Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye biler - Bil i USA.

S-Line

Anbefalte innlegg

Du skal ikke ha stasjonsvogn, nei? ;)

A4 er en sinnsykt fin bil, tror ikke du blir og angre! Av utstyr du bør ha, mener jeg:

Full S-line pakke. Interiør og eksteriør. Får bedre ratt, bedre seter og masse S-line optikk!

Fargeskjerm på begge skjermene framme. Mye finere og bedre.

Ryggesensor, utrolig kjekt og får igjen for det når du selger.

Navi. Dyrt, men stilig. Og du får igjen for det når du en gang skal selge.

Bose surround system. Vi har Audi fra 2007, og fikk med det. Vet ikke om det finnes enda.. Er uansett koonge lyd!

Bare mine synspunkter.. :)

Vet ikke om dette sprenger budsjettet, men..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg hvertfall skal ha er Bang & olufsen soundsystem. Er ikke det en god "investering" når man liker musikk?

Jeg tviler litt på om jeg skal gå for diesel eller bensin. Jeg kjører mest frem og tilbake fra jobb, til butikker og slikt, og da blir det mye start og stopp. Dieselmotorer er vel mer til langkjøring. Jeg har hytte 2 timer fra heimen, men jeg tror ikke det skal slite ut en bensinmotor.

Lenke til kommentar

B&O er nok ikke vits. Nå vet jeg ikke HVOR lydfreak du er, men det er god nok lyd i anlegget under.

Jeg ville gått for 2,0 TFSI Quattro. Om du vil ha manuell eller S-tronic må du nesten velge selv, men personlig ville jeg klart meg med manuell kasse.

Den 2-literen er en av de aller beste motorene som finnes på markedet i dag, og gir deg mer enn nok kraft. Hvis du heller vil ha en bil med mer utstyr, men fortsatt ok motorkraft, kan jeg også anbefale 1,8 TFSI. Den holder i massevis til normal bruk. Da har du også en del ekstra kroner å rutte med på utstyrslista.

Lenke til kommentar
B&O er nok ikke vits. Nå vet jeg ikke HVOR lydfreak du er, men det er god nok lyd i anlegget under.

Om man kjøper det vanlige anlegget så kommer man til å angre på at man ikke brukte 6 eller 7 lusne laken til på stilige høytalere som "glir" opp fra dashen. Jeg kjenner i hvert fall en som gjør det. ;)

Jeg ville gått for 2,0 TFSI Quattro. Om du vil ha manuell eller S-tronic må du nesten velge selv, men personlig ville jeg klart meg med manuell kasse.

2.0TFSI er alt for dyr.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Fantastisk flott bil du skal kjøpe deg, gratulerer! Ville valgt 1.8 TFSI Quattro selv for dermed å pøse på med litt snacks.

En ting jeg vil "advare" deg mot er å gå på trenden med for store hjul. Det er så sykt mange ulemper med for store hjul at jeg ikke gidder å ramse de opp. Eneste fordel så vitt jeg vet er at det som regel ser bedre ut, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. 17" på sommer vil jeg si er perfekt til A4, men 18" funker vel også, men IKKE større er mitt råd. Vet ikke om du skal ha pigg eller piggfri, men vil uansett anbefale 16" til vinter for bedre grep.

Uansett lykke til med en kanonflott bil! :)

Lenke til kommentar
Fantastisk flott bil du skal kjøpe deg, gratulerer! Ville valgt 1.8 TFSI Quattro selv for dermed å pøse på med litt snacks.

En ting jeg vil "advare" deg mot er å gå på trenden med for store hjul. Det er så sykt mange ulemper med for store hjul at jeg ikke gidder å ramse de opp. Eneste fordel så vitt jeg vet er at det som regel ser bedre ut, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. 17" på sommer vil jeg si er perfekt til A4, men 18" funker vel også, men IKKE større er mitt råd. Vet ikke om du skal ha pigg eller piggfri, men vil uansett anbefale 16" til vinter for bedre grep.

Uansett lykke til med en kanonflott bil! :)

jo takk for det! :)

Jeg velger nok 18" eller 19" på sommer, og så får jeg se om det blir 16" eller 17" på vinter. Det blir nok 16" piggdekk jeg ender opp med på vinter.

Det er vel trådstarters valg. Den er under budsjettet. 540.000 pluss utstyr, og du får faktsik en del snacks for 80.000 - selv hos Møller. :)

De kunne love meg gode avslag om jeg handlet hos Møller Audi. Fra 20 - 45 000kr. Får litt ekstra ting da;)

Lenke til kommentar

Om man kjøper det vanlige anlegget så kommer man til å angre på at man ikke brukte 6 eller 7 lusne laken til på stilige høytalere som "glir" opp fra dashen. Jeg kjenner i hvert fall en som gjør det. ;)

2.0TFSI er alt for dyr.

2.0 TFSI med 180hk er ikke så helt galen i pris, men om jeg går opp til 211hk blir det en god del mer. Jeg får heller chippe den.

Det blir enten 1.8 TFSI 160hk, 2.0 TFSI 180hk eller 2.0 TDI 143hk. Man får ikke automat sammen med 2.0 TDI 170hk. Automat er noe jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Om du kjører full S-line kunne rødt vært litt kult. Vanskelig å si :p

Du som har A4, hva slags utstyr har dere, og hva ønsker dere at dere skulle valgt? Jeg skal til Møller med en gang imorgen å kjøpe meg bil, så jeg bør bestemme meg hva jeg skal ha for noe :p

Lenke til kommentar
Om du kjører full S-line kunne rødt vært litt kult. Vanskelig å si :p

Du som har A4, hva slags utstyr har dere, og hva ønsker dere at dere skulle valgt? Jeg skal til Møller med en gang imorgen å kjøpe meg bil, så jeg bør bestemme meg hva jeg skal ha for noe :p

Utstyret i A4en på bildene jeg viste: valcona skinn for s-line, navigasjon, xenonlamper, servotronic (noe jeg personlig syntes gjør styringen mindre 'levende'), integrert telefon, sort pianolakk-dekor og noe mer, husker ikke helt. Er ikke mye han ikke hadde krysset av på utstyrslista. Han angret dog på at han ikke gikk for bang & olufsen lydsystemet.
Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Er dette en risk det er verdt å ta?:

post-179961-1229887173_thumb.jpg

Så utrolig sprek ut med den fargen slik som jeg prøvekjørt idag.

Ta risken! I mine øyne er sølv og svart Audi omtrent like spennende som en Toyota Avensis. Går du for rødt viser du i hvert fall at du tør tenke utenfor boksen, i tillegg blir det lettere å finne igjen bilen på parkeringsplassen :)

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Jeg synes sølv er ass kjedelig, mens sort er noe tidløst jeg aldri blir lei og som kler alle biler. A4'en ser rå ut i rødt og det er absolutt en farge jeg ville vurdert.

no-exterior-de.jpgno-interior-de.jpg

La til bilder av fargekombinasjon. Synes dette er en god ide. Felgene er 18" S-line. Led-lysene ser også bra ut. Fant forresten ut at den tyske konfiguratoren er bedre enn den norske. (Vet at det ikke blir norsk pris, men den er bedre for å se hvordan bilen vil se ut.)

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...