snillekim Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Men om du ble tatt for å kjøre i 102, og speedometeret viste rundt 105, så er det noe galt. Kanskje på tide å skjekke speedometeret? Om man bruker f.eks annen størresle på vinterdekk, så kan dette også spille inn. Vet ikke på helt nye biler men ellers så er det vel veldig sjelden at speedometeret er helt nøyaktig. så hvis speedometeret viste 105 og han lå i 102 så er ikke det ille. og som groenn påpekte han sa mellom 100-105. Men siden både speedometeret og fotobolsene har sikkerhetsmarginer, så burde speedometernåla vist litt mere, skulle jeg tro da. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Kan ikke si så nøyaktig hva jeg så, og ikke på konsist hvilket tidspunkt. Fikk flashet, og husker en kikk på speedometeret rett etter. Om det var et sekund, eller et halvt sekund .. eller halvannet sekund etter er jeg slett ikke sikker på. Eneste observasjon jeg gjorde, var at pila var såvidt på "feil side" av 100 merket - og fallende. Hadde altså allerede startet nedbremsing, eller det startet samtidig som jeg så (pila dalte en tanke i det korte øyeblikk speedometeret ble iaktatt). Så dette blir sikkert for vagt til å kunne bedømme noe ang speedometeret fra eller til tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå