Unlimited-_- Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Heisann. Planlegger kjøp av cardigan, men usikker på hva som tar seg best ut. Derfor lurer jeg på om dere kan nevne / vise til noen kule cardigans? Takk til alle svar som måtte komme. Mvh Unlimited Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 http://www.asos.com/search/pgeSearch.aspx?q=cardigan Her finner du mange fine til rimelige priser! Lenke til kommentar
khvm Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 hvor får man kjøpt Filippa K rimeligst? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Intet dårlig svar fra snaffle! Denne er jo fet: Ellers kan jeg foreslå at du tar en titt på Lyle & Scott sine produkter, eksempelvis denne: ...som passer til mange anledninger. Denne er også fet: Lyle & Scott Når du vet hva du er på utkikk etter er vel det aller beste å ta en titt innom diverse butikker. Bogstadveien åpner de fleste dører. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Den fra Snaffle var ok.. Jeg skjønner ikke hvorfor designere putter på de små, stygge lommene på siden, på noen av sine cardigans.. Den fra Snaffle var fet, men lommene trekker ned. De fra Lyle and Scott er virkelig kule! De har stort utvalg av fine Cardigans Endret 20. desember 2008 av Eriqo Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvorfor kaller vi plutselig helt vanlige strikkegensere for "cardigans"? Er man ikke kul hvis man ikke sier det? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Fordi produsentene klassifiserer det som cardigans. Lenke til kommentar
floww Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Fordi produsentene klassifiserer det som cardigans. word Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Og produsentene er som regel engelske, mens vi er norske. Det er en forskjell vet du. Det er ikke samme språket. Og hvis produsentene kaller rosa for en lys rødfarge, sier du da rosa eller "lys rødfarge" ? Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Homme Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ramius: Rett og slett fordi en cardigan er en cardigan og en strikkegenser en strikkegenser... Kaller du en cardigan i f.eks tynnt merinoull en strikkegenser? To forskjellige plag. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Det blir jo det samme som at vi kalle "olabukser" for jeans.. Endret 21. desember 2008 av snaffle Lenke til kommentar
Homme Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Nei, olabukse er det norske ordet for jeans, cardigan har vi (såvidt jeg vet) ikke et ord for her i Norge. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 da misforstod jeg ihvertfall, ettersom jeg trodde at strikkegenser var det norske ordet for cardigan My bad. Lenke til kommentar
Unlimited-_- Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hei Takk for alle forslag som har kommet. Likte best FIlippa K og Lyle & Scott (spesielt nummer 2) PS. Tror du har rett homme, vi har nok ikke et norskt ord for cardigan. Derimot tror jeg svenskene har et ord for cardigan i "kofta klesplagg". (litt usikker). Så hvis du (Ramius) ikke liker at vi tar engelske ord i dagligliv språket vårt, så kan du jo kanskje kopiere svenskene sitt i steden? Dessuten er vel en cardigan gjerne en genser bestående av ofte en v-hals + knapper. Håper ennå på enda flere alternativer. - Unlimited Endret 21. desember 2008 av Unlimited-_- Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg kaller det som er en strikkegenser for en strikkegenser jeg. Så enkel er jeg. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Carlings har mange fine^-^ Kjøpte en lyseblå til kjæresten til jul^-^ Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) En cardigan har knepping og har ikke nødvendigvis v-hals, som dere ser på den ene fra Flippa-K og Lyle & Scott lenger opp. EDIT: Hvis en cardigan er stikket, så heter det kofte på norsk. Defisjonen på kofte på norsk er strikketjakke. Endret 23. desember 2008 av sk1rty Lenke til kommentar
Unlimited-_- Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) skrev "ofte" btw, så definisjonen din skilte seg vel ikke så mye ut fra min. : ) Endret 23. desember 2008 av Unlimited-_- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå