Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bassrefleks eller lukket basskasse?

vetlehs

Anbefalte innlegg

Hallo,

Det jeg lurer på er hva som er best av bassrefleks og lukket basskasse... Har karosseritypen noe å si? i så fall skal den stå i en A4 stasjonsvogn.

Har hørt at det har noe å si hva jeg hører på osv, så jeg kan jo nevne at det går mye i rock/metal og techno/dance osv.

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde RF elementer tidlig på 2000 tallet, og jeg kommer aldri til å ha det mer.

Men nok om det.

Siden du har stajonsvogn, så er ikke plass problemer noe du trenger å bekymre deg for. Så da er det egentlig bare å finne ut hva subbene dine trives best i å bygge det. Selv ville jeg valgt lukket (men har selvfølgelig portet nå, skal bytte kasse til sommern, subbene spiller høyt nok uansett), men det er fordi jeg faktisk hører på klassisk musikk.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Jeg hører så og si kun på rock og metall, og gjerne høyt. Jeg har en 12" i lukket kasse. Dette spiller ypperlig etter min mening, og etter en god del finjustering har jeg fått lyden akkurat slik jeg vil ha den i bilen. Bassen er kjapp og har punch, ikke så grautete som enkelte porta kasser jeg har hørt. Så jeg ville iallefall anbefalt lukket kasse.

Det beste hadde uansett vært om du kunne teste begge, fordi det er ikke kun kassetypen som spiller inn.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...