o0 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det skjer ofte i Norge at folk kaller barna sine "dumme" navn som kan føre til at de blir plaget av folk hele livet, f. eks. enkelte dobbeltnavn. Men foreldrene syns kanskje at det er fine navn, eller de er oppkalt etter besteforelde eller noe. Det er ikke bare barn som er nådeløse og slemme mot hverandre Jeg har selv opplevd å stå i gangen hos en kompis når jeg var liten mens han sa "Jeg går ned til 'dobbeltnavn'" og foreldrene begynte å skrattle mens jeg hørte på og så sa de "haha heter han virkelig det"? Men jeg er bryr meg ikke så mye og ler av det hele selv. Hmm mangler litt komma og sånn tror jeg så trekk pusten Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Saken her er at det er akkurat den typen personer som påstår at barnet vil få problemer som gir ett barn med det navnet problemer. Snakker ikke om samme personer men om personer med samme holdninger. Slikt kalles en selvoppfyllendes profeti, man forutser noe og er nesten selv skyld i man får rett. Neida, det går an å observere at holdningene er der uten å bidra til dem. Man kan til og med kjempe mot dem, uten å nødvendigvis mene det er greit å hive barn inn i mdten av kampen. For å si det på en annen måte: Om de selv hadde byttet navn til Adolf Hitler og Aryan Nation, så gjerne for meg. De ville fått mye pes, men de har nå valgt det selv. I denne saken er det imidlertid noen som har presset sine radikale holdninger på uskyldige barn, og det er ikke greit. Man vet som ett faktum at det er stor sjanse å bli ranet/angrepet av pirater utenfor østkysten av Afrika. Etter din teori vil alle som seiler forbi der være selv skyldig i at de blir ranet, skjønner du at en slik tankegang blir feil? Nei, men alle skipsredere som, vel vitende, tvinger sitt mannskap inn i området, uten å fortelle dem at det er pirater der, og uten å gi dem noe å forsvare seg med, er skyldige til tusen. Ser du forskjellen? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Er det bare meg eller er det en viss korrelasjon mellom åpenbart xenofobiske mennesker her på forumet og forsvar av navn som "aryan nation" og "Adolf Hitler" i en familie som forherliger nazisme? Korrelasjon, samvariasjon, er i statistikk og sannsynlighetsregning et mål på styrken og retningen på den lineære avhengigheten mellom to variabler. Empirisk observert samvariasjon en nødvendig men ikke tilstrekkelig forutsetning for å avdekke om det er kausalitet (dvs. at en variabel forårsaker en annen). Xenofobi er betegnelsen på angst for alt som er fremmed og utenlandsk. Xenofobi blir ofte brukt for å beskrive en frykt eller fremmedhat mot det ukjente. Rasisme kan sies å være en form for xenofobi. Xenofobi tegner en tro om at mennesket, stedet og skikkene innehar mytisk ukjente verdier man ikke kan forholde seg til. Kjønnsdiskriminering kan ikke betegnes som xenofobisk i noen generell forstand, selv om det selvsagt at enkeltmennesker kan oppføre seg litt utover hva man kan forvente av følelsesmessige eller institusjonaliserte reaksjoner. Nei, ingen sammenheng. Endret 20. desember 2008 av roberteh Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 nice, denne var fin, ungen heter ikke bare Adolf Hitler, han heter jo Adolf H Campbell. navnet i seg selv er ufarlig, men det er hva folk gjør det til som er farlig. jeg siterer hva disse "nazistene" sier i følge vg Foreldrene til Adolf Hitler nekter imidlertid at sønnen oppdras i navnefarens ånd, og viser til at det i forbindelse med sønnens bursdag ble arrangert barneselskap med en flerkulturell gjesteliste. - Hvis vi var så rasistiske, hadde vi da latt disse barna komme inn i vårt hjem, spør Heath. Grunnen til at sønnen har blitt oppkalt etter en av verdenshistoriens verste folkemordere, er enkelt og greit at foreldrene likte navnet, og at det, ikke overraskende nok, er et navn få andre har. La oss si han vokser opp med og henger med svarte folk. Det går fint, det bryr jeg meg egentlig ikke om. Det er hans valg, sier faren Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Han fyren der er reinspikka American White Trash. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er det bare meg eller er det en viss korrelasjon mellom åpenbart xenofobiske mennesker her på forumet og forsvar av navn som "aryan nation" og "Adolf Hitler" i en familie som forherliger nazisme? Korrelasjon, samvariasjon, er i statistikk og sannsynlighetsregning et mål på styrken og retningen på den lineære avhengigheten mellom to variabler. Empirisk observert samvariasjon en nødvendig men ikke tilstrekkelig forutsetning for å avdekke om det er kausalitet (dvs. at en variabel forårsaker en annen). Xenofobi er betegnelsen på angst for alt som er fremmed og utenlandsk. Xenofobi blir ofte brukt for å beskrive en frykt eller fremmedhat mot det ukjente. Rasisme kan sies å være en form for xenofobi. Xenofobi tegner en tro om at mennesket, stedet og skikkene innehar mytisk ukjente verdier man ikke kan forholde seg til. Kjønnsdiskriminering kan ikke betegnes som xenofobisk i noen generell forstand, selv om det selvsagt at enkeltmennesker kan oppføre seg litt utover hva man kan forvente av følelsesmessige eller institusjonaliserte reaksjoner. Nei, ingen sammenheng. Joda, jeg ser en klar korrelasjon mellom xenofobiske debattanter her og deres holdning i saken. Ole_marius. Er navnet Aryan Nation også ufarlig? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er det bare meg eller er det en viss korrelasjon mellom åpenbart xenofobiske mennesker her på forumet og forsvar av navn som "aryan nation" og "Adolf Hitler" i en familie som forherliger nazisme? Korrelasjon, samvariasjon, er i statistikk og sannsynlighetsregning et mål på styrken og retningen på den lineære avhengigheten mellom to variabler. Empirisk observert samvariasjon en nødvendig men ikke tilstrekkelig forutsetning for å avdekke om det er kausalitet (dvs. at en variabel forårsaker en annen). Xenofobi er betegnelsen på angst for alt som er fremmed og utenlandsk. Xenofobi blir ofte brukt for å beskrive en frykt eller fremmedhat mot det ukjente. Rasisme kan sies å være en form for xenofobi. Xenofobi tegner en tro om at mennesket, stedet og skikkene innehar mytisk ukjente verdier man ikke kan forholde seg til. Kjønnsdiskriminering kan ikke betegnes som xenofobisk i noen generell forstand, selv om det selvsagt at enkeltmennesker kan oppføre seg litt utover hva man kan forvente av følelsesmessige eller institusjonaliserte reaksjoner. Nei, ingen sammenheng. Joda, jeg ser en klar korrelasjon mellom xenofobiske debattanter her og deres holdning i saken. Ole_marius. Er navnet Aryan Nation også ufarlig? jepp, hakke en eneste anelse hva eller hvem det er Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Vel, da burde du sette deg inn i slik før du uttaler deg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Vil vel ikke si det slik. Tvertimot så handler det om å være realistisk, dvs. kunnskapen om at unger ofte er nådeløse og slemme mot hverandre. At foreldre vil sine barn så vondt som i denne saken, er ganske ufattelig. Er vel litt sannhet i at "de virkelig gale", ikke er de som sitter innesperret på galehuset" Det med barn er at de i mesteparten av tilfellene der de mobber andre først bestemmer seg for hvem de skal mobbe, deretter finner de ut hva vedkommede skal mobbes for. Derfor skulle ikke Adolf Hitler ha en mye større sjanse for å bli mobbet enn hvem som helst annet barn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Joda, jeg ser en klar korrelasjon mellom xenofobiske debattanter her og deres holdning i saken. At debattanter på forumet og/eller i tråden innehar slike holdinger, er vel egentlig kun en grunnløs påstand. Selv har jeg ikke merket noe til slike holdninger i tråden. Det jeg har merket er at enkelte er uenig i påstandene om at disse er onde nazister. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hakekorset kan bety mye, det har det gjort både før og etter Hitlers tid. http://no.wikipedia.org/wiki/Hakekors Enkelte mennesker burde fratas retten til å oppdra barn. Og nei; barnet er ikke nazist - foreldrene er det. Men barnet vil med 97% sannsynlighet bli det. Med hvilken sikkerhet kan du komme med en slik påstand? Det er like tåpelig som å påstå at man blir vitenskapsmann hvis man heter Albert. Hvis du er sønn av to forskere som kaller deg opp etter Einstein, er det ganske sannsynlig at du blir rasjonalist, ja. Hvilket navn du bærer er uvesentlig for den faktoren. Hvis du er sønn av to forskere er det sannsynlig at du blir rasjonalist uavhengig av om navnet ditt er Einstein. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det med barn er at de i mesteparten av tilfellene der de mobber andre først bestemmer seg for hvem de skal mobbe, deretter finner de ut hva vedkommede skal mobbes for. Derfor skulle ikke Adolf Hitler ha en mye større sjanse for å bli mobbet enn hvem som helst annet barn. Og hvordan bestemmer de seg for hvem som skal mobbes? Det er vel ikke helt tilfeldig, er det vel? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hakekorset kan bety mye, det har det gjort både før og etter Hitlers tid. Det er vel bare tilfeldig at det brukes som dekorasjon i samme hus, og på bilene, til en familie som har kalt barna sine Adolf Hitler og Aryan Nation? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Som uttalt tidligere er min mening om dette parret irrelevant. Det blir kun synsing og antagelser da dette ikke er dokumentert. At noen liker og pynte stua med hakekors og bisarr kunst gjør de ikke til nazister. Oppførselen er på kanten og kan sammenlignes med mange trekk fra nazistiske grupperinger, men problemet oppstår da faren selv uttaler at han ikke er nazist og at han lar sønnen (lille Adolf) invitere barn med annen etnisk opprinnelse i bursdagen sin. Lar tvilen komme vedkommende til gode. Men når en irakisk innvandrer, etter å ha bodd i Norge i 18 år og hatt statsborgerskap i 10, dreper en tilfeldig kvinne i Bodø, så er han en "asylbombe"... Just saying Endret 20. desember 2008 av rikspøbel Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 mens nu vi er inne på hakekorset skulle jeg friske litt på min hukommelse om dette symbolet, viste fra før at hakekorset er et flere tusen år gammelt symbol på solen i noen kulturer. det jeg derimot ikke viste var at dette symbolet er et gammelt lykke tegn i kina og meditasjons symbol i hinduismen. dere kan lese mer om hakekorset her men det jeg lurer på er hvordan og hvorfor Hitler brukte dette tegnet... tipper om han hadde brukt røde-kors tegnet hadde sikkert dette tegner vært like mye negativt laddet som hakekorset Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Men når en irakisk innvandrer, etter å ha bodd i Norge i 18 år og hatt statsborgerskap i 10, dreper en tilfeldig kvinne i Bodø, så er han en "asylbombe"... Just saying Jeg vil oppfordre til å slutte å ta synspunkter og meninger ut at sin opprinnelige kontekst for å bruke det i totalt forskjellige tråder og debatter. Dette er dårlig debatt skikk og meget usaklig. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg var ikke klar over at det var en relevant sammenheng jeg burde tatt med, men hvis du mener det får du gjerne påpeke hva som blir feilrepresentert. Men jeg ser ikke noe galt i å ta synspunkter fra andre tråder for å skape et helhetlig bilde. Eller mener du at du båre står for det du sier innenfor hver tråd? Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Lykke til i arbeidslivet! Ingen vil ansette en som heter Adolf Hitler. Samme hvor flink han er. Det samme gjelder søsteren hans også, Aryan nation. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Fjernet noen innlegg som gikk over streken. Hold dere saklig til tema og ikke gå løs på hverandre. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM. Lenke til kommentar
Europa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ingenting galt med solkorset i utgangspunktet, men dette kuksugerparet bruker det kun fordi de sympatiserer med nazistene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå