skaffet på Gamecube egentlig da kontrollene stort sett fungerte som gimmicker heile veien. Heilt klart konge å sikte med pil og bue og slikt..men det hadde glatt latt seg gjøre på GC også.Spillet var jo skuffende til syvende og sist også. Hadde opprinnelig tenkte å kjøpe Mario Kart og Smah Bros, muligens Galaxy. Men intressen var rett og slett ikkje der når spillene endelig kom. Rett og slett. Det var alltid bedre alternativer på de andre konsollene som lokket meir. Online delen er ingen vits å kommentere egentig, da den er nærmest fraværende på konsollen etter mine behov.

Men altså, eg har jo fått mange gode timer med Wii. Oftest med 2 personer + samlet. Wii som spillkonsoll fungerer egentlig ikkje heilt optimalt for meg enda. Men eg ser eit godt potensiale i spilrekken som kommer i 2009, så maskinen får stå pakket inn i tv-benken ein stund til i hvertfal :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Totalt har jeg brukt 2500,- på min Wii med 4 spill (Galaxy, Brawl, Zelda TP og Resi 4).

Galaxy og Resi 4 syns jeg var verd pengene alene, og har også kost meg med Brawl. ZTP falt ikke i smak her.

Mario Kart Wii, Super Paper Mario og Wario Shake-spillet har jeg ikke skaffet meg ennå. Tenker at jeg skaffer meg de til en billig penge til neste år en gang.

Visst da jeg gikk til innkjøp av Wii at det kun kom til å bli en "second" konsoll. Har ikke brukt den etter at PS3 kom i hus. Men syns at spesielt Galaxy var fantastisk. Det å oppleve et nytt Mario-spill er uvurderlig. I tillegg fikk jeg meg en positiv overraskelse med Resi 4.

Så selv om jeg ikke bruker Wii-en daglig og at storspillene lar vente på seg, angrer jeg ikke. Wii ble kjøpt for en grunn og den heter Mario.

Lenke til kommentar
Hvilke to *andre* spill har du egentlig?

Metroid Prime 3 og RE umbrella chronicles. Artige spill det forsåvidt, men de har jeg spilt ferdig.

Neida, helt klart ikke, men jeg ser ikke noe ved The Conduit som skal være så fantastisk.

-MotionPlus støtte

-Online multiplayer

-Voice chat.

-Mulighet til å endre hva du vil med kontrollene. Du kan bruke de forskjellige knappene til det du vil. Det skal å an å kalibrere sensitiviteten mens man spiller.

Som sagt, ikke noe ved dette er særlig banebrytende.

Lenke til kommentar

Jeg koste meg i starten, men det var før jeg innså at Wii ikke er noen nextgen-konsoll. Zelda var vel alene god nok grunn, så jeg kan ikke si at jeg angrer. Hadde det ikke vært for at et nytt Zelda antaglig kommer til Wii, hadde jeg solgt den. I mellomtiden kjøper jeg muligens Red Steel 2, om denne nye presisjonsgreia klaffer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min Wii i dag da jeg så kampanje hos EB-Games (Wii + 2 valgfrie spill til 2400) og jeg må si at jeg er kjempefornøyd. Kampanjen varer fortsatt så går ikke i detaljer men hadde veldig flaks i valg av spillene. Istedenfor TMNT fikk jeg Metroid Prime 3 (ser nå at det var et veldig riktig valg) og skulle egentlig ha Fifa 09, men siden det var utsolgt og selgeren var en kjernekar fikk jeg Mario Galaxy, som egentlig ikke var på lista.

Kun brynet meg på Sports i dag og det var veldig artig. Ser for meg veldig gode stunder framover. Som andre skriver, er det nok best når man er fler og spiller samtidig. Selv om Wii er fornøyelig for en, er den nok bedre med flere.

Kan ikke si så bra om nettilkoplingen. Prøvde med trådløs tilkopling og fikk ikke oppdatert systemet en gang. Er nok noe som fortsatt må forbedres.

Edit: Kom på en ting: Leste i manualen at man burde ta ut CDen etter bruk. Foreløpig har jeg gjort det, men lurer på om det skjer noe hvis jeg bare lar den ligge i konsollen? Pleide aldri å ta ut CDene når jeg hadde PSX og PS2, og skjedde aldri noe. Noen kommentarer?

