Gå til innhold

Fartsgrense i tunnelene (Stavanger)

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Puh.. ser ut som du (m. flere) har rett. Trodde det var 70 ser du. Beholder vel lappen da iallefall .. håper jeg :roll:

Visste det var fotobokser, men ingen reagerte andre vei. Så blinket, og at pila var såvidt over hundre. Var vel ca mellom 100 og 105. Noen som har peil hva jeg kan regne med få da? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Puh.. ser ut som du (m. flere) har rett. Trodde det var 70 ser du. Beholder vel lappen da iallefall .. håper jeg :roll:

Visste det var fotobokser, men ingen reagerte andre vei. Så blinket, og at pila var såvidt over hundre. Var vel ca mellom 100 og 105. Noen som har peil hva jeg kan regne med få da? :closedeyes:

Her er en oversikt: http://no.wikipedia.org/wiki/Fartsgrenser_i_Norge

Riktigheten av den er usikker. Men sikkert er pekepinn. Så du ser ut til å havne i sneia mellom 2600-4900 (avhengig av hva du hadde og hva de trekker fra).

Lenke til kommentar

Lappen ryker vel ikke før 36 over i de hastighetene. Så der har du marginene på din side.

Lenke til kommentar

Lappen ryker vel ikke før 36 over i de hastighetene. Så der har du marginene på din side.

ja.. håper jeg har sett riktig, ble litt distraheret da det blinket, men tviler på jeg var over 105, men det KAN ha vært 106/7 :ph34r:

Kjørte fint inn i tunnelen. Bra musikk på som opptok meg mest der og da :roll: løste ut alt og satte på renn.. uten å sanse meg. Idiot :wallbash::p

Lenke til kommentar
ja.. håper jeg har sett riktig, ble litt distraheret da det blinket, men tviler på jeg var over 105, men det KAN ha vært 106/7 :ph34r:

Ja, men de trekker fra noen prosenter på målingen for å justere for mulige målefeil. Aner ikke hvor mye de trekker fra på fotoautomat. Er vel heller ikke noe de pleier å fortelle?

Lenke til kommentar
Ja, men de trekker fra noen prosenter på målingen for å justere for mulige målefeil. Aner ikke hvor mye de trekker fra på fotoautomat. Er vel heller ikke noe de pleier å fortelle?

Ofte viser speedometeret i bilen +-10% feil, videre ligger den en margin på 3km/t i fotoboksene.

Belag deg på 4900,- og kjøp deg heller noe du har lyst på hvis det ikke blir mer enn 2600/3600..:)

Lenke til kommentar

Ofte viser speedometeret i bilen +-10% feil, videre ligger den en margin på 3km/t i fotoboksene.

Belag deg på 4900,- og kjøp deg heller noe du har lyst på hvis det ikke blir mer enn 2600/3600..:)

Jaa.. :blush:

Forresten; vet noen hvor lenge en kan regne før en får beskjed? Ja har vært uti dette før også, for 8 år siden. Dengang var det 72 km i 50 sone. Jeg fikk 3000 for det da. Men det er jo lenge siden.

Tenkte det at om en har kjørt så fort at de vil ta lappen, hadde de sikkert komt ganske raskt, eller?

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Forresten; vet noen hvor lenge en kan regne før en får beskjed? Ja har vært uti dette før også, for 8 år siden. Dengang var det 72 km i 50 sone. Jeg fikk 3000 for det da. Men det er jo lenge siden.

Tenkte det at om en har kjørt så fort at de vil ta lappen, hadde de sikkert komt ganske raskt, eller?

Tja.. Det er jo en jurist som skal se på dette (som med alt annet av politisaker). Forskjellen på laser og ATK (Automatisk Trafikk Kontroll), er jo at laserkontrollen kan midlertidig inndra førerkortet på stedet. Mener å huske at det har tatt litt tid når jeg har bått brev i posten og..:)

Men for å roe nervene litt - hvis du skal miste lappen i en 80 sone, så må du ha blitt målt i 116 km/t. Hvis du oppfattet at nåla var rundt 100, kan du umulig holdt en reell hastighet på 116..:)

Fotoboksene i tunnelene mellom Stavanger og Rennesøy var tidligere innstilt slik at de ikke tar bilde før en kjører i 96kmt. Vet ikke om det er endret nå. Grunnen da var at filmen i kameraet ble brukt opp så fort.

Nå er vel de fleste fotobokser digitale? Men ja, de setter en nedre grense for når det skal knipses uansett (samme gjelder i laserkontroller for øvrig).

Lenke til kommentar

jeg kjørte der på lørdag... Holdt meg på 80, tenkte det var bokser der, så en og slappa av, kommer til bunnen og sånn ca. planter bremsa for der var det en til.. Makan til frekkhet :p De setter opp 2 stykk så folk tenker faren er over :p

Jeg slapp blink da :p Men så kjørte jeg jo 80 oppover for tenkte når det først er 2 er det sikkert 3 XD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk brev i dag. Det var blitt målt til 102 km/t.

Auda.. Det var jo en flott start på det nye året..

Sure penger, men kjører man for fort forbi en fotoboks har det en lei tendens til å koste noen kroner.

..og dette var ikke ment som moralsk et-eller-annet, har nemlig 3 av disse selv..:)

Endret av ladiram
Lenke til kommentar
Men om du ble tatt for å kjøre i 102, og speedometeret viste rundt 105, så er det noe galt.

Kanskje på tide å skjekke speedometeret? Om man bruker f.eks annen størresle på vinterdekk, så kan dette også spille inn.

Skrev "pila var såvidt over hundre. Var vel ca mellom 100 og 105."

Så får vel regne med det harmonerer bra det.

Lenke til kommentar
Men om du ble tatt for å kjøre i 102, og speedometeret viste rundt 105, så er det noe galt.

Kanskje på tide å skjekke speedometeret? Om man bruker f.eks annen størresle på vinterdekk, så kan dette også spille inn.

Vet ikke på helt nye biler men ellers så er det vel veldig sjelden at speedometeret er helt nøyaktig. så hvis speedometeret viste 105 og han lå i 102 så er ikke det ille.

og som groenn påpekte han sa mellom 100-105.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...