Gå til innhold

Kunne et eksempel av 24-105 f2.8 danket ut 24-70 f2.8?

Anbefalte innlegg

Tanken slo meg idag, da de fleste L objektiver har eksemplarer i f4L og f2.8, men ikke 24-105. Det er noen mange har som et negativt punkt til at de ikke vil kjøpe 24-105. Men vis Canon hadde produsert et f2.8 eksemplar, ville den da lagt 24-70 død? Eller ville den vært så mye dyrere at det ikke kunne sammenlignes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke størrelsen/tyngden ville vært så galt om kvaliteten var god. Tamron har/hadde jo en 28-105 F/2.8, men finner ikke stort info om den.
Jo, men den har ikke L-byggekvalitet - og de 4mm ekstra på vidvinkel gjør også sitt. Du kan nok regne med 3-4-500 gram ekstra sammenliknet med 24-70, som allerede har nokså heftig filterdiameter, og det ville helt klart ikke blitt bedre med 35mm ekstra i teleenden.
Lenke til kommentar

Dessuten kan man vel egentlig si at 24-70 er f/2.8-svaret på 24-105 på samme måte som 17-40 og 16-35 matcher. Det er jo bare 70-200 hvor du har nøyaktig samme brennvidde men to forskjellige oppsett med større blender (fire om man regner med IS). Tror ikke akkurat det er noen regel eller mønster de jobber med i forhold til f/4 og 2.8.

Lenke til kommentar
Tanken slo meg idag, da de fleste L objektiver har eksemplarer i f4L og f2.8, men ikke 24-105. Det er noen mange har som et negativt punkt til at de ikke vil kjøpe 24-105. Men vis Canon hadde produsert et f2.8 eksemplar, ville den da lagt 24-70 død? Eller ville den vært så mye dyrere at det ikke kunne sammenlignes?

Synes det var en god tanke du har der :)ett slikt objektiv ville være ideelt til mitt bruk .Har 24 -105 idag .Vurdere å kjøpe 24-70 pga f2.8.

Om det ble større å tyngre , ville det ha lite å si for meg , bare bildekvaliteten var god nok.

Prisen ville nok gått noen tusenlapper opp , men kvalitet koster ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...