Gå til innhold

[Løst][Viktig samfunnsinformasjon] del 1 Rulletrapper

cyclo

Anbefalte innlegg

Står vell fortsatt også på Stortinget T-bane.

Ikke rulletrappen nordover hvertfall (den bruker jeg til og fra jobb).

Når det gjelder barnevogner forstår jeg rett og slett ikke hvorfor foreldre i Oslo er så idiotiske. Her om dagen stakk jeg fra jobb i 10:30-tiden, og fant alle innganger på alle vogner på banen avstengt av barnevogner. Og problemet var ikke at det var så fantastisk mange, problemet var at at hver vogn var omtrent 60cm bred, og at eieren så seg fornøyd med å rulle den en meter inn i vogna. Et par år siden leste jeg i noe sporveipropaganda at bussene hvert år kjører fra 10 000 barnevogner (som ikke får plass), så det kan ikke akkurat komme som en overraskelse at en SUV-barnevogn ikke er det beste valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh. Jau. Jeg hadde en annen fin en i dag på vei til juleshopping. Smart dame med barnevogn, som triller vognen av banen, og stopper etter ca 30 cm for å putte barnet i vognen, og dermed sperret for alle andre som skulle av mens hun stuet ungen på plass. :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg pleier vel å stå på høyre side, og gå på venstre. Om rulletrappen kun er bred nok til en person pleier jeg alltid å gå. Da slipper de bak meg å måtte stå og vente (i tilfelle de har det travelt). Jeg har vært i London to ganger og Paris to ganger. Jeg har dermed god erfaring fra rulletrappene i Underground- og Metro-stasjonene i de to byene. Hvis man står på venstre side der er man fort ille ute.

At det finnes nordmenn som ikke har hørt om denne regelen overasker meg ikke. Vi er jo et lite land med forholdsvis få rulletrapper utenfor de store byene. Men det betyr da fankern ikke at man bare kan drite i normene/reglene for bruk av rulletrapp. Det blir jo som å si at, "Det er så dårlige veier på landet at der trenger man ikke å følge trafikkreglene. Null stress å kjøre i høyre felt".

Lenke til kommentar

Fint at noen sørger for å informere folk om dette her. For meg er det bare et irritasjonsmoment, men om jeg har en buss å rekke og DÅRLIG tid så er det ingenting i verden som er verre enn å stå bak en feit dame i pelsjakke og blomsterhatt som står og prater syklubb-talk med veninna si i rulletrappa. PÅ VENSTRE SIDE.

Lenke til kommentar

Hmm, forsåvidt enig..

Men er det ikke litt forskjell på rulletrappa som går opp i andre etasje på kjøpesenteret og rulletrappa som går fra busstasjonen til togstajonen?

Jeg pleier vaffal ikke bry meg med å stå til venstre i førstnevnte, men passer på å gjøre det i det andre døme...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...