EsAa Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei! Har seg slik at jeg har fått to lønninger denne måneden. Fikk en vanlig som jeg skulle med halv skatt, og alt stemte. Så merka jeg i dag at jeg hadde fått enda en lønn den 18. (har lønn vanligvis den 1). Så jeg lurer på noen av dere har opplevd det samme? Er det sånn for enkelte som har lønn tidlig i en måned, også får januar lønna i midten av desember? Takker for svar! EzAa Lenke til kommentar
___ Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei! Har seg slik at jeg har fått to lønninger denne måneden. Fikk en vanlig som jeg skulle med halv skatt, og alt stemte. Så merka jeg i dag at jeg hadde fått enda en lønn den 18. (har lønn vanligvis den 1). Så jeg lurer på noen av dere har opplevd det samme? Er det sånn for enkelte som har lønn tidlig i en måned, også får januar lønna i midten av desember? Takker for svar! EzAa Hvorfor ikke ta en telefon til den som styrer med lønnsutbetalinger i bedriften? Kjenner til et ekstremt tilfeller der en kollega feilaktig fikk utbetalt "dobbel lønn", noe som skapte et helvete for henne i etterkant. Hun måtte avbryte en helgetur fordi sjefen truet henne til å overføre pengene tilbake til firmaet med en gang. Hun hadde ikke kodene til nettbanken med seg, og måtte dra hjem. Jobber heldigvis ikke der lenger... Werner Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Mange bedrifter betaler ut januarlønnen sent i desember, for å være snille og greie - siden jul og nyttår ikke er gratis for å si det mildt. Men ta en telefon til ansvarlig for lønnsutbetalingene for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Haha..ok...takker for svar! Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 De store selskapene i finansbransjen praktiserer en ordning hvor vi får 1,5 månedslønn i desember som trekkes fra resten av året. Det kan være at den doble lønnen din er en del av en slik fremforhandlet ordning. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Siden 1. januar er helligdag blir lønn som regel utbetalt fra midten av desember for at bedriften skal være sikre på at alle har fått lønn innen lønningdatoen. Helt normalt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Fikk halve januarlønnen min og. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 men da har man jo ikke penger til neste mnd... så hva er vitsen. bruk heller året på å spare penger, ikke bruke de du ikke har tjent ennå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Herregud så moraliserende du skal være, unserheld. Ikke bruk pengene du ikke har tjent enda, ikke ta opp lån, ikke gjør ditt og ikke gjør datt! Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Ok. Jeg har fått svar på spm. mitt så nå kan denne tråden stenges. Takker folkens!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå