vetlehs Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hallo, Det jeg lurer på er hva som er best av bassrefleks og lukket basskasse... Har karosseritypen noe å si? i så fall skal den stå i en A4 stasjonsvogn. Har hørt at det har noe å si hva jeg hører på osv, så jeg kan jo nevne at det går mye i rock/metal og techno/dance osv. Takk for svar Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det kommer helt ann på elementet du skal bruke, noen spiller "best" i lukket kasse, mens andre trives i refleks kasser, eller annen kasse for den saks skyld Min erfaring, når det gjelder din type musikk, er lukket kasse Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 ok, takk elementene er 2x12" (rockford fosgate for å være nøyaktig) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 RF har flere forskjellige suber, så den informasjonen hjelper lite Ps: har du ikke alt kjøpt elementer, så anbefaler jeg deg å styre unna RF... Det finnes bedre til samme pris, eller rimeligere Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg hadde RF elementer tidlig på 2000 tallet, og jeg kommer aldri til å ha det mer. Men nok om det. Siden du har stajonsvogn, så er ikke plass problemer noe du trenger å bekymre deg for. Så da er det egentlig bare å finne ut hva subbene dine trives best i å bygge det. Selv ville jeg valgt lukket (men har selvfølgelig portet nå, skal bytte kasse til sommern, subbene spiller høyt nok uansett), men det er fordi jeg faktisk hører på klassisk musikk. Endret 22. desember 2008 av Defus Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 RF er ikke det de er nå, slik som de var før. Men som de sier, alt avhenger egentlig på størrelsen av kassa, frekvensområde på subbene, størrelse på eventuell(e) bassport(er), subwoofer(e), osv. Helt urelevant spørsmål,egentlig Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Jeg hører så og si kun på rock og metall, og gjerne høyt. Jeg har en 12" i lukket kasse. Dette spiller ypperlig etter min mening, og etter en god del finjustering har jeg fått lyden akkurat slik jeg vil ha den i bilen. Bassen er kjapp og har punch, ikke så grautete som enkelte porta kasser jeg har hørt. Så jeg ville iallefall anbefalt lukket kasse. Det beste hadde uansett vært om du kunne teste begge, fordi det er ikke kun kassetypen som spiller inn. Endret 26. desember 2008 av Brian Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Portet kasse gir som regel grautede bass, men spiller høyere, og dypere enn lukkete konstruksjoner. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Og større biler er som regel mye kjappere enn mindre biler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå