Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Upc og nye hastigheter...en sagablått?

Anbefalte innlegg

Da upc gikk ut å annonserte i fjor at nå kunne alle med chello abonnement vente en hastighetsøkning i januar/februar, avhengig av hvor du bodde, mente de da januar/februar 2004? eller har de bare droppet hele prosjektet :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff UPC er så useriøst som det kan få blitt.. Nå har de innført fakturagebyr på 20 kr pr mnd nå! (hvis ikke du vil ha regning sjeldnere da....) Så regningen på 380/128kbit linja blir på 400 kr. Dessuten er det jo nyttesløst å laste ned ting hvis man kjører litt upload samtidig.. Skjønner egentlig ikke hvorfor de har så mange kunder når de kjører dette elendige tilbudet!!

sånn, måtte bare få ut litt irritasjon.. Jeg har heldigvis akkurat byttet til adsl, og der får jeg dobbelt hastighet ned og tredobbel upload for lavere pris. (og nesten full duplex..)

Lenke til kommentar
Uff UPC er så useriøst som det kan få blitt.. Nå har de innført fakturagebyr på 20 kr pr mnd nå! (hvis ikke du vil ha regning sjeldnere da....) Så regningen på 380/128kbit linja blir på 400 kr. Dessuten er det jo nyttesløst å laste ned ting hvis man kjører litt upload samtidig.. Skjønner egentlig ikke hvorfor de har så mange kunder når de kjører dette elendige tilbudet!!

UPC tilbyr e-faktura. Elegant og gratis. Upload hastigheten er litt dårlig ja, men jeg synes det fungere bra. Snart blir det jo 1024/256 for 499,- og det er ikke noe dyrere enn ADSL. For 549,- kan du få 1024/384

Lenke til kommentar

Jeg fikk økt hastigheten min for flere måneder siden.

Fra speedometeret til Itavisen (et minutt siden):

-----

IP-adressen 62.179.21*.*** lastet ned 964677 Bytes

på 7.41 sekunder.

Nedlastingshastighet: 1041 kbit/s.

-----

Bor i Oslo 6 og her har som sagt økt hastighet vært tilgjengelig en god stund nå.

Se forøvrig linken til UPC lenger oppe i artikkelen der de beskriver steder/utstyr som er oppgradert.

Lenke til kommentar

Ble oppgradert i desember. Litt varierende hastighet til å begynne med. Når jeg har testet med speedometeret hos itavisen de siste mnd, ligger jeg på ca 520. Bor også i Oslo 6 og har standard 512/128-abonnement. Har hatt tjenesten i snart ett år nesten uten problemer. De få gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice har jeg fått den hjelpen eller de opplysningene jeg trengte.

:)

Lenke til kommentar

Ok greit at det heter Full duplex, men uploader jeg på ADSL'en så stjeler ikke det download speed, i motsetning til UPC hvor hastigheten går nesten til 0. Det at UPC tilbyr e-faktura har jo ikkeno å si, man skal ikke betale for å få regning i posten, det bør soleklart inngå i abb-pris. Har aldri opplevd et firma som tar seg betalt (faktisk 20 kr!!) for å sende meg månedlig regning. Og hver eneste gang..

Hilsen en som fortsatt er sur på UPC selv om jeg aldri har hatt tekniske problemer med dem. Unnskyld digresjonen(e)..

Lenke til kommentar
ADSL og UPC og alt det der er full duplex og takk og lov for det. Har du halv duplex kan du KUN sende, eller KUN motta om gangen.

UPC hører for meg ut som ingen er fornøyd med.

ADSL er ikke full duplex:) Vet ikke hva UPC er da, orker ikke gjenta regnestykket for halvduplex her og nå:)

Uansett er det intresant å se UPC øke hastighetene..mener å huske de engang uttalte seg om at de lo av ADSL hastigheter og at de kunne øke til 10mbit uten problemer hvis de ville. Det går hvertfall fremover:)

Lenke til kommentar
Uansett er det intresant å se UPC øke hastighetene..mener å huske de engang uttalte seg om at de lo av ADSL hastigheter og at de kunne øke til 10mbit uten problemer hvis de ville. Det går hvertfall fremover:)

De har nok en god del å gå på - de distribuerer jo f.eks. rundt 30 TV-kanaler og flere titalls radiokanaler digitalt (for oss som har digital dekoder da....) i den samme kabelen som internett går på idag. En digital TV-sending alene krever vel glatt et par mbit eller mer så kapasiteten i ledningsnettet er nok absolutt tilstede for en tidobling eller mer av dagens internetthastigheter hos UPC selv om de sikkert må bytte ut en del av utstyret sitt ellers for å nå den hastigheten. Selve kablingen derimot burde holde mål en god stund fremover.