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Jeg fikk min til jul da den kom ut i Norge sammen med Zelda: TP, men hadde kjøpt den selv hvis jeg ikke hadde fått den. Selv om det har vært et litt skuffende spillår for wii så har den vært mye i bruk. Har en god del Gamecube-spill som jeg bruker wiien til også. Gidder ikke ta frem Gamecuben når wiien står der alikevel. Og det har blitt mange VC-spill også etterhvert. Er godt fornøyd med wiien, og tror det kommer mange gode spill til wii i 2009 :)

Lenke til kommentar

Man kan jo snu argumentet og kalle kommende fps-spill til HD-konsollene "just another fps with worse controls".

-MotionPlus støtte

-Online multiplayer

-Voice chat.

Jeg aimer mye bedre på 360 på COd3 en jeg gjorde på COD3 til Wii med Wii-zapper..

Angrer jeg kjøpte Wiien, brukte den vel 120timer tilsammen, ingenting i forhold til PS3 og 360 :), bare Oblivion alene 260 timer, mer timer der en tilsammen 7 spill til Wii

Tragisk maskin mener jeg, alt for lite fokus på hardcore, eller bare gå etter casuals som skal vagle framfor tven med både gameplay og grafikk feiler. Fleste Wii anmeldelser jeg leser blir det omtrent alltid nevnt "bad controls" for det du sa det er jo bare tøv

Og det er alltid 360/PS3 versjonene som scorer alltid høyrere på multiplattformene mellom konsollene, viss det er noen om velger for eks Alone In The Dark til Wii som er mye dårligere spill en det allerede dårlige spillet det er til dem andre maskinene blir bare for dumt..

Jeg og trodde Wiien skulle bringe masse nytt, med toppspill som Disaster, Wii Music som skulle utkonkurere Rock Band eller Guitar Hero med sin flotte MIDI-lyd, ingenting har skjedd. Jo bare 2 spill som fenget meg var Super Mario Galaxy og Super Smash Brothers Brawl, resten av spillene jeg hadde til Wii hadde jeg spilt på enten PS2 eller GameCube..

Wii var kult første halvår, men etter det dødet den for meg.. Såg kalkun-E3-07 som var helt tragisk, men så klarer dem og overgå lavmålet med E308 som bare snakket om "broke my wrist" "Wii Music is a blast" " And Wii makes you smile" det gjør den faen ikke, den fikk meg til å angre sykt på jeg kjøpte skvipet.

Og husker når dem introduserte Wii Music med 4 personer spilte Wii Music on stage, jeg lo som faen "men også skjemmest jeg når dem stod der oppe on stage og laget ablegøyer, og så tenkte jeg: Denne konsollen har jeg :ph34r:" så ut som noen høner med leddgikt og var helt oppi skyene med å spille luftblokkfløyte, luftrommer og lufttrompet. Det var her jeg ble helt sjokkert, gikk ikke lenge før den havna på QXL.no...

Får holde meg til mine maskiner PS3, 360 og gamerpc :)

Takk for meg, fikk ut mitt indre monster :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Ja, jeg angrer på at jeg kjøpte en Wii...

Jeg kjøpte den på lanseringsdagen sammen med "Zelda: Twilight Princess" (og selvfølgelig "Wii Sports") og hadde stor tro på konsollen, men 2007 kom og gikk uten at det hadde kommet noen nye spill som jeg fant interessante. I mars 2008 kom "No More Heroes", og jeg kunne børste støvet av Wiien. "No More Heroes" var knall, men det var også det eneste interessante Wii-spillet i 2008...

Jeg prøvde "Super Mario Galaxy" da det kom, men det falt ikke i smak, og ikke gidder jeg kjøpe remakes av spill jeg har spilt på PS2 eller Gamecube bare for å kunne vifte med Wii-moten heller.

Hadde det ikke vært for "No More Heroes 2" og et eventuelt nytt "Zelda"-spill så hadde jeg kvittet meg med hele konsollen.

Lenke til kommentar

Angrer som faen! herregud! jeg kan ikke fatte at jeg kjøpte den! baare bortkasta penger spørr du meg! holder meg til min Ps3 jeg, som jeg er extremt fornøyd med :D wii lå bare der og støva, nå er den solgt på finn.no.... :D gla jeg fikk den ut av rommet!

Edit: skriveleif

Endret av crisz
Lenke til kommentar

Kjøpte en Wii og hadde den i ca. 2 mnd før jeg solgte den. Hadde ikke behov for 2 spillkonsoller, så jeg beholdte den jeg likte best, PS3.

Angrer ikke spesielt på at jeg kjøpte den, men angrer heller ikke på at jeg solgte den. Syntes rett og slett ikke den var bra nok.

Endret av hanzhen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...