rublings Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Spesielt siden bilen skal brukes ofte, noe jeg har fått det for meg at den skal, så er det nok lurt å vurdere noe annet. Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Denne så sprek å fin ut: C300 Hvorfor skal amerikanerne blande nøttetre sammen med en slik sportslig konfig.? Endret 19. januar 2009 av S-Line Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du må huske at de fleste amerikanere ikke har noe begrep om hvor lite motorkraft en bil virkelig trenger. Når jeg snakker med amerikanere om at jeg ofte kjører en 1.4 liters Golf så får man inntrykket av at de tror en slik liten motor vil kvæles med en gang den møter en bakke. De fleste biler i USA "starter" derfor stort sett med rundt 200 hester, noe de egentlig ikke trenger, men TROR de trenger. V6-ere og V8-ere er derfor helt vanlig og ses ikke som noe spesielt. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nøttetre går bare ikke sammen med rød farge! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Du må huske at de fleste amerikanere ikke har noe begrep om hvor lite motorkraft en bil virkelig trenger. Joda, det funker, men det er da virkelig mye mer morsomt på den amerikanske måten. S-Line har vel i overkant av 550 hk i sin bil nå? Morsomt å kjøre med i forhold til beskjedne motorstørrelser hjemmefra? Endret 19. januar 2009 av Atald Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Før du handler vil jeg bare si at Maserati ikke akkurat er kjent for å være toppen av driftsikkerhet. Jasså? Er det mye problemer på de nyere bilene også? Så sant du ikke snakker om 2006+ biler så ville jeg prøvd å unngå de. Italienske biler generelt sett er ikke kjent for driftssikkerhet. Snakker du av erfaring her eller? Familien min har nå kjørt italienskt i ca 8 år og er meget fornøyde med det i forhold til BMW. Faren min kjører Alfa og har aldri opplevd noen reprasjoner utenom vanlig slittasje. Broren min har en BMW 320 E46 mod2002 og en Maserati 3200GT og har opplevd mer problemer med BMWen(har gått 40.000) enn Maseratien(har gått 30.000 siden den ble kjøpt). Men kvaliteten med tanke på service forbedret seg da quattroporten kom. Jeg ser ikke noe galt i å velge italiensk fremfor noe tysk, og italienere har jo sjel. Lenke til kommentar
drz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Før du handler vil jeg bare si at Maserati ikke akkurat er kjent for å være toppen av driftsikkerhet. Jasså? Er det mye problemer på de nyere bilene også? Så sant du ikke snakker om 2006+ biler så ville jeg prøvd å unngå de. Italienske biler generelt sett er ikke kjent for driftssikkerhet. Snakker du av erfaring her eller? Familien min har nå kjørt italienskt i ca 8 år og er meget fornøyde med det i forhold til BMW. Faren min kjører Alfa og har aldri opplevd noen reprasjoner utenom vanlig slittasje. Broren min har en BMW 320 E46 mod2002 og en Maserati 3200GT og har opplevd mer problemer med BMWen(har gått 40.000) enn Maseratien(har gått 30.000 siden den ble kjøpt). Men kvaliteten med tanke på service forbedret seg da quattroporten kom. Jeg ser ikke noe galt i å velge italiensk fremfor noe tysk, og italienere har jo sjel. Var ikke tilfeldig at kallenavnet til maserati var "masse rart i". Venn av pappa hadde en gammel maserati og når han skulle trille den ned en bitteliten bakke så datt bunnpanna ut. Og maseratier før quottaporte (arg staving) er ikke kjent for ypperlig kvalitet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kjørte innom en liten tur hos Maserati. De hadde ikke spyderen inne da, men jeg må si denne var meget tiltrekkende: Jeg anbefalte deg vel Quattroporte for et par sider tilbake Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Før du handler vil jeg bare si at Maserati ikke akkurat er kjent for å være toppen av driftsikkerhet. Jasså? Er det mye problemer på de nyere bilene også? Så sant du ikke snakker om 2006+ biler så ville jeg prøvd å unngå de. Italienske biler generelt sett er ikke kjent for driftssikkerhet. Snakker du av erfaring her eller? Familien min har nå kjørt italienskt i ca 8 år og er meget fornøyde med det i forhold til BMW. Faren min kjører Alfa og har aldri opplevd noen reprasjoner utenom vanlig slittasje. Broren min har en BMW 320 E46 mod2002 og en Maserati 3200GT og har opplevd mer problemer med BMWen(har gått 40.000) enn Maseratien(har gått 30.000 siden den ble kjøpt). Men kvaliteten med tanke på service forbedret seg da quattroporten kom. Jeg ser ikke noe galt i å velge italiensk fremfor noe tysk, og italienere har jo sjel. Var ikke tilfeldig at kallenavnet til maserati var "masse rart i". Venn av pappa hadde en gammel maserati og når han skulle trille den ned en bitteliten bakke så datt bunnpanna ut. Og maseratier før quottaporte (arg staving) er ikke kjent for ypperlig kvalitet. Det er vel et kjent problem at maseratier på slutten av 80-tallet ikke var noe å skryte av, men de har lært av det. og jeg mener at dagens maseratier har et MYE bedre kvalitetsinntrykk om ikke bedre enn sine konkurrenter. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Var ikke tilfeldig at kallenavnet til maserati var "masse rart i". Venn av pappa hadde en gammel maserati og når han skulle trille den ned en bitteliten bakke så datt bunnpanna ut. Og maseratier før quottaporte (arg staving) er ikke kjent for ypperlig kvalitet. Evig eies kun et dårlig rykte. Skoda var jo en drittbil en gang i tida, men det har merkelig nok klart å dra seg opp av søla. Det var vel ikke tilfeldig at Masserarti-navnet stammet fra 60-tallet, da Maserati var eid av Citroën. Blander man fransk og italiensk ender man sjelden opp med Toyota Corolla. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du har ikke tenkt på Mercedes CLK? Den var flott, men jeg vet ikke om nøttetre faller helt i smak. Smak og behag, men det var bare et eksempel. Synes selv CLK cab. er en flott bil. Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Var innom BMW idag og fikk pris på en slik: 328i Convertible 3.0-liter, inline 6-cylinder engine Base MSRP $44,550 Alpine White $0 Cream Beige Dakota Leather $1,550 Aluminium Trim $0 Cold Weather Package $900 STEPTRONIC automatic transmission $1,325 Navigation system $2,100 HD radio $0 Logic7 sound system with Surround Sound and Digital Sound Processing $875 Park Distance Control (rear only) $350 19" Star Spoke 199 Wheel Set $4,500 Aerodynamic Kit $1,195 iPod® Interface Adapter $320 BMW Performance Exhaust System $1,449 Destination & Handling: $825 Total MSRP as Built $59,939 Dette er tatt fra Bmw's nettside, men en splitter ny kunne jeg få til 52 000$ eller et par hundre med leasing. Frister jo litt da: Har ikke så veldig lyst til å bruke over 30 000$, men jeg vil helst lease bilen og da må jeg kjøpe fra forhandler. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Cold Weather Package $900 ...i California? Hvitt og beige interiør passer forøvrig ikke sammen i det hele tatt... Endret 20. januar 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
S-Line Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Cold Weather Package $900 ...i California? Hvitt og beige interiør passer forøvrig ikke sammen i det hele tatt... Må ha varme i setene når man kjører på kvelden Lyst + lyst = California look. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Den fargekombinasjonen var nydelig! Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva jobber du som i USA? Skal bli ingeniør i USA jeg Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva jobber du som i USA? Skal bli ingeniør i USA jeg Han har nevnt det noen sider tilbake. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Må jeg leke sherlock eller husker du det? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Må jeg leke sherlock eller husker du det? Quote: Jeg er produktutvikler innen oljeteknologi Skjønner ikke hva dette har med topic å gjøre? Endret 20. januar 2009 av DSG Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vet ikke jeg, men tror det er en sammenheng mellom jobb og bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå