Jon A. Feet Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Som topic sier: Alt har fungert som normalt, (MSN, Steam, WoW, uTorrent, Ventrilo osv) men plutselig i dag får ingen av de nevnte programmer kontakt med servere etc, selv om firefox fungerer problemfritt og jeg sitter her og skriver nå....Dette er felles for alle maskinene i nettverket. Jeg har oppdatert firmware og resatt og reinstallert både modem og router. Modemet er av typen zyxel prestige 666hw (står i bridge mode da det egentlig er en router) Router er av typen linksys WRT300N ISP er telenor, som det desverre er umulig å få tak i på kveldstid. Maskinene har ikke installert firewall (kun antivirus), så det skal ikke være problemet. windows firewall er disablet. Er det noen som har noen ideer her? Virker ufattelig merkelig for meg... Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har samme type dritt ruter av sorten Zyxel. Anbefaler å kvitte deg med den og bruke Linksysen som primer ruter bare. Helst brenn Zyxel rutern Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Har samme type dritt ruter av sorten Zyxel. Anbefaler å kvitte deg med den og bruke Linksysen som primer ruter bare. Helst brenn Zyxel rutern Som du ser av posten min bruker jeg zyxelen kun som modem og linksysen som router...har ikke noe annet modem liggende for øyeblikket.. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Men du kan jo bruke Linksysen som modem vel? Skal garantere deg at alt dette skyldes Zyxel ruteren, selv om den står i bridge modus. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Men du kan jo bruke Linksysen som modem vel? Skal garantere deg at alt dette skyldes Zyxel ruteren, selv om den står i bridge modus. Linksysen har kun routerfunksjonalitet, så har ikke mulighet for det såvidt meg bekjent :/ Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Klart, hvis du setter ruteren i DHCP mode, så vil den jo automatisk motta ip adresse og dns server fra nettverksboksen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå