Crazeeayeskillah Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hei. Skal montere 2 stk. arbeidslys på takbjelke på ein varebil. Vil at lysa skal koblast mot ryggelys slik at dei lyser når den står i revers, men eg vil ha ein eigen brytar på lysa slik at dei kan skruast av/på når bilen står parkert uten å måtte stå i revers. Er det nokon som har idear til korleis eg skal kople lysa, eventuelt nokon som kunne laga eit koplingsskjema? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Laget ett forslag i full fart. Tegningen forklarer det meste håper jeg. Hvis ikke; bare spør. Edit: Endret bilde. La også til sikringer. Forslag.bmp Endret 20. desember 2008 av Tor Haakon Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er det vanlige 55w pærer bør man ta strømmen til lampene på egen krets fra batteriet og betjene de fra ett reele. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Obs. Det glemte jeg. Var meningen det når jeg satt og tegnet. skal forandre det. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvis du vil gjøre dette lovlig, bør du bruke en bryter med lys i, samt ha muligheten til å slå av ekstralysene selv om du bruker revers. I trafikksikerhetens ånd, så er det kun lovlig med maks to ryggelys. Arbeidslys krever at du har en lampe i kupèen som lyser når de brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå