Mr. Bojangles Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei La nettopp inn Ubuntu 8.10 - og har et par "problem" (klammene - siden det sikkert er jeg som gjør feil og ikke SW ^^) - Volumet er lavere enn på Windows, og da mener jeg veldig mye lavere. Har koblet PC-en inn i et stereoanlegg. - Kjører ekstern 24" skjerm, men får manks kjørt 1280x1024, i Windows (og i Kubuntu) ar jeg kunnet kjørt 1680x1410 (?) uten problem. Ellers, fungerer det prima. På forhånd takk. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Hei La nettopp inn Ubuntu 8.10 - og har et par "problem" (klammene - siden det sikkert er jeg som gjør feil og ikke SW ^^) - Volumet er lavere enn på Windows, og da mener jeg veldig mye lavere. Har koblet PC-en inn i et stereoanlegg. - Kjører ekstern 24" skjerm, men får manks kjørt 1280x1024, i Windows (og i Kubuntu) ar jeg kunnet kjørt 1680x1410 (?) uten problem. Ellers, fungerer det prima. På forhånd takk. Sjekk denne: https://wiki.ubuntu.com/X/Config/Resolution Modeline kan denne siden hjelpe med: http://xtiming.sourceforge.net/cgi-bin/xtiming.pl Endret 19. desember 2008 av kjartana Lenke til kommentar
Smif Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 For lyden: Gå inn i en terminal og skriv: alsamixer Der kan du prøve å sette opp litt (f.eks. Master og PCM) (Mulig standard gnome mixer klarer dette også) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Takker for svar, begge to. Det løste seg. Det med volumet var rett og slett bare jeg som ikke hadde stilt mastervolume oppe i høyre hjørne (flaut), det med oppløsningen fikset jeg ved å benytte trikset i linken over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå