Gå til innhold

Leie av serverplass til backup

lockdog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Jeg lurer på om noen her har et godt forslag til hvor jeg kan leie meg serverplass.

Den skal kun brukes til lagring av backup, og vil nok klare meg med 40-50GB.

Sett litt på one.com, som tilbyr 25GB til 40kr/mnd, men lurer på om dette blir litt for lite plass.

Også kikka litt på http://www.servage.net/ , men dette ser nesten for bra ut til å være sant.

Vel, du kan få serverplass hos meg hvis du er interessert da:)

Lenke til kommentar

servage etc av de med usannsynlig høye eller "unlimited" kaster deg ganske raskt på dør bruker du litt av det.

typiske grunnene er at de mener du belaster mysql servern for mye siden de ofte bruker delte, eller på plass då har du gjerne 5000gb mens du ikke får ha filer over 500kb eller ha mer enn 10 000filer som da plutselig reduserer deg til en 5gb faktisk plass.

typiske for slike oversolgte sharedhosting er også at de ganske ofte ikke har særlig bra backup systemer, f.eks hostgator som er ganske stor bruker ikke engang raid noe jeg selv fikk erfare bittert når disken jeg lå på kræsjet og de sendte meg en standardmail med sorry alt du har hos oss er vekke ny konto satt opp innen 48timer med null kompensasjon.

ville gjerne sett etter noen som spesialiserer seg på backuptjenester, en kjapp titt på WebHostingTalk (største hosting forum som er), så fant jeg tilbud fra SaveRestore om 100gb for rundt hundrelappen måneden i raid6(ikke selv testet de)

ellers vil vell stortsett alle store hosts kunne lage deg en pakke akkurat etter ditt plassbehov.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
servage etc av de med usannsynlig høye eller "unlimited" kaster deg ganske raskt på dør bruker du litt av det.

Jeg bruker Servage, og har brukt omtrent 23Gb av plassen, fordelt på noen veldig store filer (350Mb opp til 2,4 Gb) og en del små. I januar ble det lasta ned 3,5 Tb fra sida mi, uten at jeg har fått noen reaksjon på det. Vanlig limit pr. dag er ca. 167 Gb, og sida har mange ganger blitt suspended (bare ut dagen) når limiten er nådd. Jeg har likevel dager der trafikken har vært både 517 og 630 Gb på en dag. Selv om trafikken har vært økende, og er ekstra høy nå, så har jeg nådd 170-200 Gb/dag siden oktober.

Billigere måte å dele store filer (som jeg har rettighetene til, ingen piratvirksomhet altså), har jeg ikke funnet. OK, bittorrent er billigere, men hvis folk slutter a seede, så blir det ikke så effektivt.

Og ja, jeg får masse positive tilbakemeldinger på hvilken fart folk kan laste ned med, så lenge sida er oppe ;)

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Jeg hoster en del hjemmesider, forums og slike ting og kjører RAID5 og backup av server hver natt og dag samt backup av databaser hver time og backup av filer på webområdene hver time. Jeg gjør dette ikke for å tjene penger på dette men jeg synes det er gøy. Og har du rask nok linje så kan du sette opp dette selv også og administrere.Og hold deg langt unna one.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...