Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[SISTE INNSPURT] Skal ha trygg, driftssikker bil med lav km - tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører en 93 modell Carina E selv, jeg er nesten 190, og trenger ikke ha setet helt bak når jeg kjører, så den funker bra for høye folk hvertfall. Motoren er svært arbeidsvillig til å være en 1,6 liter også.

 

Nå får man Carina med 2 liter motor også, om man ønsker litt mer krutt.

Lenke til kommentar

Fins ikke Carinaer under 100 000,- som har gått under 100 000 km. Skeptisk til å kjøpe noe som har gått lenger enn 100'. Blir det Toyota, går jeg heller for Corolla eller Yaris, som lett fås til den prisen og kjørelengden jeg ønsker.

 

Edit: Ved nærmere ettersyn FINS det ikke Carinaer som har gått under 100! Hva heter Carinas etterfølger?

 

Edit2: Det er Avensis :)Denne ser fin ut :)

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Fins ikke Carinaer under 100 000,- som har gått under 100 000 km. Skeptisk til å kjøpe noe som har gått lenger enn 100'. Blir det Toyota, går jeg heller for Corolla eller Yaris, som lett fås til den prisen og kjørelengden jeg ønsker.

 

Edit: Ved nærmere ettersyn FINS det ikke Carinaer som har gått under 100! Hva heter Carinas etterfølger?

 

Edit2: Det er Avensis :)Denne ser fin ut :)

Jeg ga 50 000,- for min Carina E, og den hadde gått kun 63 000. Her tenker jeg helst på Carina 2 og Carina E.

 

Kjøper du Toyota så er det null problem å kjøpe en som har gått mer enn 100 000km. Det er helst rust ma må se etter.

 

Min forrige bil var en 1990 modell Corolla som hadde gått 227 000km når jeg kjøpte den, og den gikk som ei klokke. Starta like lett i 20+ som i 20-. Det var rust som gjorde at den ikke ble godkjent på siste

EU-kontrollen. Hadde det ikke vært for at det var rusta hull i hjulbuene bak, så kunne jeg nok hatt den i en del år til.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Shuma ser ikke dum ut, men jeg ønsker en bil med stjerner i Ncap.

 

Hva hjelper ncap stjerner mot en lastebil? De ncap testene er mot en vegg om jeg ikke tar helt feil... feks: en liten Smart ForTwo kan få gode resultater i bil vs vegg testen, men hva når den kommer i fronten på en trailer ?

 

BTW: Shumaen var veeeeeeldig god å kjøre =)

Lenke til kommentar
Shuma ser ikke dum ut, men jeg ønsker en bil med stjerner i Ncap.

 

Hva hjelper ncap stjerner mot en lastebil? De ncap testene er mot en vegg om jeg ikke tar helt feil... feks: en liten Smart ForTwo kan få gode resultater i bil vs vegg testen, men hva når den kommer i fronten på en trailer ?

 

BTW: Shumaen var veeeeeeldig god å kjøre =)

 

Ingenting hjelper mot en lastebil. Når jeg planlegger å kjøre front-mot-front inn i en, skal jeg kjøpe en Kia Shuma. I andre tilfeller går jeg for en bil med dokumentert trafikksikkerhet.

Lenke til kommentar

Carina E er en bil med utrolig lite feil! Vi hadde en slik i 5 år tror jeg, og den eneste gangen den var på verksted utenom service var når vi ble påkjørt bakfra av en tulling. Tror vi byttet dynamo også, men det er alt. Var heller ingen rust når vi solgte den. Er også vanvittig god plass i den. Både for fører og baksete-passasjerer.

 

Ellers kan du jo sjekke ut biler fra de andre japanske merkene. Nissan, Mazda og Honda har noen greie biler. Det kan forøvrig være at enkelte Nissan biler har litt mye Renault i seg, men tror ikke det er noe problem på en litt eldre bil.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...