Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn i bilen(renault laguna)

Izor

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kommet hjem fra militæret, bilen min har derfor stått i ro i omlag 5 uker. Når jeg skulle åpne bilen her omdagen, ville denne ikke åpne seg. Har hatt dette problemet før, og antar derfor at batteriet er utladet. Jeg bruker en knapp på nøkkelknipet til å åpne bilen med, har også prøvd å åpne manuelt med nøkkel. Det som skjer da er at låsesylinderen snurrer rundt.

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få åpnet bilen min? Det er snakk om en 94 mod renault laguna

Endret av Izor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen hjem du også ;)

Nederst på førervinduet, sitter det ei gummilist. Ta av den, og se nedi med lommelykt. Forhåpentligvis ser du en liten hake. Ta en ståltråd, og prøv deg frem.

Alternativt kan du ringe politiet, falken eller naf.

Beste julehilsner,

ABC troppen på Skjold.

Lenke til kommentar
Velkommen hjem du også ;)

Nederst på førervinduet, sitter det ei gummilist. Ta av den, og se nedi med lommelykt. Forhåpentligvis ser du en liten hake. Ta en ståltråd, og prøv deg frem.

Alternativt kan du ringe politiet, falken eller naf.

Beste julehilsner,

ABC troppen på Skjold.

Takk for det, er endelig ferdig oppe i kalde nord:P

Sitter denne listen godt fast, og vil jeg ødelegge den når jeg tar den av?

Vet du hvor mye det vil koste meg, vis jeg ringer politiet etc.?

Lenke til kommentar

Noen som har vært inni bilen din siden du har vært borte? Nå vet jeg ikke helt om dette er tilfelle om batteriet er tomt, men..

Kjenner til to tilfeller av denne bilen der vedkommende ikke får låst opp bilen med motsatt måte av hva bilen var låst med. Hvis bilen var låst med knapp, så gikk ikke den opp igjen med nøkkel og omvendt. Men du sa vel at du prøvde begge?

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at det virker som alle :wow: låsesylinderne på bilen er ødelagt. For når jeg prøver å låse opp bilen med nøkkel, snurrer bare låsesylinderen engang rundt. Vet ikke om de faktisk er ødelagte eller om det bare er gjort sånn på bilen min..

Leifs :p

Endret av Izor
Lenke til kommentar

At låsesylindrene bare går rundt på den bilen betyr at det er noe som blokkerer låsen, ikke at de er ødelagt. Det er bare en form for "bypass". Sansynligvis er de frosset fast. Får du de tint vil de med en gang ta tak i låsen istedet for å bare gå rundt.

Lenke til kommentar

Tror ikke at låsene har frosset fast, for da jeg hadde dette problemet sist var i mai. Har prøvd alle dørene ja. Skal prøve det gummilist trikset, så får vi se..

Kommer vidre fra bagasjerommet ja, men får ikke opp den heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...