Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[SISTE INNSPURT] Skal ha trygg, driftssikker bil med lav km - tips?


Anbefalte innlegg

Hvilke(t) merker er de beste kjøpene under 100 000,- og under 100 000 km?

 

Tenker på biler i klassen Toyota Yaris, Peugeot 106/206 osv. Altså små og enkle biler.

 

Ønskede egenskaper i prioritert rekkefølge:

 

1: Billig i drift

2. Driftssikker

3: Høy trafikksikkerhet

4: Komfort

 

EDIT: Polo er også aktuelt

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du med trafikksikker mener at bilen skal gjøre minst mulig skade på motparten dersom du kjører inn i en E-klasse, så er nok Yaris og 106 glimrende biler. Men du sitter ikke voldsomt trygt selv.

 

Hvis du er villig til å gå opp en størrelse vil jeg anbefale Ford Focus. Her får du en ganske driftssikker bil som er morsom å kjøre. Med fire stjerner i NCAP, antispinn og antiskrens.

Lenke til kommentar

Ellers er Mercedes og Toyota på toppen på driftssikkerhet i ADACs 25-års statistikk.

 

Dette er jo en ny bil. Litt historikk sier: Toyota, Toyota og Toyota ved kjøp av bruktbil.

 

Foruten Geländewagen får man vel ingen ny 25 år gammel Mercedes?

 

Skjønte ikke denne.. Forklar. Jeg viste til linken fra NAF somv var i forhold til en ny Ford

Lenke til kommentar
Har selv hatt en yaris 99Mod. Har i dag en coralla 05mod. Er en ting du bør undersøke før du kjøper en yaris, det er forsikringen? Når jeg bytte inn min i 05 kostet forskingen ca 5000kr,12000km,full bonus.

 

Hvis det er full kasko er ikke dette håpløst dyrt. Yaris er jo ikke den bilen som blir straffet på forsikringspremien. Vil vel kalle dette et moderat bilvalg.

 

Kjører selv en Caravelle så burde kanskje holdt kjeft her..Jeg trenger plass, bor smått, kjører stort....

Lenke til kommentar
Årsmodell på Yaris? kanskje denne 2003 modellen?

 

Men sier bare lykke til med å være 195 og kjøre yaris! er selv 190 og hadde som sakt problemer :p

 

Ikke for å ødelegge stemning men du er 17år og skal gi råd om bil... Jeg er selv 195 høy og har ingen problemer med å kjøre yaris

(så lenge det ikke sitter en voksen bak førersetet) å forvente at du bare skal kunne sette deg i et sete og at det skal passe uten

en justeringsinsats fra din side, vel da kan du misstrives like mye i en svær Mercedes S klasse som i en liten Yaris, jeg kan ta et

eksempel fra der jeg jobber:

 

Bedriftens hovedkortor har en Mitsubishi Pajero 2005mod 3.2DDI Dakar edition, de drev å klagde sin nød over hvor bedriten

den var å sitte i og sendte den til oss i nordnorge for å få den solgt, jeg kunne ikke fatte hvordan det kunne ha seg.

Men da jeg fikk se bilen med egene øyne så skjønte jeg hvorfor: seteryggen sto nesten i 90 graders vinkel, sidestøtte

og korsryggstøtten var helt nedjustert, og sitteputa var tiltet forover.

Så jeg justerte setet etter min kropp, tok en kjøretur og kunne raskt konstatere at bilen hadde en av de beste setene jeg

har sittet i, det etter 3min innstats før kjøring...

 

 

 

*On topic*

Corolla er også et godt tips om du vil ha noe som er litt større. Det er også bedre lys en på yaris (om du bryr deg om slikt)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...