Lenke til kommentar
Ok greit at det heter Full duplex, men uploader jeg på ADSL'en så stjeler ikke det download speed

Mulig jeg husker feil men da jeg hadde ADSL før jeg flyttet til et 'UPC-enablet' område for litt over et år siden mener jeg ganske bestemt at download-hastigheten ble merkbart redusert hvis jeg uploadet noe samtidig.

Skal ikke si det 100% dog siden jeg sjelden uploader/mailer o.l. noe med særlig størrelse på.

Lenke til kommentar
Mulig jeg husker feil men da jeg hadde ADSL før jeg flyttet til et 'UPC-enablet' område for litt over et år siden mener jeg ganske bestemt at download-hastigheten ble merkbart redusert hvis jeg uploadet noe samtidig.  

Skal ikke si det 100% dog siden jeg sjelden uploader/mailer o.l. noe med særlig størrelse på.

Kan godt hende det er sånn hos noen leverandører, men på den linja nextgentel leverer (bravo) kan jeg ivertfall kjøre maks speed opp/ned samtidig.

Lenke til kommentar
De har nok en god del å gå på - de distribuerer jo f.eks. rundt 30 TV-kanaler og flere titalls radiokanaler digitalt (for oss som har digital dekoder da....) i den samme kabelen som internett går på idag. .

Heh, all den infoen jeg sitter på tilsier at UPC slettes ikke har "mye å gå på" som de sier. Hadde de økt hastighetene til 10Mbit ville de fått enorme problemer tror jeg.

I Haugesund innførte de f.eks leveringsstopp av internett, pga kapasitetsproblemer. Og hvorfor måtte de kjøre testperiode for å sikre at de kunne levere 1024kbit? Videre er det bare å se på testene til itavisen. Hvorfor befinner UPC seg langt nedi grauten når utstyret egentlig skal være godt nok for 10Mbit? Og hva er disse "tekniske problemene" som har ført til at oppgraderingen av hastigheter har stoppet totalt opp?

Greit nok at koaks kabelen kan levere meget god hastighet, men utstyret ellers hos UPC er langtifra godt nok til at de "bare kan skru opp hastigheten" slik de uttalte en stund.

Lenke til kommentar

Greit nok at koaks kabelen kan levere meget god hastighet, men utstyret ellers hos UPC er langtifra godt nok til at de "bare kan skru opp hastigheten"

Det var jo det jeg skrev da...

M.a.o. at mye av jobben med montering o.l. frem til sluttbruker for å øke hastigheten allerede er gjort i og med at coax har stor kapasitet. :smile:

Lenke til kommentar
Kan godt hende det er sånn hos noen leverandører, men på den linja nextgentel leverer (bravo) kan jeg ivertfall kjøre maks speed opp/ned samtidig.

Bravo linja til Nextgentel er ikke ADSL, men SDSL. Disse linjene er full duplex....

ADSL er ikke full duplex...

Har Chello+ selv og får 1024 +++ stabilt. Svært lite tull med UPC.

Har en kompis som har 1024 ADSL, og upload stjeler mer av download hastigheten hos han enn hos meg.

Lenke til kommentar

Det er nesten ingenting som ikke er full dupleks. Både ADSL, SDSL, modem og ISDN er full dupleks. Siden jeg er passelig arrogant, og samtidig vet jeg har rett, gidder jeg ikke engang finne fram dokumentasjonen for det (igjen). De som sier noe annet bør undersøke litt grundigere, siden dette har vært diskutert flere ganger før. Når det gjelder UPCs implementasjon av kabelmodemsystemet er jeg ikke helt sikker, men Terayon-modemene støtter det ihvertfall, så sansynligvis er det full dupleks der også.

Lenke til kommentar

Hvis full dupleks går ut på at man kan bruke opp/nedlasting samtidig uavhengig hverandre, så kjører ikke upc full dupleks på sine linjer.

Opplastingen "stjeler" av nedlastingsfarten noe så til de grader.

Virker på meg som om det bare er på østlandet man ikke opplever tull med upc sine linjer...hva dette skyldes skal jeg ikke spekulere i, men jeg (bor i stavanger) har den erfaring at chello er veldig ustabilt med hensyn på hastighet.

Den eneste grunnen til at jeg ikke bytter leverandør er at lyse snart banker på døren med sin bredbåndsløsning :yes:

Lenke til kommentar

Hallo jeg refererer til det jeg skrev før. ADSL er da full duplex! Litt dumt om det ikke var det i grunn... Les her

http://www.online.no/guide/adslguide_veile...inger.html#pk25

Referat fra http://totalsem.com/010806duplex.htm : A full-duplex device can both send and receive simultaneously.

Selv om upload stjeler so er det full duplex. Hadde det vert halv so hadde du ikke kunne gjort de to tingene samtidig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...