mrhw Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei. Har prøvd flere forskjellige gps`er nå, men veien jeg bor i finnes ikke der. Ja, jeg bor på landet. Jeg bor langs en "hovedvei", hvor stikkveiene finnes på gps`n, men ikke hovedveien jeg bor på. Hvorfor er det slik. Den har jo tydelig et navn? Har ikke troa på at jeg kan ringe noen å fikse dette , bare nyskjerrig. Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du kan jo fortelle hva veien heter så kan vi andre prøve å finne veien....man vet jo aldri Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Åsvegen, Nannestad kommune. Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg klarte desverre ikke finne gaten din. Skal prøve å merke meg andre veier som ikke finnes, kanskje det kan ha noe med at gaten begynner på "Å" Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Fant noen deler av Åsvegen med min TomTom 920. Tar meg friheten til å redigere vei navnet. Skal sende det opp via MapShare nå, så det skal bli mulig for andre TomTom brukere å finne den der veien nå (etter at de har koblet seg opp mot Home og lastet ned endringen). Hvilken GPS brukte du da du lette etter veien? Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Fant noen deler av Åsvegen med min TomTom 920.Tar meg friheten til å redigere vei navnet. Skal sende det opp via MapShare nå, så det skal bli mulig for andre TomTom brukere å finne den der veien nå (etter at de har koblet seg opp mot Home og lastet ned endringen). Hvilken GPS brukte du da du lette etter veien? Kult. Hva mener du med å redigere navnet? Jeg har prøvd med med min nokia E90, en tomtom og en garmin. Vet ikke helt navnet på de. (ikke mine). Skal kjøpe gps straks. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Det er vel bare TomTom som har den funksjonen. Den kalles MapShare. Mulig det er bare GO serien som har den også (litt usikker) Utrolig snedig, ja. Du kan foreta lette forandringer (bytte fartsgrense, vei navn/gate navn+ litt til). Disse endringene blir delt med andre brukere (om du vil) og vises på kartet med en gang. Tyngre endringe, som runkjøring og nye veier, blir sendt til TomTom. Disse endringene kommer ikke før TomTom har sett på det, og du har kjøpt nytt kart (etter at TomTom/TeleAtlas har endret endingen) Endret 21. desember 2008 av Tor Haakon Lenke til kommentar
gas62 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er vel bare TomTom som har den funksjonen.Den kalles MapShare. Mulig det er bare GO serien som har den også (litt usikker) Utrolig snedig, ja. Du kan foreta lette forandringer (bytte fartsgrense, vei navn/gate navn+ litt til). Disse endringene blir delt med andre brukere (om du vil) og vises på kartet med en gang. Tyngre endringe, som runkjøring og nye veier, blir sendt til TomTom. Disse endringene kommer ikke før TomTom har sett på det, og du har kjøpt nytt kart (etter at TomTom/TeleAtlas har endret endingen) Et alternative er bidra med mapping selv i OpenStreetMap-prosjektet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Her kan man melde slike ting inn til Navteq som er en av de store leverandørene av GPS-kart. http://mapreporter.navteq.com/dur-web-exte...amp;language=en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå