FaWkeS^ Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Hei. Bygger meg ny pc nå og har problemer med grafikk kortet mitt. Når eg har koblet til alle kabler fra PSU så får ikke skjermkortet nok strøm. Kommer opp en rød melding på skjermen som sier at eg må plugge i ekstra strøm'en men fikk ikke med en slik kabel i esken når eg kjøpte fra komplett. På siden av kortet som peker inn i maskinen er det plass til en "6pin" kabel som ligner på den 24v kabelen som kommer direkte ut fra PSU, men den passer ikke i kortet. Den må også være koblet i hovedkortet for at det i det hele tatt skal bli bilde på skjermen. Spørsmålet mitt er om det er eg som gjør noe feil eller om det faktisk mangler en kabel. Må innrømme at eg har klart og rote vekk manualen så kan ikke dobbeltsjekke og se om den faktisk skal ha ekstra strøm kabel eller ei. Håper på svar fra en snill, våken person på nattestid Har forresten en 300W PSU med peak på 350W. Radeon 4850 1gb. AMD Phenom 9650 Quad Core. Endret 20. desember 2008 av FaWkeS^ Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Trur nok at du må kjøpe deg en større PSU. 500W er vel minium. Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Var det eg var redd for. Men 300W burde vel klare og dra igang maskinen når eg har kobla vekk alt av hd'er, brennere osv? er bare ram, cpu og gpu kobla til nå. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Kommer an på hvor gammel den er, hvor mye strøm den kan levere på 12V etc. Du kan godt starte maskinen med den strømforsyningen, men med kun 300W ville jeg egentlig ikke tatt sjansen å kjøre det i lengda. Og ja, du må koble strøm i skjermkortet for at ting skal komme opp og kjøre. Litt eldre PSUer med lav effekt har vel som regel aldri 6-pins PCIe-kontakt. Endret 20. desember 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Å spare på strømforsyningen på et slikt oppsett går ikke, 300W et alt for lite og er det en dårlig strømforsyning i tilegg så er du ivertfall solgt. Ser at 500W blir nevnt her men det er faktisk i minste laget det også, for skal du kjøpe en strømforsyning så bør den ha noe å gå på. 700W på det oppsettet du har er å anbefale, for å ha en strømforsyning som ligger helt på grensen av hva den kan levere er ikke bra for verken strømforsyningen eller for komponentene den skal drive. Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Tusen takk for alle svar fra alle sammen =) Tar rett og slett og handler en ny PSU hos Microplex på minimum 5-600W. Det burde holde. Takk til alle Lenke til kommentar
fflex Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Husk å ikke kjøp den rimeligste 500+Wattern du finner. Veldig stor forskjell på en 500W fra corsair kontra 500W fra feks Qtec. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 500W vil holde helt fint til et slikt oppsett. Som nevnt over, om du kjøper en solid 500-Watts PSU så vil den ikke ha noen problemer med å dra oppsettet ditt. Med mindre man planlegger store oppgraderinger i framtiden, gjerne i form av multi-GPU så trenger man ikke 600-1000W's strømforsyninger heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå