Shape1987 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Lastet ned på nytt, nøyaktig like stor... hvor finner jeg checksum? Kan det være noe annet? gidder ikke brenne masse cder på gøy.. PS.. er ikke noob, selv om jeg er ny på Linux.. Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Checksummen er eneste måte å vite om det er problemet eller ikke på. Det er et verktøy på plata som lar deg skjekke dette "verify disc" elns Men dette har jeg som sagt gjort, den fant feil, men når jeg laster ned og isoen er like stor... checksum vet jeg ikke hvor jeg finner..? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Beklager, jeg som ikke følger helt med. Det finnes flere måter å finne MD5 checksummen på filen du har lastet ned på. WinRAR har den muligheten mener jeg å huske, og enkelte brenneprogrammer har det. Denne verdien skal samsvare med den oppgitte MD5summen for filen, som er en av de to under (gitt at det er desktop varianten du har lastet ned). f9cdb7e9ad85263dde17f8fc81a6305b *ubuntu-8.10-desktop-amd64.iso 24ea1163ea6c9f5dae77de8c49ee7c03 *ubuntu-8.10-desktop-i386.iso EDIT: eller du kan bruke programmer som dette: http://www.md5summer.org/ Endret 21. desember 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Lastet ned på nytt, nøyaktig like stor... hvor finner jeg checksum?Kan det være noe annet? gidder ikke brenne masse cder på gøy.. Virker sikkert lel så, vis du ikke torrenter er det ikke noe problem. Vis du torrenter er det altid en liten sjanse men pytt pytt da, ikke stor den heller. Alt av distroer jeg har torrenta virker perfekt. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det «koster» da tilnærmet ingenting å gjøre en hash-sjekk av imaget før man brenner, så hvorfor gamble ved å ikke gjøre det? Min mening er at det er like greit å lære seg først som sist, så slipper man å lure. Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Checksum er korrekt, CDn selv finner feil... ? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 https://help.ubuntu.com/6.10/ubuntu/install...i386/index.html Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Checksum er korrekt, CDn selv finner feil... ? Da er nedlastningen god, men brenninga går feil. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Checksum er korrekt, CDn selv finner feil... ? Program du bruker til å brenne da? Min erfaring: *Alcohol 120% greide jobben feilfri *Nero 8 greide ikke å brenne *Imagemaster klarte alt feilfritt *CDburnerXP greide ikke å brenne *Isomaster styrte jeg unna siden den var elendig sist gang eg prøvde den *og noen andre som ikke virka Siden alcohol 120% var trial, endte eg opp med Imagemaster som fortsatt ikke har svikta meg(har heller ikke oppdatert da siden da, sitter med 1.0.0.1 og nyeste er 1.0.0.9). Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har brukt CDburnerXP på 3 CDer, nå har jeg også brukt Alcohol120.. feil i 5 filer.... Siden min PC begynte å tulle sitter jeg nå på dama sin, som kun hadde crappy brenneprog. har lastet ned nye av alle programmer... Aldri opplevd sånt før... 15 år med dataerfaring (halve livet), inkl. jobbet en stund i databutikk/verksted.. men så godt som ingenting med Linux.. Linux sårbar på sånt? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Linux sårbar på sånt? Nei, en feilbrenning er en feilbrenning Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Evt vist du laster ned cd iso å brenner det på dvd plate, uten å merke av for at du skal brenne på dvd plate. så vil det ikke funke . nå vet jeg ikke om du har gjort det slik men bare et tips av egen erfaring Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Nei, en feilbrenning er en feilbrenning Rart at det ikke har vært noe stort problem hittil, flere år siden jeg hadde feilbrenninger.. men mulig brenneren i den bærbare til dama som er dårlig da.. Evt vist du laster ned cd iso å brenner det på dvd plate, uten å merke av for at du skal brenne på dvd plate. så vil det ikke funke . nå vet jeg ikke om du har gjort det slik men bare et tips av egen erfaring Har, som du kan lese av mine forrige innlegg, gjort dette rett Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 (endret) Fikk nå verifisert en brenning med perfekt resultat, samme skjer, begynner å lure på om Ubuntu ikke klarer skjermkortet helt, er det en mulighet? (den funker på den bærbare til dama.. i teste-modus..) Endret 28. desember 2008 av Shape1987 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Prøv dette: Når du har startet opp fra CD'en og skal velge hva du vil starte med, trykk F4 og velg Safe Graphics Mode. Dette kan hjelpe da denne driveren støtter omtrent alle kort som er laget de siste 10 årene. Lykke til. atlef. Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ser ut som jeg kommer et lite hakk videre med sikker grafikk modus, men det som er enda mer merksnodig er at den bærbare leser CDene som feilfri, mens min stasjonære leser dem med feil, min nyeste NEC-brenner leser med 5 feil, mens en eldre Pioneer "slot-in" leser med 1 feil... Vurderer å oppgradere HK, CPU, evt. RAM og Skjermkort har idag 1 stk IDE kontroller, 1 stk lydkort, 1 stk firewire, 1stk nettkort skjermkort er AGP.. regner med nettkort og lydkort faller inn i HK da.. Har kjørt 3 HDD og 4 CD/DVD, trenger å fremdeles bruke HDDene og 3 CD/DVDer.. Skulle hatt et HK som passer i samme kabinett som dette da: http://www.ciao.co.uk/AOpen_AX45_533_U2__5410265 Tips til en grei oppgradering for Ubuntu-bruk? feks dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323785 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=400647 Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Takk for fine svar alle sammen Har hatt litt nettproblemer, så har ikke fått svart på innleggene deres. Men installasjonen gikk som smurt Tror ikke Ubuntu er et system jeg kommer til å bruke, kommer nok til å gå tilbake til windows, men jeg gir det litt tid, vil teste det ut litt Takk for hjelpa alle sammen Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Flott at trådstarter fikk ting til å virke! Men jeg er overrasket over at Wubi ikke er nevnt i denne tråden. Det er jo perfekt for folk som vill ha dualboot, og vil prøve ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå