Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor FETE LAN de har i Danmark for tiden!

Anbefalte innlegg

Les om det her

Nå, jeg er bare så SYKT glad for at de ikke har en dritt de skulle ha sagt her, og jeg er 100% sikker på at hvis jeg noensinne planter føttene mine på dansk jord så skal jeg holde meg så langt unna LAN og lignende som mulig! Tar en med bærbar og går på offentlig WLAN soner der nede risikerer man at de hacker PCen din og sletter alle mp3ene dine!!

Visste det var gale der nede, men å slå seg ned på små LAN og gi 14åringer bøter på 36000.. Fy faen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fæle greier , greitt nok det, men det jeg lurer på er hvorfor han ga denne Antipiratgruppen tilgang til PC'en sin..?

Jeg mener at man er passe tett oppe i knollen dersom man er på et LAN og man _vet_ at man har PC'en full av ulovlige filer men likevel gir Antipiratgruppen tillatelse til å gjennomsøke PC'en.

Lenke til kommentar

Gud hjelpe meg. Ærlig talt, greit nok at de prøver å stoppe piratkopiering, men å gi en 14-åring 36000 i bot for oppbevaring av kopiert programvare og musikk er faen meg for grovt.

Steike meg bra de fleste metodene AntiPiratGruppen bruker er ulovlige i Norge. Det blir bare for dumt å buste fjortisser på LAN og gi dem gigantbøter.

Og nei, jeg prøver ikke å fremme ulovlig virksomhet. Men som sagt, å gjøre det der er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Ser for meg nye lovverket her i Norge hvis disse fiolka hadde fått det som de ville det her også:

Mord: 10 år

Hacking: 10 år

Hacking utført av RIAA: 0 år. Klapp på skulderen

Deling av filer: 10^100 år fengsel og like stor bot

Nedlastning av filer samt deling av disse. Programvare og musikk: Torturert i samme antall år som ovenfor.

Lenke til kommentar
Ser for meg nye lovverket her i Norge hvis disse fiolka hadde fått det som de ville det her også:

Nedlastning av filer samt deling av disse. Programvare og musikk: Torturert i samme antall år som ovenfor.

:lol:

men det er jo ikke langt unna, slår du ned noen på gata, blindvold så får du et døgn på cella.....du skulle hatt 10år hvis det var grunnlag for det.

takk og lov at RIAA ikke har makt utenfor USA....dvs de kan bli straffet for å hacke uansett hensikt.[/b]

Lenke til kommentar

Å ta en 14-åring for oppbevaring og deling av piratkopierte filer er helt feil. Jeg kan med garanti si at det var flere enn han som hadde noe ulovlig på PC'en. Og det er dårlig moral å jakte på 14-åringer (eller småunger for den saks skyld) på LAN for å bøte dem med slike grusomme bøter når de er ikke utgjør den største gruppen av de som driver med piratvirksomhet.

Personlig tror jeg at dette var planlagt fra RIAA sin side for å skremme folk.

Lenke til kommentar
Å ta en 14-åring for oppbevaring og deling av piratkopierte filer er helt feil. Jeg kan med garanti si at det var flere enn han som hadde noe ulovlig på PC'en. Og det er dårlig moral å jakte på 14-åringer (eller småunger for den saks skyld) på LAN for å bøte dem med slike grusomme bøter når de er ikke utgjør den største gruppen av de som driver med piratvirksomhet.

Personlig tror jeg at dette var planlagt fra RIAA sin side for å skremme folk.

Kloke ord.

Lenke til kommentar

ALLE CD'ene jeg har kjøpt det siste halvåret har jeg først hatt i høykvalitets mp3 (ja, jeg laster ned musikk.) Det dreier seg om rundt 15-20 CD'er, men det hadde nok blitt flere om ikke CD'er var så forbannet dyre. I tillegg har jeg kjøpt ca 20 DVD'er siden jul, og ca 90 % av dem hadde jeg på DivX/XViD fra før. Jeg kan nok trygt si at jeg IKKE hadde kjøpt de CD'ene dersom jeg ikke hadde piratkopiert da det dreier seg om relativt ukommersiell musikk. Min piratkopiering det siste året har med andre ord GITT platebransjen inntekter, ikke tatt dem. Hele RIAA er så utrolig latterlig! Skjønner godt at de ikke vil ha platetrykkerier som trykker opp og selger CD'er, men min mening her er at så lenge man ikke har økonomisk gevinst på piratkopiering, altså tjener penger på opphavsrettsbeskyttet materiale, er dette helt akseptabelt. I de aller fleste tilfeller dreier det seg ikke om tap for bedriften/opphavsrettinnehaveren. Hvor mange 14-åringer har råd til å spytte ut 300 000 for 3D-Studio og Maya? Det er de som gjør dette som senere blir 3D artister på heltid, og kjøper programvaren DE kan og ikke den billigere men litt dårligere versjonen til et annet firma. RIAAs tankegang her er at hvis en 14-åring leker seg litt med 3D studio for å lære seg litt og eventuellt vise fram litt til venner, så er tilsvarer dette et tap på 300 000 for produsenten av programvaren. Sannheten her er selvfølgelig at en 14-åring ALDRI ville kjøpt programvare til flerfoldige tusen kun for å leke seg med.

Til slutt vil jeg si at jeg kjøper det jeg synes fortjener det. Musikere skal tjene penger på musikk, og de fortjener penger for slitet sitt, men om jeg istedenfor å kjøpe den siste Michael Jackson plata laster ned et par sanger, er jeg sikker på at Michael overlever vinteren likevel. Latterlig RIAA!

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol:

Men dessverre

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...