Nightwish Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Hei, har fått et problem med min brors bærbare Acer Aspire 5101 AWLMi. Etter at Windows XP laster med logoen osv. går det en stund og får da bluescreen.(sjekk vedlegg) Får samme feilen hvis jeg starter i sikkermodus. Noen som har noen gode råd om hvordan dette kan fikses uten og formatere? Mvh. Endret 19. desember 2008 av Nightwish Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) har du/han skiftet hardware nylig? Har du en XP-cd tilgjengelig kan du prøve denne. Putt den inn, boot fra den og velg "repair" Det vil da starte en cmd-lookalike greie hvor du kan skrive kommandoer. Du kan starte med og skrive "fixboot" (evt "fixmbr") Anbefaler deg å ta backup av evt. data du må ha fra disken før du prøver dette tho, siden dette KAN forverre problemet. Endret 19. desember 2008 av ro0bin Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 as 5100 serien må det gjøres noe rework på. Ta kontakt med Acer så må du nok sende inn maskinen til tranby. Har selv fått inn 3-4 stk i 5100 serien i løpet av 2 dager på jobb. På noen av dem bytter de hovedkortet, men på andre så gjør de noe med chassiet (tror jeg). De forklarte det ikke så godt for meg, fikk beskjed om at det var noe dem skulle gjøre der inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå