JohndoeMAKT Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Står vell fortsatt også på Stortinget T-bane. Ikke rulletrappen nordover hvertfall (den bruker jeg til og fra jobb). Når det gjelder barnevogner forstår jeg rett og slett ikke hvorfor foreldre i Oslo er så idiotiske. Her om dagen stakk jeg fra jobb i 10:30-tiden, og fant alle innganger på alle vogner på banen avstengt av barnevogner. Og problemet var ikke at det var så fantastisk mange, problemet var at at hver vogn var omtrent 60cm bred, og at eieren så seg fornøyd med å rulle den en meter inn i vogna. Et par år siden leste jeg i noe sporveipropaganda at bussene hvert år kjører fra 10 000 barnevogner (som ikke får plass), så det kan ikke akkurat komme som en overraskelse at en SUV-barnevogn ikke er det beste valget. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Heh. Jau. Jeg hadde en annen fin en i dag på vei til juleshopping. Smart dame med barnevogn, som triller vognen av banen, og stopper etter ca 30 cm for å putte barnet i vognen, og dermed sperret for alle andre som skulle av mens hun stuet ungen på plass. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Bare for å poengtere min sterke misnøye: Forslag til annet? Gi lyd? Spørs om ikke noen av disse må skrives ut og henges opp. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 HAHA, Ueland. XD Aldri hørt om denne regelen. Pleier somregel å stå på venstre siden, siden ingen kommer seg forbi meg uansett siden trappa ikke er bredere enn en person. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg pleier vel å stå på høyre side, og gå på venstre. Om rulletrappen kun er bred nok til en person pleier jeg alltid å gå. Da slipper de bak meg å måtte stå og vente (i tilfelle de har det travelt). Jeg har vært i London to ganger og Paris to ganger. Jeg har dermed god erfaring fra rulletrappene i Underground- og Metro-stasjonene i de to byene. Hvis man står på venstre side der er man fort ille ute. At det finnes nordmenn som ikke har hørt om denne regelen overasker meg ikke. Vi er jo et lite land med forholdsvis få rulletrapper utenfor de store byene. Men det betyr da fankern ikke at man bare kan drite i normene/reglene for bruk av rulletrapp. Det blir jo som å si at, "Det er så dårlige veier på landet at der trenger man ikke å følge trafikkreglene. Null stress å kjøre i høyre felt". Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Ueland: Genialt. Tror jeg må ta med de neste gang jeg beveger meg ut av huset Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Bra, spre ordet, det trengst åpenbart. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Fint at noen sørger for å informere folk om dette her. For meg er det bare et irritasjonsmoment, men om jeg har en buss å rekke og DÅRLIG tid så er det ingenting i verden som er verre enn å stå bak en feit dame i pelsjakke og blomsterhatt som står og prater syklubb-talk med veninna si i rulletrappa. PÅ VENSTRE SIDE. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ser ut som saken er løst og alle står på høyresiden.... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ser ut som saken er løst og alle står på høyresiden.... Hahahaha, if only... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hmm, forsåvidt enig.. Men er det ikke litt forskjell på rulletrappa som går opp i andre etasje på kjøpesenteret og rulletrappa som går fra busstasjonen til togstajonen? Jeg pleier vaffal ikke bry meg med å stå til venstre i førstnevnte, men passer på å gjøre det i det andre døme... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Interessant, dette visste eg ikkje! Skal tenke på det neste gong eg står eller går i ein rulletrapp. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 "Null stress å kjøre i høyre felt". Når skulle dette være et problem? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ingen som vet det her i Trøndelag, men heldigvis lærte jeg meg det da jeg var i London for noen år siden. Lenke til kommentar
23042390n420 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Oi! cyclo, du må har forferdelig mye å gjøre for tiden! Dæven! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Får litt annet perspektiv på rulletrapper etter å ha vært i noen storbyer. Støtter den:) Lenke til kommentar
SRD Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det værste må være når to gamle damer med gåstol stopper i en dør for å snakke sammen Da er det rett før det tilter for meg Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hmmm, joda. Fine regler, men hva med vanlige trapper? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Du står på høyre side der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå