Berzerk74 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei, Jeg har problem med bil, den vil ikke dra skikkelig. Dvs den får problem når turtallet kommer over 2000 (før var det 3000) og bilen bråker noe voldsomt når en kommer over dette turtallet og begynner å fuske. Noen som har en annelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hva mener du egentlig? Øker turtallet bare mer uten at den drar noe særlig? I så fall er det slitt clutch. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Hva mener du egentlig? Øker turtallet bare mer uten at den drar noe særlig? I så fall er det slitt clutch. Ja, på en måte. Visst jeg gir mer gass (øker turtallet over 2000) så mister jeg all effekten og bilen bråker voldsomt. Før kunne jeg ha et turtall på ca 3000, før bilen begynte å fuske (og høres ut som en kråke). Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Skjer det samme når den ikke er i gir/clutchen er inne? Hvis det kun skjer når clutchen er ute er det slitt clutch, da må platene byttes. Ellers anbefaler jeg å spør på motordelen av www.bimmers.no , der er det mange mer med peiling på BMW. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Skjer det samme når den ikke er i gir/clutchen er inne? Hvis det kun skjer når clutchen er ute er det slitt clutch, da må platene byttes. Ellers anbefaler jeg å spør på motordelen av www.bimmers.no , der er det mange mer med peiling på BMW. Det skjer uansett om clutchen er inn eller ute. Takk for tipset, skal se der. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Om det fortsatt ikke bedres når den er fri så kan jeg ikke tenke meg at det skulle være clutchen, men det bare falt meg inn at clutchen kunne begynne å glippe ved 3000RPM da det er bra med moment der, og etterhvert som den ble mer slitt begynne å glippe ved 2000RPM. Kan være et tenningsbasert problem du har. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Om det fortsatt ikke bedres når den er fri så kan jeg ikke tenke meg at det skulle være clutchen, men det bare falt meg inn at clutchen kunne begynne å glippe ved 3000RPM da det er bra med moment der, og etterhvert som den ble mer slitt begynne å glippe ved 2000RPM. Kan være et tenningsbasert problem du har. Når jeg ruser motoren, så skjer det samme som når jeg kjører. Alt høres fint ut opp til og med ca 2000 omdreininger, men deretter bråker det noe jæv... og det er som å kjøre uten eksosanlegg!!! Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg vil tro du enten har dårlige tennplugger, eller en eller flere defekte coiler (mest trolig sistnevnte). Evt. en kombinasjon På den sylinderen(-ene) som ikke tenner vil bensinen havne i eksosen og antennes der, noe som vil gi støy. Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg vil tro du enten har dårlige tennplugger, eller en eller flere defekte coiler (mest trolig sistnevnte). Evt. en kombinasjon På den sylinderen(-ene) som ikke tenner vil bensinen havne i eksosen og antennes der, noe som vil gi støy. Vet du/dere hva en slik reperasjon vil komme på dersom det er defekte coiler? Hadde egentlig tenkt å selge bilen, men så skjedde dette og nå er det jo ikke så lett å få solgt den. Hvor mye tror dere jeg får for den slik som den er nå? Den er kjørt litt over 200 000 km, litt rust på dørene og en pyntelist, men ellers ganske fin (nesten strøken inni). Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Tja, defekt coil er vel vanligvis billig, men hva det koster til BMW vet jeg ikke.. Men skal være under 1000-lappen mener jeg på. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ca 1000 kr pr coil hos GS Bildeler Du bytter jo ikke alle, kun den/de som er defekte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå