Gå til innhold

I hvilken retning beveger Russland seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Russland er skremmende. Ikke bare i dette henseendet. Det er også et av de mest fascistiske og rasistiske landene i Europa, ja kanskje i verden. For ikke å nevne det faktum at de stadig truer andre land med både krig og atomvåpen, og forleden viste at de også er villige til å bruke våpenmakt for å demonstere et politisk poeng. Og så har man måten KGB-diktaturet i Kreml snikmyrder opposisjonelle og moderate.

Slikt kan det bare bli bråk og krig og dritt av. Russland er skumlere nå enn det har vært på 30 år.

Lenke til kommentar

Ja, og jeg synes at USA er mye skumlere nå enn for 30år siden. De viser tydelig at de vil slå ned diktaturer og folk som ikke liker det de gjør. At vi lager nye land i verden og at det blir godkjent av USA så er alt greit, men om russerne vil det samme så er det så mye verre?

Og jeg lurer litt på hvor mange snikmord CIA har gjort siden de begynte. Du hører nok neppe så mye om noen personer i Irak, Iran, Pakistan, Afganistan osv som blir drept av amerikanerne.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på hvem som skremmer meg mest av USA og Russland. Men det var ikke det denne tråden handlet om , nei.

Hvis det er snakk om pågrpelser av ungdom under 14 som beveger seg ute på offetlige steder, er det svært grovt. Skal de ha politi som kontrolerer mistenkelig unge ungdommer på hvert eneste offentlige sted?

Er det noen som vet hvordan det er med aldersgrenser i forhold til kjøp av alkohol og legalisering av narkotiske stoffer i Russland?

Lenke til kommentar

Portforbudet er vel greit nok egentlig siden barn under 14 år ikke har noe å gjøre ute etter klokka ti uten foresatt (tenker da i store byer). Det andre derimot syntes jeg var dårlig, tenker da på å sensurere banne ord i meldinger og innføre religion i skolen.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på hvem som skremmer meg mest av USA og Russland. Men det var ikke det denne tråden handlet om , nei.

Hvis det er snakk om pågrpelser av ungdom under 14 som beveger seg ute på offetlige steder, er det svært grovt. Skal de ha politi som kontrolerer mistenkelig unge ungdommer på hvert eneste offentlige sted?

Er det noen som vet hvordan det er med aldersgrenser i forhold til kjøp av alkohol og legalisering av narkotiske stoffer i Russland?

Det er 18år på alkohol i Russland, men denne aldersgrensen er det absolut ingen som bryr seg om, snakket med en russer og han pleide å sende sønnen sin (som er 12år) ned for å kjøpe vodka. Narkotiske stoffer er ulovelige, men tror ikke de har fulgt så mange stoffer på doping lista som vi har, og jeg tviler sterkt på at de har tenkt på å legalisere det. Tror heller ikke det er noe lettere å kjøpe dop i Russland enn f.eks Oslo.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
I tillegg til å forby barn å være ute om kvelden, ønsker også Kreml å sette en stopper for feiring av merkedager i skolen som ikke i tilstrekkelig grad «tar hensyn til russiske kulturelle verdier». Begivenheter som ikke er ønsket i det russiske skolesystemet, er for eksempel Halloween og Valentinerdagen.

Var jaggu på tide noen setter foten ned for slike tøyse-feiringer uansett

Lenke til kommentar
Se på denne artikkelen:

http://www.aftenposten.no/nyheter/article2833616.ece

Beveger Russland seg mot en politistat eller er Vestens syn på slike saker for ekstreme? Og hvordan bør "vi"/ Vesten forholde oss til slike signaler fra Russland?

Glimti :xmas:

Russland er et bra land, du mâ ikke se Russland gjennom USAs öyne, da suger Russland selvfölgelig. Russland er nôdvendig.. De har nettop sagt "stop" til USA og at de ikke kan fortsette sin idiotiske politkk og at hvis dem gjör det sâ er ikke Russland redd for â beskytte verden gjennom krig om nödvendig for beskyttelse mot USA. Det gjör at jeg sover bedre om natten iallefall. Russlands inngripen in Georgia var mye mer berettiget enn USAs inngripen i Irak for eksempel selv om USA vil at du skal tro noe annet.

Mange negative ting med Russland ogsâ, den politiske utviklingen er ikke sâ bra, ei heller landets ökonomiske utvikling..Den er positiv med at de blir rikere, men de utnytter dette ikke pâ en bra mâte.

Lenke til kommentar

Portforbudet ser jeg ikke noe problem ved, da Russland sliter med økende gjengkriminalitet og alkoholisme blandt ungdom. Noe spesielt i den moderne verden, ja, men få ungdommer under 14 har en fornuftig grunn til å være ute uten foresatte mellom 2200 og 0600.

Mer skremmende er lovendringen som gjør Putin berettiget til 12(eller 9?) nye år som president. Nå ryktes det i tillegg at Medvevev vil gå av før tiden for å gi plass til Putin. Det som skremmer meg aller mest er hva som synes å være den gjengse oppfatning blandt russere flest. Jeg vet at mange støtter mordet på Politskaya, da de så på henne som en forræder pga at hun faktisk dokumenterte vanviddet i Kreml. Mange russere føler også at deres egen identitet er truet, grunnet økt innvandring osv, og dette er nok mye av grunnen til kirken får en så stor plass i skolen. Trolig er dette også en del av "avtalen" som er inngått mellom kirke og stat, der kirken får makt og staten får mye offisiell støtte av kirken og dens medlemmer.

Anbefaler alle som er litt interessert å lese "mitt russiske testament" av Anna Politskaya og "engelen i grozny" av Åsne Seierstad. Begge bøker bør nok leses med en ørliten klype salt, men gir likevel en grundig og skremmende innføring i hva som foregår under overflaten i øst.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=550599

-Menneskerettsforkjemper brutalt drept

-Journalist døde etter å ha kastet seg foran advokat som ble skutt. Begge ble drept.

KGB regimets elimineringer av politiske motstandere fortsetter, og Russland fortsetter på sin vei mot fasciststat.

Det vil nok aldri kunne spores tilbake til FSB(KGB) og i hvert fall ikke videre oppover i systemet(Ikke Putin, men noen som vil gjøre en ekstra innsats for Putin).

Problemet er at dette kan ha vært en random russer og militærfreak, kanskje en representant for en slik organisasjon, som oppriktig mener at alle gode russere bør støtte soldatene og ikke bry seg med menneskerettigheter og annet tull. OG i hvert fall ikke prøve å få flest mulig russiske soldater dømt for krigens "nødvendigheter" i "kampen" mot sivilbefolkningen i Tsjetsjenia.

Lenke til kommentar

for å si det mildt ut, jeg er ikke redd Russland, men USA.

Russland har møtt veggen mange ganger, det russiske folket har mange problemer, alkohol, kriminalitet er som en rot fra fortiden. de jobber med saken, en forandring skjer ikke over natten. det at mange barn drikker alkohol er strengtatt ikke statens feil, men heller foreldrene, også ungdomskriminalitet kan komme av skjev fordeling som alle land har, noen mer, noen mindre.

det at de er de mest rasistiske landene i verden er feil i mine øyne, de jeg anser som rasistiske er de ekstrem radikale muslimske og jødiske landene i asia, om du sier a og alle andre sier b blir du dyttet ned i en grop og stenet til døde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...