Herr Brun Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, de er bare vanskelige. Bedriftskunder er stort sett viktigere kunder enn privatkunder, og dermed vil de være mer behjelpelige med din tidligere arbeidsgiver enn med deg. 1 Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Penguins66: De har nok absolutt ingen lover på sin side. Ring til kundeservice og forlang å få snakk med ansvarlig der, de har muligheten til å si mer. Si så at de har brutt loven her og de kan forvente seg en anmeldelse om de ikke ordner opp i rotet de har skapt. Det samme kan du forsåvidt si til arbeidsgiveren din. Det din arbeidsgiver har gjort er i praksis Svindel. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Lag en portering over til netcom og gjør nummeret hemmelig. Da er det vanskeligere å ta det tilbake til Telenor. Evt gjør nr til et kontantkort hos netcom og sett det på noen andre. Hvis arb giver prøver seg da med å portere det over til seg selv igjen vil ikke det gå ann siden han ikke har fødselsnr til han du setter nr på. Og så lar du det gå en stund så kan du sette det tilbake til deg igjen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Lag en portering over til netcom og gjør nummeret hemmelig. Da er det vanskeligere å ta det tilbake til Telenor. Evt gjør nr til et kontantkort hos netcom og sett det på noen andre. Hvis arb giver prøver seg da med å portere det over til seg selv igjen vil ikke det gå ann siden han ikke har fødselsnr til han du setter nr på. Og så lar du det gå en stund så kan du sette det tilbake til deg igjen. Da kan jo denne personen som får nummeret i sitt navn, sette seg på bakbeina. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 En liten update på denne saken, da jeg ikke har gitt meg helt. Vil først og fremst takke de som har tilbudt sin hjelp, gjennom forumet her!!! Nummeret mitt er fortsatt utenfor rekkevidde. Har nå kommet i dialog med kundeansvarlig hos operatørens kundeservice. De vil foreløpig ikke hjelpe meg. Mener det er en sak mellom tidl. arb. giver og meg. Har likevel fått følgende info: 07.02.05: Nummeret er tilknyttet mitt eget private abonnement hos Netcom. 08.02.05: Tidl. arb.giver oppretter nytt bedriftsab. hos Telenor, der de porterer nummeret til dette abonnementet. Tidl. arb.giver gjøres i denne prosessen, til juridisk eier på nummeret, uten at jeg signerer på noen papir. Kun repr. fra min gamle jobb har signert papirene hos Telenor. Det bekreftet de. Dette er de faktiske fohold. Siden Telenor fremdeles ikke gir nummeret til meg igjen, kan de ha en skjult paragraf på sin side?? Det er i det øyeblikket nr blir portert fra netcom til telenor ulovligheten skjer - dette er ikke tillatt uten ditt samtykke. Dette gir deg meget sterke krav om tilbakeførsel, de har ingen beviser på at du har godkjent denne overførselen! 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Da kan jo denne personen som får nummeret i sitt navn, sette seg på bakbeina. hvis det feks er et familiemedlem skal det mye til for at dette skjer Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hva mener du? Jeg snakker om en venn eller familiemedlem som syns det er ok at han gjør dette. Og det er kun et kontantkort, så det er ingen regninger med i bildet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det er uansett bare en smådiskusjon, da nr for øyeblikket ikke er trådstarters, og han har således ingen tilgang til å bare portere nr. Lenke til kommentar
Penguins66 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Har som nevnt kommet i kontakt med en kundeansvarlig på kundesenteret. Her er svaret fra denne personen: "Som nevnt i forrige epost fra oss, er det juridisk eier av abonnementet "tidligere arbeidsgiver" du må ta denne saken med. Det er de som står som juridisk eier av abonnementet og vi har ingen myndighet til å gjøre endringer på dette abonnementet." Dette sier altså Telenor i denne saken. Ikke lett å bli klok på, og de gir seg ikke uten sverdslag, ser det ut til!! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 men så lenge du var juridisk eier før tidligere arbeidsgiver stjal det hva med dine rettigheter da...? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Har som nevnt kommet i kontakt med en kundeansvarlig på kundesenteret.Her er svaret fra denne personen: "Som nevnt i forrige epost fra oss, er det juridisk eier av abonnementet "tidligere arbeidsgiver" du må ta denne saken med. Det er de som står som juridisk eier av abonnementet og vi har ingen myndighet til å gjøre endringer på dette abonnementet." Dette sier altså Telenor i denne saken. Ikke lett å bli klok på, og de gir seg ikke uten sverdslag, ser det ut til!! På tide å ta saken til media sier nå jeg... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Helt enig. Bedriften kan da ikke være interresert i slik negativ PR. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er dette et spesielt fint nummer, eller gjør arbeidsgiveren dette bare for å være kjip? Ikke at det har noe å si på din åpenbare rett til å beholde det. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Er dette et spesielt fint nummer, eller gjør arbeidsgiveren dette bare for å være kjip? Ikke at det har noe å si på din åpenbare rett til å beholde det. Eller har nummeret noen annen verdi for bedriften? Har det f.eks vært et kontaktpunkt for kunder? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Her må jeg følge med! 1) Media 2) ring og bli sint, det fungerer alltid. Klast rettighetene dine i bordet og krev dokumentasjon. Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri gitt meg! Hva slags useriøs bedrift har du jobbet for? (her ville jeg aldri ha vært kunde!) Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 2) ring og bli sint, det fungerer alltid. Klast rettighetene dine i bordet og krev dokumentasjon. Det å ty til agresjon fører oftest til agresjon fra den andre parten også, eller større motvilje med å gi etter. Mye bedre å ha en vennelig og ordentelig tone om man vil oppnå det man ønsker. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 2) ring og bli sint, det fungerer alltid. Klast rettighetene dine i bordet og krev dokumentasjon. Det å ty til agresjon fører oftest til agresjon fra den andre parten også, eller større motvilje med å gi etter. Mye bedre å ha en vennelig og ordentelig tone om man vil oppnå det man ønsker. Nja, forskjellige måter og bli sint på. Mulig jeg ordla meg litt galt. det jeg legger i sint er mer en bestemt tone som ikke gir etter for press fra de andre sin side. Jobber selv med kundeservice og gud vet hvor mye jeg hater sinna folk. Lenke til kommentar
Penguins66 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen...dette begynner å bli virkelig morsomt... Telenor gir seg ikke, og henviser meg til forhandleren som opprettet abonnentet. Det er nemlig de som må dokumentere overførselen fra februar 2005, sier Telenor. Det absurde i denne saken er at abonnentet ble opprettet hos Mobildata, en mobilkjede som eies 100% av Telenor Mobil. Forhandleren sier til meg at slike avtaler lagres i kun 2 år, og det er etter rettningslinjene. Han forteller videre at avtalene, inkludert min??, akkurat har blitt kastet...(altså etter nesten 4 år, tilfeldig?) ...og at han ikke kan gjøre noe...så da er vi like langt! Vil også informere at Telenor nå har tilbudt meg et "Gullnummer", uten omkostninger for meg. Synst det lyser "guilty" lang vei!!!! Hva tror dere?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg hadde tatt i mot gullnummeret. Slike er kjekke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva er kriteriene for gullnummer, igjen? Jeg ville gått til media. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå