Gå til innhold

Problemer med stereo + sub til PC

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har kjøpt meg et par argon småhøytalere og en argon 12" aktiv sub på hifi klubben.

jeg har koblet høtalerne til en gammel stereoforsterker som igjen er koblet til mitt Creativ X-Fi Fatal1ty Pro med en 3,5 minijack til phono kabel. Suben er også koblet til lydkortet med en likens kabel. alt er koblet rett.

Når jeg velger 2/2.1 kommer det lyd fra høytalerne men ikke fra suben, men jeg får lyd i suben når jeg velger 5.1 surround men jeg har ikke 5 høytalere så det hjelper fint lite.

Noen som har noen løsninger eller forslag så hadde jeg blitt kjempeglad :)

på forhond takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Å koble subwooferen rett til lydkortet er nok ikke det lureste, nei. De fleste subwoofere har mulighet til å "filtrere ut" de laveste frekvensene fra et signal som går gjennom en høyttalerkabel, og la subwooferen spille dette.

Fremgangsmåten er veldig enkel. I stedet for å koble høyttalerkabelen fra stereoforsterkeren direkte til høyttalerne, kobler du dem på subwooferen der det står "high in". Så kobler du høyttalerne til "high out". På denne måten vil subwooferen spille de laveste frekvensene (dette kan du regulere med Crossover-bryteren).

Da vil det se slik ut:

hookup05.gif

Så kobler du høyttalerne til "output" eller "high out". Subwooferen er derfor som et mellomledd å betegne.

:)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...