Gå til innhold

Morrorwind?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurkat startet spillet, funker forresten overaskende bra med 9700 pro!! brukte 42gf pv 3.3 ns før, grafikken var imponerte meg lite og spillet lugget, men med 9700pro ble det sinnsykt bra, god dybde, klare linjer.

men tilbake til poenget jeg har spillet det litt, blir fort frustrert pga uendlig info om alt mulig man ikke trenger, oppdragne har blitt en grøt, jeg er rpg fan som har runnet alt fra eye of the beholder 1-2-3 til dagens never winter night, bg, ic osv, så det er ikke det at jeg ikke liker "typen spill"

Er din erfaring at det var kjedelig til å begynne med, er det hvert all tiden det tar evnt hvor lang tid tat det om du er erfaren rpgèr og komme i gang (skape en person det står respekt av)????

Til slutt, hvor er ruinene man skall finne en liten boks (dette er før man får info om det første oppdraget), har tatt mange små oppdrag men finner ikke den j.... plassen. Regner med at mange kommer til å komentere det, er ikke du erfaren osv+ jo men jeg er j..... kort i hue.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke sansen for rpg spill i det hele tatt før jeg testet Morrowind. Og ja jeg hadde og oppfattningen av at det var litt kjedelig til å begynne med. Men det skyldes mest at jeg ikke skjønte helt hvordan jeg skulle gjøre ting(hvilken armor,sverd osv). Når jeg først kom igang ble jeg helt hekta. Så det er absolutt verdt tiden det tar å komme igang.

For å komme til ruinen hvor du finner Dweemer Puzzlebox går du ut av Balmora(som er nærmeste by) og mot fortet som ligger rett utenfor Balmora(er det Buckmoth?). Det går en vei til venstre for dette og den har en avstikker til høyre, som går opp på siden av fortet. Gå over en bro hvor du møter en slem fyr så er du i ruinene.

Lenke til kommentar

Jeg spiller det meste og liker RPGer så lenge de ikke har for mye D&D i seg (blir for avansert for min interesse.. Icewind Dale f.eks). Spillte Morrowind en stund, syntes ikke det ble moro før jeg hentet ned noen plugins av grei kvalitet (de med mer quests). Fant dem her: http://www.morrowindfiles.com/

Anyway, nå spillte ikke jeg særlig langt, men det virker som majoriteten av oppdraga i Morrowind går ut på å gå til punkt A for å hente noe og så gå til Punkt B for å få belønning. Og innimellom får man "gå til punkt A og drep og returner" oppdrag. ..med andre ord: Jeg gikk lei av å tusle fram og tilbake hele tiden.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

Lurer også på hvike type du får mest igjen for å spille?, utviklingen av personen, foregår den viktisge "level gain" ved å kjøpe trening på guilds, eller er det rå kamp som du får mest igjen for(trenger litt hjelp for å komme i gang, finner spillet vanskelig i starten).

Lenke til kommentar

Det virkelig koselige med Morrowind er at spillet er så fritt at det blir akkurat hva du gjør det til. Husk å Lage en god character i begynnelsen, og rollespill ut i fra hva denne characterens personlighet. Er han en ond Mage som dreper hver person som sier noe slemt til hanhar en negativ holding imot han, en barbar som er så kritisk til det overnaturlige at han ikke bruker magi, en munk som ikke skader andre vesener, eller en Knight som kjemper seg opp i gradene til Imperial Legionen, og somi tillegg har et drikkeproblem og går berserk hver gang han er på byen. Hvis du har lyst på en character du vil skal ha utfordringer etter level tyve, så må du rollespille og tenke hva characteren din ville gjort, og ikke hva du ville gjort.

Jeg og en kamerat har brukt hundrevis av timer på dette spillet, og utviklet tre charactere. Den første var en "Powerplayer" character, som fort ble ble kjedelig på grunn av at han gjorde alt på den letteste måten. De to neste ble rollespilt og derfor varte gleden og utfordringen mye lenger. Felles for alle tre characterne er atde aldri brukte trening for å levle, kun for å forbedre de dårligste skillene til et brukbart nivå. Hvis du powerlevler ved å bruke trainere, vil gleden av å spille i den kjekkeste perioden, level 5-19, falle bort, og dermed og mye av vitsen med å spille. Så prøv å levle opp ved å kjempe eller prøve, istedenfor å trene.

I Morrowind, så er skillsystemet slik at du får xp for hver slag du gir, hvert slag du tar i mot/blokkerer, hvert vellykedeøvelse osv. derfor vil ikke store monstre gi deg så mye mer xp, bare fra de ekstra slagene det tar å drepe monstret.Et råd hvis du har tenkt å forbedre en våpenskill er å finne et våpen som gir lite skade, slik at det tar flere slag å drepe mostret, og du får mer xp.

Hvis du får dilla på Morrowind, vil jeg anbefale å kjøpe Tribunal (Bloodmoon når den kommer), fordi at selv om Tribunal har fått dårlig kritikk, har spillet en bedre stemning, og mer unike rollefigurer, i tillegg til å ha et hav av utfordrende monstre.

Lenke til kommentar

Ja jeg opplevde det også som litt frustrerende å begynne Morrowind, og tenkte flere ganger på å avslutte hele spillet. Men etter noen dager så finner du fort ut hvor utrlig gøy det er å kunen gjør hva du vil, gå overalt å utvikle personen videre.

Ellers vil jeg si at du får "kontroll" etterhvert. Du blir kjent til navn, geografi, quests å infoen blir tydeligere. Men de første ukene var mappet for meg bare en smørje av navn som tilfeldigvis var der. Husket aldri hvor ting å tang. Første gangen jeg kom til Vivec ble jeg helt fremmedgjort. Byen var jo gigantisk :o Men som sagt tiden gjør at du etterhvert får kontroll ;)

GL

Lenke til kommentar

Jeg var nok hekta på Morrowind fra første øyeblikk. Det var vanvittig bra, selv om jeg spilte det på en crap PC. Har lagd utallige characters, etterhvert funnet ut av hvor mye triks og hemmeligheter, slik at det ikke ble gøy å spille lenger når jeg fikk en ordentlig maskin. Anyway, spillet er egentlig sinnsykt bra, men dialogen synes jeg var altfor dårlig.. Skulle hatt dialog som i Fallout, da hadde det vært omtrent et perfekt spill =)

Lenke til kommentar

Begynte nettopp på nytt, jeg. Nord Knight. Prøve å suse gjennom Blades-oppdragene, og har nettopp meldt meg inn i Imperial Cult for å bli lay sergant. Det blir vel også Fighters Guild, Imperial Legion osv. Så blir han plutselig slem, joiner Comonna Tong og Thieves Guild og kjører dem opp mot hverandre :D Så blir han hedensk og blir med i the Temple. Til slutt avslutter han en stjernekarriere som fighter for House of Telvanni (installerer en "join all houses"-mod), og bygger stronghold med Hlaau.

Oh, the roleplaying.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...