Opelduude Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 S-line. Finnes det egentelig noen europeiske biler unntatt Bmw og merce i USA? Lite av sånn som: Opel, Peugeot, Renault, Golf, Subaru f.eks? Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 S-line. Finnes det egentelig noen europeiske biler unntatt Bmw og merce i USA? Lite av sånn som: Opel, Peugeot, Renault, Golf, Subaru f.eks? Golf har jeg sett, men ikke noen av de andre. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 VAG-produkter har et litt skakkete rykte i statene. Vet ikke om jeg kanskje ville holdt meg litt unna. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Før gikk hvertfall Opel mye som Chevrolet der borte.. F.eks Opel Vectra het Chevrolet Cavalier Skyt meg hvis feil.. Er nok lite europeere der borte siden de lager mye selv og er til dels ganske nasjonalistiske etter hva jeg har skjønt.. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Gikk ikke Opel som Vauxhall en stund og? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Etter et lite søk så det ut til at jeg tok feil.. Rundt år 2000 så det ut som en Eclipse med MX3-takter :/ Vauxhall har alltid vært engelsk Opel det I Australia går de som Holden.. Beklager off topic.. Lenke til kommentar
drz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Gikk ikke Opel som Vauxhall en stund og? Var vel også noen subaruer som ble påklistret saab merker? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Saturn er opel lingnende bilmerke som GM eier Som denne som ser ut som Opel GT. Saturn Sky: Endret 12. februar 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Gikk ikke Opel som Vauxhall en stund og? Var vel også noen subaruer som ble påklistret saab merker? Én, og heldigvis ikke fler. Tidenes styggeste Saab; Saab 9-2x. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) S-line. Finnes det egentelig noen europeiske biler unntatt Bmw og merce i USA? Lite av sånn som: Opel, Peugeot, Renault, Golf, Subaru f.eks? Følgende europeiske merker finnes i Amerika i dag: Vw, Audi, Afla Romeo har nettopp lansert seg med sin nye 8c, Maserati, Ferrari, Mercedes, Smart, Mini, Rolls Royce, Bentley, Lamborghini, Bmw, Saab, Volvo, Aston Martin, Land Rover, Jaguar og så har vel Fiat planer om å entre markedet igjen. Samtidig blir enkelte Opel-modeller solgt under Saturn-paraplyen og enkelte Europeiske Ford blir importert, slik som Ford Focus mk1. Ser vi litt mer historisk på det er det mer spennende. Opel ble på sent 60-tall og tidlig 70-tall solgt hos Buick-forhandlere, men med Opelmerket intakt. Ford solgte noen av sine europeiske modeller gjennom Mercury-butikkene sine, der de fikk dele plass med De Tomasos biler. Mens Fordbiler som Cortina mk1 og mk2 ble solgt som vanlige Ford. Grunnet den dårlige valutakursen på tiden ble import av Opel stoppet. Franskmennene hadde og et stort marked i Usa en lang tid. Mange av de dyrere franskbilene, slik som Sm og Facel Vega før den, hadde relativt store markeder. I dag finnes ikke Citroen på det amerikanske markedet. Renault fantes også før, men etter å ha kjøpt opp Amc og at det ikke gikk slik de ønsket, trakk dem seg ut. Renault Medallion var noe av siste Renault lanserte for det amerikanske markedet. Dette gjelder for Peugeot og. Pg.a. dårlig forhandlernettverk, dårlig driftsikkerhet og generelt lite gunstige biler for markedet de ble solgt i, trakk de italienske hverdagsbilprodusentene som Alfa Romeo og Fiat seg ut fra markedet. Alfa Romeo har nylig lansert seg igjen og Fiat leker med tanken. Om det blir en ny renessanse for "Fix it again, Tony"-begrepet gjennstår å se. Ellers kan det nevnes at mange av de japanske produsentene har egne merker og modeller som ikke selges her i landet: Deriblant har vi Nissan med sitt Infinity, Toyota med Scion, Honda med Acura og en kort periode Mazda med sine Eunos-modeller. Subaru hører forresten til under japanske biler, ikke europeiske. Koreanske Hyundai har og nylig lansert sin luksus-portefølje kalt Genesis der. Vauxhall har alltid vært engelsk Opel det Både og. Mens de lenge har vært en del av Gm-konsernet, hadde Vauxhall i lang tid egne modeller med egne design, noen ganger egne plattformer og andre motoralternativer. Bilene var mer luksuriøse enn vanlig Opel og hadde mer av det aristokratiske preget engelske biler er kjent for. Disse ble solgt ved siden av Opel-modeller både i Amerika og her i landet, blant annet var Victor en bestselger i Norge. I de senere år har Vauxhall dessverre blitt kun høyrestyrte versjoner av Opel. Legg merke til rattets plassering her: Endret 14. februar 2009 av galro Lenke til kommentar
Teac Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hva med en Subaru Forrester. De er veldig fine og gode å kjøre. Mye bil for pengene. I USA får du i tilegg turbo utgaven som ikke er godkjent i Norge pga for mye hester. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) I USA får du i tilegg turbo utgaven som ikke er godkjent i Norge pga for mye hester. Mener du den amerikanske Foresteren med 224 hk?? http://www.subaru.com/vehicles/forester/25xtl/index.html Hva med 230 hk i Forester: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16261729 Men at den norske importøren ikke tar inn denne motoren er ikke samme som at den ikke er godkjent. Hvis et kjøretøy er godkjent innen EU, så må så vidt meg bekjent også Norge godta denne bilen. Denne utgaven med 224 hk selges innen EU. Endret 15. februar 2009 av Autofil Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Helt riktig, Autofil. Det handler nok mer om at Subaru Norge ikke vil bruke penger på markedsføring av en bil de vet ikke kommer til å selge mer enn et par eksemplarer i året. Hvis du tar kontakt med de, så vil de nok allikevel være behjelpelige med å skaffe en. Det samme skjer med flere andre modeller. Mazda-importøren tar ikke inn RX-8 annet enn på bestilling, Nissan Nordic tar heller ikke inn GT-R. Det blir for dyrt. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Og et av de seneste ofrene: Evo X. Huff, av og til skulle jeg ønske jeg bodde hos våre gule og blå naboer. Eller enda bedre slik som trådstarter, norsk lønn i USA Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Når jeg var ute hos den lokale Subaru forhandeleren sa han at bilen ikke var typegodkjent pga hestekrefter og utslipp. Det ble for kostbart. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er i beste fall bare tullprat. Ingen bilprodusent må typegodkjenne bilene sine spesielt for Norge, så lenge de er godkjent i EU. Så enten er han en lystløgner, eller en inkompetent bilselger. Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Ser at tråden skle litt ut her på slutten Men det ser ut som det blir en kompakt SUV eller noe i den duren. Er veldig behagelig å sitte høyt oppe. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Fornøyd med Bentleyen din så langt? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Atald: Men du er litt vinglepetter S-Line. Alt fra cab/roadster til amerikansk sedan og nå til kompakt-SUV. Vanskelig å bestemme seg? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva mente du med den smilien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå