Gå til innhold

2-3 år gammelt headsett har fått dårlig kontakt slik at lyden skurrer.

Rescue me

Anbefalte innlegg

Jeg har et Icemat Siberia headsett jeg fikk til jul for to eller tre år siden, husker ikke eksakt, men kan sikkert finne det ut. Problemet er at det nå har begynt å få dårlig kontakt en eller annen plass inni headsettet slik at den begynner å skurre, dette er veldig irriterende og gjør i praksis headsettet ubrukelig (bare så det er sagt så er headsettet i tipptopp stand ellers). Har Icemat noen form for garanti slik at jeg kan levere det inn der, kan nemlig ikke levere det inn i Oslo hvor det ble kjøpt siden jeg bor i Tromsø?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steelseries har 2 års garanti på sine produkter i europa.

Les her http://www.steelseries.com/int/about/rma-faq

Men alt som er kjøpt i Norge, har fem års reklamasjonsrett så lenge varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Er det et dyrt headset, er jo det å forvente.

Ta kontakt med butikken der det ble kjøpt, og spør om hvordan du enklest løser dette. Enten vil de at du sender det direkte til dem, eller så gir de deg adressen til de som tar seg av disse reklamasjonene.

Hvis samme butikk har en avdeling i Tromsø, kan du også levere den inn der.

Lenke til kommentar
At et headsett som nå koster fra kr 387 skal ha en maks reklamasjonstid på 5 år tviler jeg på.

Er vel 5 års reklamasjon på headsett i Norge så prisen har lite å si ;) . 387 kroner er penger det også så ville gjerne ha fått en nytt headsett gratis siden dette headsettet er blitt ødelagt av helt normalt og ganske forsiktig bruk (aldri pakket ned på noen måte og heller aldri mistet i gulvet).

Lenke til kommentar
At et headsett som nå koster fra kr 387 skal ha en maks reklamasjonstid på 5 år tviler jeg på.

Er vel 5 års reklamasjon på headsett i Norge så prisen har lite å si ;) . 387 kroner er penger det også så ville gjerne ha fått en nytt headsett gratis siden dette headsettet er blitt ødelagt av helt normalt og ganske forsiktig bruk (aldri pakket ned på noen måte og heller aldri mistet i gulvet).

Kan du vise til dom som bekrefter din tolkning av forbrukerkjøpsloven?

Nei?

Da får du forholde deg til det butikkene praktiserer, og det er 2 års reklamasjonsrett de gir deg på headset, dette er bransjens tolkning av loven. Den står, fram til en eller annen tar saken til FTU, og får en evt annen avgjørelse der.

For ordens skyld:

15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

Prisen har selvfølgelig en god del å si til hva man har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet!

Endret av Alastor
Leif
Lenke til kommentar
Kostet ikke så mye da, 500 kroner, men det er penger det også.

Jeg tviler på at FTU vil gi deg medhold angående prisen på produktet.

Men du kan selvsagt høre med butikken. Ordner de opp, så er jo det flott.

Men butikken vil uansett ikke ha dårlig service om de ikke kan ta dette på reklamasjonen.

Men om det finnes noen FTU-dom om dette, så ville det hjulpet.

Du kan jo og høre med Forbrukerrådet. Men husk at de ikke har noen makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...