mrhw Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei. Jeg pusser for tiden opp et hus, og har nå funnet ut at det det er svært dårlig internettforbindelse her. (Nannestad kommune). Jeg er siste huset på strekket fra sentralen, og Telenor kan tilby 700mbs til meg. Dette er jeg ikke veldig fornøyd med, men det er vel slik det er. Har jeg noen andre muligheter som kan gi meg høyere hastighet. Tenker muligens å prøve ice. De skal visst ha grei dekning her, men det er jo ikke sikkert kanskje... Min svoger, som bor ca 1 km unna, har høyere hastig het. Fra telenor det også, men jeg tror han er koplet til en annen sentral som har kommet opp i nyere tid. Den sentralen er bare 2 km fra meg, men telenor gidder vel ikke å forandre strekk fra hus til hus for å kople meg dit.. Noen tips. Har hørt litt om fiber etc uten napp. Det skal vel være ganske stor pågang fra naboer etc før tilbydere gidder bygge ut? Takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hvis lav ping er viktigst for deg så foreslår jeg ADSL. Sjekk om Nextgentel kan levere ADSL2+ langdistanse hos deg. Ellers kan du sjekke med en mobiltelefon om du får inn 3G der du bor. I såfall er det dette som vil gi deg høyest hastighet i tiden som kommer. ICE er veldig variabel både på hastighet og når det gjelder stabilitet på utstyr. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Er litt i samme båt som deg... Hva er linjelengden på telefonlinjen din siden du kun kan få 700kbs? Sjekk her: http://metro.telenor.no/kapaksinfo (bruker/passord står på siden, velg "digital ethernet" når du søker for å få opp linjelengde). Noen som har peiling på hvilken ping en kan forvente med 3G/HSDPA? Endret 19. desember 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Er litt i samme båt som deg... Hva er linjelengden på telefonlinjen din siden du kun kan få 700kbs? Sjekk her: http://metro.telenor.no/kapaksinfo (bruker/passord står på siden, velg "digital ethernet" når du søker for å få opp linjelengde). Noen som har peiling på hvilken ping en kan forvente med 3G/HSDPA? Gjør som du sier, men vet ikke hva info betyr. Jeg vet ikke hva mitt nye tlf nr er, men søkte på naboens (som er nest siste hus på strekket fra sentralen) AKTIV LINJE: Resultat av validering: (12) Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen med utvidet leveringstid. Forhold: Digital Ethernet kan bestilles på den forespurte linjen. Det må også utføre et søk på det andre punktets adresse eller nummer. Merknader: Digital Ethernet er et punkt til punkt samband. Du må derfor også utføre et søk basert på det andre punktets adresse eller nummer. Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. Total linjelengde inkludert inntak: 5229 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm Fabrikat på utstyr: Ukjent Mulig produktklasse: 64-320 1 par NY LINJE: Resultat av validering: (445) SØK ETTER NYE LINJER MÅTTE AVBRYTES Årsak: Kundeadressens nærmeste fordeler har ikke angivelse av teknologiområde for produktet. Vanligivs fordi fordeleren befinner seg for langt unna DSLAM tilknytningspunkt, eller fordi fordeleren mangler angivelse av annen årsak. Forholdet må undersøkes av Telenor kundeleveranse. Det er en annen sentral nærmere der jeg bor, men den har kommet opp for bare 1 år siden tror jeg, så jeg er ikke på den. Hva skal til for å komme seg på den. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det er en annen sentral nærmere der jeg bor, men den har kommet opp for bare 1 år siden tror jeg, så jeg er ikke på den. Hva skal til for å komme seg på den. Det som skal til er at Telenor ser seg økonomisk tjent med å koble deg om og at det er praktisk mulig. Slik det er nå med over 5 km linjelengde så vil du nok ikke oppleve noen kjempehastighet, du får høre med Telenor men lite sannsynlig de kommer til å koble deg om uten videre. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Noen som har peiling på hvilken ping en kan forvente med 3G/HSDPA? Jeg får typisk 1-400ms på 460kbit via 3G når jeg er noen hundre meter i luftlinje fra senderen. Ikke særlig å rope hurra for. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) 1-400ms var da et særdeles presist anslag Men regner med du bor i oslo siden du jobber for hw.no, er vel antagelig mer trøkk på mobilnettet der enn hvor jeg skal flytte. Sitter og leser om denne trådløse løsningen - familien vil få fibernett snart, og det er bare 3km i luftlinje unna huset jeg skal bygge. Men denne løsningen trenger vel direkte sikt og det er jeg redd jeg ikke får... Endret 21. desember 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Når jeg tester det sitter jeg på Jæren, og der er det neppe mye trafikk. Sitter på 3G igjen i morgen kveld/tirsdag og kan gi et bedre anslag da. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis NGT har sentral så er vel langdistanse linjen de har beste alternativ. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har stødig 200 ms i WoW med netcom mobilt bredbånd (midt i trondheim) Dog får tydelige ping spikes når jeg snakker på ventrilo, som går over med en gang jeg slutter og snakke Det går helt fint å spille MMOs med denne pingen i alle fall, fikk jo ingen deaths i naxx achievmenten i går så det er i alle fall ikke MEG det står på Jeg vet ikke hvor senderne er, men vi bor i en skråning ikke langt unna tyholt tårnet (ca 1 km luftlinje), dog ikke i syne av det Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Sitter på 160ms på jæren, når jeg dog testet 15 minutter utenfor Kr.sand hadde jeg 1200ms, mot 220ms i Kr.sand sentrum og 270ms i Drammen sentrum. Så det er litt variasjoner. Men godt mulig den drøyeste ikke var 3G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå