Gå til innhold

Udugelige Sony Ericsson, Nokia m.fl.

news24

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest nettmøtet med representanten fra Sony Ericsson, følte jeg for å si noen ord.

Ericsson er et veldig gammelt selskap som sitter på spisskompetanse

innen telefon/mobil teknologi. De er faktist en av de beste selskapene

i verden innenfor sitt område.

Sony er et av verdens sterkeste merkevarer. Selskapet er kjent for at nesten alt de tar i (les:lanserer) blir til gull. Sony har enorm makt,

og sitter på unik kompetanse innen mange teknologiske områder.

Allikevel, så klarer ikke selskapet Sony Ericsson å levere noe som er verdt å snakke høyt om. Jeg skal bruke Apple som et eksempel. Og nei dette er ikke en iPhone debatt eller noe slikt. Jeg tenker på Apple som selskap. Få eller ingen kan si at Apple er lite innovative, eller overhodet ikke mestrer markedsføringshåndverket. Jeg ser for meg Steve Jobs gi en oppgave til sine ingeniører. De jobber, og kommer opp med ideer, og så lager de muligens en prototype. Som de dermed presenterer for Steve Jobs. Han ser på produktet, og leker seg litt med det og tester det ut. Så sier han vel sikkert noe slikt som

at: "Dette gir meg ingen wow opplevelse gutter og jenter. Designen er kjedelig, og det er for komplisert, og programvaren er lite intuitiv og det lagger for mye. Dette er f**n meg for dårlig. Jeg forventer bedre! Start på nytt!"

Ingeniørene starter på nytt, og på nytt og på nytt...., og så kommer det opp resultater som vi som forbrukere har blitt godt kjent med. Dessuten selger det i bøtter og spann.

Så hvorfor kan ikke sjefen i Sony Ericsson si det samme? Være på samme måte? Tør ikke sjefene der å slå i bordet og banne så folk hører det? Hva tenker de med egentlig?

Det samme gjelder for øvrig også Nokia. De er litt late der også etter min mening.

Kan virke som om Samsung er litt på vei i en positiv retning.....

Ble et langt innlegg dette. Blir bare så provosert av representanter for selskaper som tydeligvis leker butikk og synes det er gøy å heve en høy lønn uten å egentlig jobbe.

Hvis det fortsetter i samme tempo og retning, så synes jeg det er helt ok at Sony Ericsson og lignende selskaper går konkurs. Skal et selskap idag være profitabelt så må selskapet lytte til forbrukerne og være oppfinnsomme og flinke på design.

Endret av news24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i det du forteller. Det verste med det er at Sony Ericsson selger best, selv om de eneste forbedringene de kommer med er et bedritent kamera som har 3mp, uten autofokus eller noen ting koster 1000 kroner mer. Foreksempel kameratelefonene til sammenligning med Walkman telefonene, eneste forskjellen er at de programmerer de forskjellig, slik at de får et bedre walkman program.

Tenk på foreksempel HTC, som har vært et ganske lavtliggende selskap, som nesten bare selger til mennesker som trenger mobilen til andre ting enn å bare sende meldinger, de har laget telefoner som slår omentrent alt annet på markede. Foreksempel HTC Toutch Pro, med et enestående design, med sylskarp skjerm, og ubegrenset programmtilleg, eller HTC HD som er 10 ganger mer funksjonell en iPhone, og med markedes beste skjerm som slår alt av det nye som får mye skryt. Designet er like moderne og funksjonelt som alle andre pr telefoner som Iphone, Omnia X1 og alle de store selskapene sine.

Når jeg sitter å ser på en Sony Ericsson k750, og en HTC TyTn så ser det ut som om HTC'en er 10 år nyere, både innvendig og utvendig...

Håper det kommer flere selskaper som HTC, som lager telefoner som holder, og i tilleg klarer å holde seg til en folkenormal pris, mens SE og Nokia går konkurs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...