Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ruter er jeg koblet til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo gå in ruterns ip addresse?

Start -> kjør -> skriv CMD -> skriv sa: ipconfig

Den nederste addressen skal du ha gusker hva det står der. Skriver fra ipod. Sa kopierer du addressen in i di nettleser og skriver inn brukernavn og passord hvis den

spør om det

Lenke til kommentar

Takk for svar. Finner rutern med hjelp av ipen. Men kommer ikke inn på den.

Det som er utfordringen min er følgende:

Bor i ett hus, der jeg er koblet til trådløst til nettet hos han vi leier av. De er bortreist på juleferie. Jeg trenger å vite hvordan jeg kan få åpnet noen porter for bruk av Utorrent, slik at jeg får brukt det. Kan bruke portforward.com osv, men må inn på routern for å enable "portforwarding". Noen måte jeg kan gjøre dette på, eller komme rundt dette på?

Svar mottas med stor entusiasme og glede =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hadde jeg oppdaget at noen gjorde noe slikt på *min* router, inkludert famile, hadde de ikke hatt tilgang på nett lenger.

Hadde du vært leieboeren min hadde du fått oppsigelse på dagen (og det hadde stått i leiekontrakt også).

Hva er det med dere som skal gi råd til en som faktisk prøver seg på "hacker light".

:ohmy:

"Leachware" som *Torrent, Limewire..etc. er killers for ytelse/bruk av andre på nettet, ihvertfall for de billige(dårlige) routere.

Og er noe du kjører på *din egen betalte* linje.

Ikke andres.

(Ja. Jeg *hater* slik software).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe galt med torrent som prinsipp og software. Det er jo f.eks ideelt når det kommer ny programvare og spill som demo. Da kan man laste ned med god hastighet uten at leverandør har pipeline til UIO.

Problemet med denne tråden er at man skal hacke seg inn på router uten å ha tillatelse. Litt amatørmessig å be om hjelp til det på et seriøst forum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er jo ikke noe galt med torrent som prinsipp og software. Det er jo f.eks ideelt når det kommer ny programvare og spill som demo. Da kan man laste ned med god hastighet uten at leverandør har pipeline til UIO.

Problemet med denne tråden er at man skal hacke seg inn på router uten å ha tillatelse. Litt amatørmessig å be om hjelp til det på et seriøst forum.

I prinsippet helt enig med deg, men jeg har vel hatt noen gamle router og noen tenåringer som hele tiden skal laste ned musikk og filmer. (At de aldri blir lei, har vel sett ved virusrensinger osv at de har de samme låtene/filmene opptil flere ganger i ulike kataloger. Tror det bor en hamster i mange av oss)

Og da sliter alle andre PC'er i nettet med å få en "slot". :)

Lenke til kommentar

Skjønner problemet og det er ikke rart det blir sånn når produktene man har slett ikke tåler grunninnstillingene som ligger i software med flere hundre forbindelser mot nettet. Da blir det fort et h... for alle andre enn den som laster ned.

Det finnes dessverre ikke så mange som tester for bittorrent og spesielt ikke de som tester for nettsteder i Norge. P2P Test

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...