Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye biler - Bil i USA.

S-Line

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fornøyd med Bentleyen din så langt?

Jeg er utrolig fornøyd! Tror jeg gjorde et godt valg med den :) Er en drøm å kjøre den. Den er en komfortabel cruiser når jeg sitter i rushen med kaffekoppen og leser avisen.. (ikke bokstavlig talt da :p) ... men ønsker jeg å leke litt, så er den et realt beist! Virkelig skummel til tider.

Endret av S-Line
Lenke til kommentar
Atald: :ermm:

Men du er litt vinglepetter S-Line. Alt fra cab/roadster til amerikansk sedan og nå til kompakt-SUV. Vanskelig å bestemme seg? :)

Når det kommer til bil så er jeg virkelig en vinglepetter :p Skal man ha en morsom bil, praktisk bil osv... virkelig ikke lett når det er så mye ute på markedet. Nå kjører min forlovede rundt i Bentleyen, og jeg låner en bil av firmaet. Ville helst kjøpt bil til henne nå, siden jeg ikke liker at hun er ute med vårt barn i byen. Utrolig mye dritt her borte.

Men siden det snart skal bli bryllup også, så må jeg vente til slutten av mars for å kunne ha råd til å kjøpe bil. Er bedre å vente litt, enn å sitte med en kjip gjeld.

Lenke til kommentar
Ja, så lenge man ikke har noe stress er det jo ikke noen grunn til å bare kjøpe noe. Og det er sikkert ikke helt lett å bestemme seg. Men jeg håper at du ender opp med noe artigere enn en kompakt-SUV. En fin liten cab?

Må bli noe med god bakseteplass... var nesten nødt til å trekke den mer sportslige besluttningen når jeg for en drøy uke siden fikk vite at nr 2 på vei :love:

Endret av S-Line
Lenke til kommentar
Ja, så lenge man ikke har noe stress er det jo ikke noen grunn til å bare kjøpe noe. Og det er sikkert ikke helt lett å bestemme seg. Men jeg håper at du ender opp med noe artigere enn en kompakt-SUV. En fin liten cab?

Må bli noe med god bakseteplass... var nesten nødt til å trekke den mer sportslige besluttningen når jeg for en drøy uke siden fikk vite at nr 2 på vei :love:

Gratulerer =D men hvorfor gå for en kompakt-SUV når du først er i USA? Hvis du vil være så sikker som mulig i en SUV: Volvo XC90, hvis du vil ha masser av plass og en bil som ser skummelt kul ut, Audi Q7 :)

Lenke til kommentar
GLK er et godt tips når det kommer til kompakt-SUV. Usikker på hvordan den passer budsjettet ditt, men det er absolutt en god bil.

XC60 og Q5 er også gode alternativer i den klassen. :)

Er også enig med GLK. Komfort, luksus og gode motorer. Et lite + er at den ser virkelig ut som en konebil :p

Er XC60 og Q5 ute på det amerikanske markedet enda? :hmm:

Gleder meg hvertfall til å se hva valget blir til slutt... :thumbup:

Lenke til kommentar

Diesel er nesten ikke-eksisterende i Amerika. Vw har nye Jetta med sin Tdi-motor, Bmw har eller har planer om å lansere diesel-motor og resten er stort sett bensin. I California finnes det ikke diesel til vanlige biler.

Et lite + er at den ser virkelig ut som en konebil :p

Jeg tror ikke det er et kriterie om å være svaksynt for å være "kone".

:)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Audi Q5 3.2 bensin(FSI) med S-line, er vel noe av det beste innen kompakt-SUV. Syntes Q5 er mye tøffere enn storebroren Q7, den blir altfor stor. Har hatt gleden av å sitt på i en Q5 med "bare" 170 diesel-hester, og må si jeg er mektig imponert over den lille tassen.

Lenke til kommentar
Audi Q5 3.2 bensin(FSI) med S-line, er vel noe av det beste innen kompakt-SUV. Syntes Q5 er mye tøffere enn storebroren Q7, den blir altfor stor. Har hatt gleden av å sitt på i en Q5 med "bare" 170 diesel-hester, og må si jeg er mektig imponert over den lille tassen.

Jeg ville mye heller valgt GLK i denne klassen - med mindre jeg hadde vært svoren Audi-fan selvsagt.

GLK er mye mer komfortabel enn Q5, og 3,2-literen til VW-konsernet er overraskende slapp. Jeg syns Q5 blir litt for stump på dårlig underlag. (Men på en annen side, så er det kanskje ikke fryktelig mye dårlig underlag der S-Line bor.)

XC60 er også mer komfortabel enn Q5, og T6-motoren er flott. Det eneste problemet er den urgamla automatkassa som Volvo fortsatt putter inn i bilene sine. Hvis denne hadde vært å få med den nye dobbeltklutsjkassa til Volvo, hadde det vært min soleklare favoritt.

At jeg syns Q5 er penere enn GLK er en annen sak, og ikke det som skal velge bil for TS.

Lenke til kommentar
I California finnes det ikke diesel til vanlige biler.

Jeg mener bestemt at Mercedes' nye Blu-Tec-dieseler får innpass i California. Correct me if I'm wrong.

Anyway, var det ikke slik at S-line har en grense på 30 000 USD for bil nr. 2? Alle disse premiumkompakt-SUVene er dyrere. Og det er utrolig hva man får for pengene der borte hvis man velger noe japansk eller koreansk.

Lenke til kommentar

Jeg mener bestemt at Mercedes' nye Blu-Tec-dieseler får innpass i California. Correct me if I'm wrong.

Anyway, var det ikke slik at S-line har en grense på 30 000 USD for bil nr. 2? Alle disse premiumkompakt-SUVene er dyrere. Og det er utrolig hva man får for pengene der borte hvis man velger noe japansk eller koreansk.

Tror du får enda mer bil for pengene hvis du velger amerikansk ;)

Lenke til kommentar

Ja, det kan godt stemme. "Bluetec"-systemet til Mercedes skal være utviklet for å nettopp minske avgassene fra diesel. California har nemlig svært strenge krav til utslipp. Vws diesel-motor f.eks. gikk ikke gjennom disse kravene. Isåfall korrigerer jeg meg til "i California finnes det nesten ikke diesel til vanlige biler". Uansett er diesel generelt dørgende kjedelig.

:)

Endret av galro
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare dra den helt ut med denne a? Linky

Så sende den til WestcoastCustom, få dem til å senke den og sette på enda større felger :lol:

Samt et heftig anlegg.

This has been my wife's personal vehicle since 2004. We have 5 kids so this is why the 3 TV's with separate DVD players, and plystation plug ins on each, the headphones are also included each par is good for 1 headrest player.

Enda en grunn til å få dama til å kjøre, når man er på tur.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...